Dette er jo ren fundamentalisme i en teknisk tråd.
@Kronn - takk for oversikt!
@Savepig - Jo, det er sant. Samtidig kan man si at disse tingene korrolerer noe? Se på Nano for eksempel. Teknisk er kursen litt retningsløs og det skyldes jo i stor grad påvente av fundementale news?
For meg blir det litt høna og egget. Liker å se på begge deler før jeg gjør et kjøp / salg
Det er helt sant, men det passet seg bare sånn
Kanskje @pdx kan flytte svaret herfra, og over til småprat, så holdes tråden kun til TA, og fri for fundamentalt
Jeg trollet bare. For meg er fundamentalt og TA som yin og yang. Synes begge deler gir stor verdi.
Da er Qec komt hit, men eg tror eg venter å ser om den faller ytterligere, den ser bly tung ut
Var ikke mye støtte å hente i SMA50 i hvert fall durte rett gjennom, denne skal ned mot 3 kroner
Hvor kan man enkelt lese av rsi i en aksje
Netfonds?
Netfonds er genialt for å komme igang med TA.
Men nye investorsidene til DN er også ikke så verst:
Investing.com synes jeg er veldig bra. Når man lager brukernavn på siden, kan man lagre chartene man har anslysert. Ta snapshot og dele enkelt på forum etc.
Jeg nevnte det senest i dag at PCIB minnet om Funcom, bare høyere risiko (forutsatt at man selger Funcom før launch da.). En veldig illustrerende graf, så takk for den @holmes.
… Tenk om man hadde drevet med balansert trading mellom Funcom og PCIB! Det hadde blitt penger det!
Minner om denne igjen fra begynnelsen av tråden, god læring
PFFFFT!!! jeg er rimelig sikker på at snipping tools og paint er le superiore!
Takk for tipset!
Noen med litt god TA forståelse som kunne sett på Gig ?
@holmes @Irathi el andre ?
Litt å vurdere utgang nå ?
Eg har ingen aksjer, men tror eg kan få ned mot 2,80, og kanskje enda lavere, dersom det ikke kommer noen bull mld i mellomtiden
Ligger rett ved sterk støtte. Men den har ikke fått en sterk reaksjon opp som før. Vanskelig. Den ligger på en måte å gnager på støtten. Bynner den å bygge seg opp kan den få grei utvikling. Brudd ned her vil overhode ikke være bra. Ville sett ann utviklinga litt.
Fant en ny site som ser lovende ut:
Man kan legge inn tekniske analyser for aksjer man er interessert i, og så blir de visst automatisk grytet ut på twitter:
ble til