Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Dette er jo ren fundamentalisme i en teknisk tråd. :wink:

2 Likes

@Kronn - takk for oversikt! :slight_smile:

@Savepig - Jo, det er sant. Samtidig kan man si at disse tingene korrolerer noe? Se på Nano for eksempel. Teknisk er kursen litt retningsløs og det skyldes jo i stor grad påvente av fundementale news?

For meg blir det litt høna og egget. Liker å se på begge deler før jeg gjør et kjøp / salg :slight_smile:

3 Likes

Det er helt sant, men det passet seg bare sånn :sunglasses:

Kanskje @pdx kan flytte svaret herfra, og over til småprat, så holdes tråden kun til TA, og fri for fundamentalt

1 Like

Jeg trollet bare. :slight_smile: For meg er fundamentalt og TA som yin og yang. Synes begge deler gir stor verdi.

7 Likes

Da er Qec komt hit, men eg tror eg venter å ser om den faller ytterligere, den ser bly tung ut

2 Likes

Var ikke mye støtte å hente i SMA50 i hvert fall durte rett gjennom, denne skal ned mot 3 kroner

3 Likes
1 Like

Hvor kan man enkelt lese av rsi i en aksje

Netfonds?

1 Like

Netfonds er genialt for å komme igang med TA.

Men nye investorsidene til DN er også ikke så verst:

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NANO.OSE

1 Like

Investing.com synes jeg er veldig bra. Når man lager brukernavn på siden, kan man lagre chartene man har anslysert. Ta snapshot og dele enkelt på forum etc.

1 Like

PCIB vs Funcom 3 år

7 Likes

Jeg nevnte det senest i dag at PCIB minnet om Funcom, bare høyere risiko (forutsatt at man selger Funcom før launch da.). En veldig illustrerende graf, så takk for den @holmes.

… Tenk om man hadde drevet med balansert trading mellom Funcom og PCIB! Det hadde blitt penger det! :smiley:

4 Likes

Minner om denne igjen fra begynnelsen av tråden, god læring :ok_hand:

PFFFFT!!! jeg er rimelig sikker på at snipping tools og paint er le superiore!

Takk for tipset! :slight_smile:

3 Likes

Noen med litt god TA forståelse som kunne sett på Gig ?
@holmes @Irathi el andre ?

Litt å vurdere utgang nå ?
Eg har ingen aksjer, men tror eg kan få ned mot 2,80, og kanskje enda lavere, dersom det ikke kommer noen bull mld i mellomtiden

Ligger rett ved sterk støtte. Men den har ikke fått en sterk reaksjon opp som før. Vanskelig. Den ligger på en måte å gnager på støtten. Bynner den å bygge seg opp kan den få grei utvikling. Brudd ned her vil overhode ikke være bra. Ville sett ann utviklinga litt.

2 Likes

Fant en ny site som ser lovende ut:

Man kan legge inn tekniske analyser for aksjer man er interessert i, og så blir de visst automatisk grytet ut på twitter:

ble til

4 Likes