Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Aner 0% om selskapet, skjønner av navnet og kursen at det sikkert er oljeservice?

Langsiktig har de bunnet ut en forferdelig trend og så vidt begynt å se nordover.

Kortsiktig har de gått veldig mange prosent på kort tid, og gir ikke de helt massive kjøpssignalene. Hvis den går gjennom SMA200 på en overbevisende måte kan det fort være et kjøpssignal.

@iHHelg

GIG

Jeg er ingen ekspert men ser nesten samme formasjon / utvikling som Nano :slight_smile: (se Nano tråden). Du har her en descending triangle som er en bearish formasjon. Kursen har god støtte på 3 kr (sist den var på 3 kr var RSI under 30 og oversolgt, kursen fikk da en reaksjon opp). Det er en dobbel bunn på 3 kr altså.

RSI er svak og trender nedover.

20 dagers glidende snitt har i tillegg brutt ned gjennom 50 og 100-dagers glidende snitt. Ikke positivt.

Den kan godt vende opp, men da vil du ønske å se 20 dagers bryte opp gjennom 50 og 100 dagers + RSI trender opp mot over 50-60 sammen med kursen. Første motstandsnivå opp er 4 kr.

1 Like

@Nocturne det du har tegnet opp ser ut som en vimpel for meg, noe som er langt fra noen bearish formasjon. Hvis det stemmer skal det komme en rebound nå, så max går opp til den svarte linjen din.

Godt mulig, som sagt, jeg er ingen ekspert :slight_smile: Lærer enda. Kan du forklare meg forskjellen på en descending triangle og en vimpel?

Flaggstanga! Du kan lese litt mer om det her: https://www.dailyfx.com/forex/education/trading_tips/chart_of_the_day/2013/10/01/How_to_know_the_difference_Between_Pennant_and_a_triangle.html

Iflg den siden så skal vimpler være relativt korte, men jeg har nå sett mye lengre vimpler enn det.

Takker @Savepig. Er oljeservice ja. Stikkord griseemisjon, restrukturert steget på stigende oljepris og gode nyheter. Men har mistet litt trua nå. Har hat 90 % og tatt ut det. Lurer på u ta ut resten da nyheten som skulle sende aksjen til himmelen sendte den til 30 før den dabbet av igjen…

TA Axa anyone? @Savepig

1 Like

Tusen takk for at du startet denne tråden @Nocturne og er kjempe fornøyd med @amateurleague og @holmes for kjempeflotte bidrag.

Leser meg opp på TA og blir nok komme med noen spørsmål ettersigende.

Igjen kjempebra tiltak!

5 Likes

Folkens! Er det riktig å anta at det er dannet et (bearish) flag / descending triangle i QEC?

1 Like

Eller bullish vimpel?

1 Like

Jah, det jeg ønsker å finne ut av. Kan være nice å gå inn her nå på disse kursene - eller katestrofalt?

1 Like

Går jo an med enten sl eller vente og se om den bryter opp?

1 Like

Qec

Kan ikke så mye TA, men litt enkle streker og range klarer eg.
Eg små tradet i ranget ca 5,6-6,20
Så valgte eg denne uka å kjøpe litt større post etter at den falt ut av ranget den en stund lå i, og eg kjøpte da rundt 5,20, noe som senere på dagen og dagen etter, så bra ut.
Så endte den likevel på fredag enda lavere igjen, å sluttet rett over 5, og eg røk på SL på 1/3
Nå frykter eg, dersom olja ikke stiger, eller at andre positive hendelser ikke kommer, at aksjen i første omg skal kanskje helt ned mot kr 4, og at kjøpstarget for min del vil være rundt 4,2-4,3.

