Det skjedde flere positive ting i tiden før jul, men det du tenker på, er nok lovendringen som gjør til at Bill 106
"Bill 106 inkluderer den nye petroleumslovgivningen som vil åpne for
-og gassproduksjon i Quebec-provinsen der Questerre har betydelige eierinteresser i skiferfunnet
Pareto satte der target inne ny analyse på kr9
Pareto Securities øker ifølge TDN Finans kursmålet på selskapet til ni kroner med ytterligere oppsidepotensial fra videre «derisking» av utbyggingen. Meglerhuset skriver i kommentaren at boring forhåpentligvis kan starte tidlig i 2018.
Dette var jo det som var ventet, aksjen gikk fra kr 1,20 tidlig på året og opp til 3-4kr der det ble satt en emi på rundt 3kr, som IKKE ble fulltegnet, derfor mener eg risikoen for en by emisjon nå, kan være tilstede, selv om Qec har kontanter i tillegg til kredittfasiliteter, hugser ikke helt summen.
Videre ble det også meldt on olje funn i klint venture brønn i desember, menst det tidligere på høsten kom nytt og bedre resursanslag for Jordan, som virkelig kan bli verdifull for Qec, men det går nok litt tid før det skjer mer ser, tror eg, om det ikke konmer en partner på plass da, det kan være en trigger.
Ang dei områdene som berøres av lovendringen, så er Qec kun en liten brikke blandt major eierene, og det er ikke opp til Qec p sete tidslinje, her er det andre aktører som bestemmer, når dei bestemmer seg, km er gå fort, og Qec bil kunne på ny få fart på aksjen.
Trigger eg ser blir da :
1: økende olje og gasspris
2. Øke produksjon på nåværende produserende felt
3. Drilling program, nye funn
4. Boring i feltene der den nye lovendringen kom, da er vi kont i 2018
5 partner i Jordan, eg tror ikke det skjer noe der i 2017, ting tar tid, se bare på Apcl
Det er sikker mye mer, men det er nok dei som kjenner selskapet og detaljene bedre enn meg
Frem til ny utvikling og triggere, så kan øving på TA trading være fint, det er bra volum i aksjen, og man konmer seg raskt ut om mann det ønsker