Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Ser også ut som høyre skulder i en HS formasjon? Eller?

Det kan nok tokes slik også ja😅 Dette er jo egentlig ingen trading aksje.

1 Like

Noen som kunne tenkt seg å ta en TA vurdering på Nel?

Fingerprint cards nærmer seg en bunn. Logaritmisk chart.

1 Like

Synes den ser ganske bra ut teknisk, litt overkjøpt om jeg skal si noe negativt. Kommer den ned til 2.5 vil jeg si det er riktig å kjøpe om man bare ser på TA.

1 Like

Den som var tålmodig og langsiktig i H&M kunne fått like god avkastning som @megetgod

Begynner å bli attraktivt priset?

#boring rich

1 Like

HAHA! :smiley: Hvis den der slår til gir jeg meg ende over.

Lineært ser det jo ganske så tragisk ut:

1 Like

Får man denne rundt 210-220 tror jeg det kan gi god avkastning på sikt.

2 Likes

Kan gå litt lenger ned mot lavt 40 tall, men er grenser for hvor lavt P/E tall de skal ha tenker jeg P/E 7,89

Fallende kile i NOD

Funcom skal bli spennende å ta noen bet i om litt.

3 Likes

Gjerne forklar hva du ser/tenker også, da blir alt så mye mer lærerikt for oss tullinger som ikke kan TA :grinning:

9 Likes

Jeg prøver å være forsiktig med slikt.

Funcom rundt 3.2-3.3 burde være ett godt bet

1 Like

Denne formasjonen ser ganske spenstig ut. Interoil

4 Likes

Takk for tips! Ser bra ut, kommer til å kjøpe på støttelinjen her.

1 Like

@TinvesT før vi kommer helt ut av kontroll :smiley: tar det inn her.

Jeg slutter meg egentlig helt til det du poster her, og vi ser jo gang på gang i de selskapene som er populære på teknivestor at de kan fremstå både overkjøpte og oversolgte i lang tid, spesielt på rsi.

I funcomtråden så skrev jeg rsi som siste punkt i setningen min, fordi et par (i mitt syn) vesentlige indikatorer som sma50 og nedre bollinger spilte sammen, så kom det ekstra droppet i rsi i tillegg.

Men man skal ta det med et skikkelig klype salt, for som enten @holmes @hakon eller @Alex sa til meg så sliter ofte bollinger med å “ta igjen” bevegelsen til en aksje som beveger seg fort.

Jeg har svære huller i min TA kunnskap, så genialt med diskusjon. :smiley:

8 Likes

Enig, desto bedre på TA desto høyer treffprosent på trades. Vinn vinn :smiley:

Vedrørende RSI fant jeg dette også. Her er vi godt over 50 i RSI.
Det er jo både positivt og potensielt negativt med tanke på hvor langt ned det er til RSI 50 her samt bunnen i den stigende trenden.

[quote=“TinvesT, post:1885, topic:97, full:true”]
Slik ser investtech sitt RSI chart på Funcom, på lang sikt. Merker meg at de bruker RSI 90, derfor litt usikker på om det blir riktig å bruke RSI 14 slik som vist i Chartet over her. RSI 50 her vil jeg anta er et meget godt kjøp i Funcom.

Det nærmer seg helg :wink: og nye / gamle trading strategier kan finpusses, før man igjen tar fatt på markedet neste uke.

Her er hvorfor det er lurt med en god strategi og at man følger den slavisk:

1 Like

Likte denne

4 Likes