Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Følger jo deg og @Christian på at PCIB er i toppen av kilen du har tegnet, men hva er det som gjør at dere vektlegger det bildet mer enn bruddet opp i det korte bildet som vist på chartene fra @Bullishproof og meg i Pcib-tråden? Er det en eller annen TA-regel som tilsier valget?

Bullish pekte jo på lavt volum på oppgangen, men er det så tungtveiende at bruddet ikke anses bekreftet tross god margin på trendlinjen?

Jeg har ikke tenkt så hardt på det tekniske i pcib. Bullish har bedre peil på det tekniske enn meg.

Denne type kommentarer er nyttig for oss uvitende amatører. Jeg kan selv se det er en fallende kile, men at det er en bullish formasjon er ikke så intuitivt. Om mulig hadde det vært enda bedre med en enkel forklaring på hvorfor det er en bullish formasjon. Jeg tenker ikke spesifikt på fallende kile, men for alle mulige formasjoner som blir diskutert i tråden.

1 Like

Anbefaler deg å bare google uttrykk som “fallende kile”, eller helst den engelske ekvivalenten. Da kan du ihvertfall forstå uttrykkene.

Eksempel: https://www.google.no/search?client=opera&q=falling+wedge

Ser den - saken er bare at et ekstra ord fra den som skriver posten kan gjøre det enklere for alle å lese tråder uten å måtte ty til google. Kan også være en påminnelse for folk som ikke er så drevne. Noen ekstra ord med forklaring kunne gjort det enda mer informativt, men kanskje gjort det kjedeligere for eksperter å lese.

1 Like

Ser den, så bra når folk skriver en “bullish fallende kile” i stedet for bare “fallende kile”, men forklaringen på hvorfor det er bullish kan gjerne ikke oppsummeres i et par ekstra ord. Som var poenget mitt. :wink:

3 Likes

Her er et tidligere innlegg fra @FreddyG med lenke til en enkel guide fra Trendtech. :slight_smile:
https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-teknisk-analyse/97/234?u=aksjesnila

2 Likes

Ser ut som REC har begynt å bevege på seg? gratulerer om du fortsatt er inne.

1 Like

Jo takk, kjøpte på rundt 0,98 for en stund siden.

2 Likes

Så på Rec på rundt 80 øre for ca ett år siden, tok ikke sjansen.
Hadde også en bitteliten lyttepost i North til ca 1 krone…
Lett å være etterpåklok.:smirk:

Synes denne virker interessant.

2 Likes

Jeg har en liten post der - har vært en av få i porteføljen som har steget flere dager på rad. Tror den er ganske safe bet.

1 Like
11 Likes

Bruker du volum også @holmes ?

Jeg ser også på volum ja

1 Like

Setter opp Fred Olsen som et interessant case Imorgen. Formasjon - rounding bottom, I bunn av trendlinje idag.

1 Like

@Bullishproof tanker om TA i TIL, nb lavt volum

[quote=“holmes, post:178, topic:1496, full:true”]
@Bullishproof tanker om TA i TIL, nb lavt volum
[/quote]

Dette er hva jeg så, som stemmer greit med volumet. Kjøp på bunnlinja isåfall og selg før støtte, for formasjonen er bearish.

2 Likes

Da holder jeg meg unna den :slight_smile:

Noen som har synspunkter på iox? Ser litt spennende ut teknisk fortsatt (men stor fallhøyde ved brudd ned).