Er nok mangen som kjøpte dyrt på tur opp, som får mer og mer panikk

2 Likes

@Kronn Jeg er enig i det du skriver

@Nocturne tror du er optimistisk med den bunnen du har tegnet inn

Zoom inn på timer for å se denne rangen tydeligere 5.6-6.20

2 Likes

Jeg tror jo oljeprisen skal videre opp da

@Kronn

Takk til dere begge. Da avventer jeg litt. Hvis du ser den nederste streken min @holmes, så treffer den bra på rundt 4 kr som vil være bunn i den stigende trendkanalen.

Kan ikke mer om selskapet enn at de fikk letetillatelse (eller var det bore tillatelse?) før jul men vet du om noen andre triggere på kort sikt @Kronn ?

Driver og følger med på qec jeg også for og time en bra inngang. Det er en bra oppside hvis alt går i boks borte i Canada. Kan anbefale og høre på den siste paretopodden angående qec. Ligger i itunes og soundcloud. https://soundcloud.com/user-864522747

Kort TA jeg gjorde nå. Jeg er ingen ekspert, men prøver og feiler :slight_smile: Ligger i en kortsiktig fallende trend etter en bra oppgang. Volum er fallende. RSI er midt på. 50 dagers glidende snitt følger trendlinjen. Så spørsmålet de neste dagene er om trendkanalen og 50 dagers holder. Hvis ikke er det ett godt stykke ned.

4 Likes

Flott innspill.

Vi kan jo anta at hvis 50-dagers blir brutt så vil det likevel være noe støtte rundt 4-3.90. Kanskje risikabel inngang, men ved oversolgt RSI om den faller så langt ned kan det vel fort bli en rekyl opp. Dette også spesielt mtp. at alle de som var med på oppturen i desember og som har solgt kjøper seg inn igjen?

2 Likes

Går man lenger tilbake på grafen kan det se ut som litt motstand i det området. Det jeg finner spennende er at på RSI = 43 som i dag, var da det snudde sist 23. november.

1 Like

Det skjedde flere positive ting i tiden før jul, men det du tenker på, er nok lovendringen som gjør til at Bill 106

"Bill 106 inkluderer den nye petroleumslovgivningen som vil åpne for
-og gassproduksjon i Quebec-provinsen der Questerre har betydelige eierinteresser i skiferfunnet

Pareto satte der target inne ny analyse på kr9

Pareto Securities øker ifølge TDN Finans kursmålet på selskapet til ni kroner med ytterligere oppsidepotensial fra videre «derisking» av utbyggingen. Meglerhuset skriver i kommentaren at boring forhåpentligvis kan starte tidlig i 2018.

Dette var jo det som var ventet, aksjen gikk fra kr 1,20 tidlig på året og opp til 3-4kr der det ble satt en emi på rundt 3kr, som IKKE ble fulltegnet, derfor mener eg risikoen for en by emisjon nå, kan være tilstede, selv om Qec har kontanter i tillegg til kredittfasiliteter, hugser ikke helt summen.

Videre ble det også meldt on olje funn i klint venture brønn i desember, menst det tidligere på høsten kom nytt og bedre resursanslag for Jordan, som virkelig kan bli verdifull for Qec, men det går nok litt tid før det skjer mer ser, tror eg, om det ikke konmer en partner på plass da, det kan være en trigger.

Ang dei områdene som berøres av lovendringen, så er Qec kun en liten brikke blandt major eierene, og det er ikke opp til Qec p sete tidslinje, her er det andre aktører som bestemmer, når dei bestemmer seg, km er gå fort, og Qec bil kunne på ny få fart på aksjen.

Trigger eg ser blir da :

1: økende olje og gasspris
2. Øke produksjon på nåværende produserende felt
3. Drilling program, nye funn
4. Boring i feltene der den nye lovendringen kom, da er vi kont i 2018
5 partner i Jordan, eg tror ikke det skjer noe der i 2017, ting tar tid, se bare på Apcl

Det er sikker mye mer, men det er nok dei som kjenner selskapet og detaljene bedre enn meg

Frem til ny utvikling og triggere, så kan øving på TA trading være fint, det er bra volum i aksjen, og man konmer seg raskt ut om mann det ønsker

2 Likes