Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Nano ser virkelig fristende ut teknisk men jeg har alt! :joy: inne i Funcom ( jaja jeg vett det Hehe)
Men føler at Funcom har så vanvittig mye mer å gå på både teknisk og fundamentalt.

Hva tenker dere om Medistim, teknisk?

1 Like

En stund siden forrige analyse av Qec, siden sist falt den gjennom den stigende trenden vi pratet om da. Har kjøpt meg inn nå, etter og ha vaktet på inngang slik jeg nevnte sist.

I dag har den brutt den kortsiktige fallende trenden og vi har ett MACD kryss. Sluttet på HOD i dag. Økende volum. Dagen i morgen blir spennede, ser ihvertfall veldig bra ut teknisk.

1 Like

Synes medistim ser spennende ut, og er også spent på om kvartalsrapporten blir bra mtp fortsatt vekst i usa.

Har egentlig tenkt å likvidere posisjonen min og ta ut pengene, men venter på q4.

Morning star? :grinning:
Tilbake i den stigende trendkanalen.
Hvor ligger motstand oppover? 9?

Ikke noe Morning Star. Driver og jobber med motstanden på 6,-, denne er ganske sterk. Prøvd seg noen ganger nå. Er vel litt motstand på 6,5 og 7 kr også.

Diskvalifiserer dette til OHS?

Ved første øyekast synes jeg det ligner mer en kile? Trekk strek fra toppen til slutt kurs og bunnen til sluttkurs?

Noe sånt?

1 Like

Jeg fikk det slik, i litt kortere bilde, men ja ser ut som brudd opp fra en kile.

OMER er en aksje jeg har på min watchlist, det har vært nyhetstørke der lenge nå, men jeg så at kursen hadde kommet opp over SMA25 og brukte det til å sette inngang på 10.3.

Forrige gang fikk jeg en nydelig inngang på ca 8, men klarte desverre ikke å komme meg ut igjen før rett over 10.

Teknisk ser det jo ganske bra ut synes jeg - selv om den er ned litt i kveld… ? :slight_smile:

Hadde ønsket meg litt mer volum bare, men ja.
(Har hausset litt om det fundamentale ved den i biotektråden.)

Åssen kan man se shortposisjoner på nasdaq skal tro?

Short Interest (Shares Short) 9,201,500
Total Shares Outstanding 42,920,000

http://shortsqueeze.com/shortinterest/stock/OMER.htm

3 Likes

Kan noen gi teknisk analyse av dette? Jeg åhper det er positivt! :smile:

1 Like

Hehe :thumbsup:

1 Like

Kjøpe meg inn i Bergen i dag, på grunn av to ting: 1). Leste kvartalsrapporten, de har nylig gjennomgått en restrukturering og leverte gode tall (66 mnok på bunnlinjen) og er priset til 195mnok (!)

2). Teknisk ser det veldig bra ut. Aksjen har brutt ut av den lange fallende trenden (2.10) og prøver nå å finne nytt lende. Aksjen har gått en del (fikk ikke med meg oppgangen på fredagen) så mulig den korrigerer litt mer. Tenker å kjøre @Alex strategi her og vekte meg opp litt etterhvert. Tenker den i allefall skal opp og teste 3 kr før eller siden.

2 Likes

Rec begynner å se veldig interessant ut. Formasjonen er en stigende triangel, som ved brudd opp gir et kursmål på 3,4. Det er nylig blitt dannet en HS og vi fikk idag en pullback opp mot støttelinjen, denne vil nok fortsette videre ned mot overkant av 1kr og da nedre støttelinje. Treffer vi 1kr anbefales kjøp sterkt, stop-loss like under.

3 Likes

Drister meg til et innslag av “Snila gjør ting han ikke kan”… Min første TA. Kan dette sies å være en fallende kile, eller er jeg helt på jordet her? :slight_smile:

1 Like

Solide støtter under 3. Tror det blir litt fart snart i WRL som er lite omsatt normalt.

1 Like