Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Fulgt med denne en god stund. Den er jo eksemplarisk. Med stigende bunnlinje har man også stigende stop-loss, så minimal risiko om man kommer inn nær støtte.

1 Like

Kort spørsmål til dere som kan mer TA enn meg:

Når dere skal tegne trendkanaler etc, bruker dere lineært eller logaritmisk chart da?

Kunne du svart kort på overstående spørsmål @Bullishproof? :slight_smile:

Nå spurte du @Bullishproof men for min del bruker jeg kun logaritmisk.

Denne artikkelen forklarer hvorfor :slight_smile:

http://www.fool.com/foolfaq/foolfaqcharts.htm

Takk for svar @Nocturne !

Ja, jeg forstår godt hva den logiske forskjellen på logaritmisk og lineær er.

Bruker du logaritmisk på alle trendkanaler? Uavhengig av tid?

Ja, det gjør jeg. Bruker primært Netfonds sitt analyseverktøy hvor man kan velge linær / logaritmisk.

Targovax - One to watch imorgen

2 Likes

Subsea. Bunn av stigende trendkanal. Doji på bunn.

4 Likes

Er det noen nettsider hvor man kan gjøre kjapp teknisk analyse uten å ha bruker og logge in etc? Jeg vet jeg har kommet over slike (også for norske aksjer), men husker ikke navnet på dem…

Jeg tenker kun på å tegne opp linjer, kiler etc, og kunne legge inn glidende snitt, SMA og andre småviktige funksjoner.

www.investing.com är problem fritt, trenger ikke mer avanserte ting enn det.

1 Like

Har brukt det, men ikke superfan. Har appen også.

Bruker selv Netfonds sin. Synes den er god og man kan tegne opp egne trendlinjer etc.

Er det innlogging? Kom nemlig over et DRITBRA analyseverktøy tidligere i uken (på jobb), og når møtet startet lukket jeg den og fant ikke siden igjen - ufattelig irriterende. GUI-et var veldig likt InFront, med sort og hvitt og store duse bokstaver i bakgrunnen. Savner det allerede etter 10 minutters bruk.

Netfonds krever ikke innlogging nei :slight_smile:

Kan det være Bigcharts du kom over? Har brukt den en del også:

http://bigcharts.marketwatch.com

1 Like

Sjekket nettleserloggen?

Kjører incognito på jobb, så det er ikke noe logg… :frowning: Får la underbevisstheten jobbe.

Er det mulig å komme til enighet rundt TA diskusjonen?
Legge ballen død?
Jeg synes den evige kveruleringen kan være lite konstruktiv.

Alle vet jo at å spå fremtidige kurser med 100% nøyaktighet ikke er mulig?

Om bullish ser en støtte på 2.70, holmes ser støtte på 2.85 og jeg ser støtte på 2.65 så er det i alle tilfeller personlige meninger som ikke må oppfattes som noe fasit?

Om man bare titter på en graf og bestemmer seg for en ca inngang/utgang, eller om man fyller et chart med streker så er vel begge en form for TA? Da mange tar avgjørelser til en viss grad basert på bevegelser?

2 Likes

Spørs om man kommer til enighet :slight_smile: For meg er det helt greit. Folk må få ha forskjellige meninger og dette er jo et diskusjonsforum tross alt. Synes det er interessante ting å hente ut av de ulike synene her, men skjønner ikke dem som lar seg irritere av det ene eller det andre. For meg er alt argumenter som man tillegger mer eller mindre vekt i en eller annen retning, enten det er TA eller fundamentalt. Hvor mye vekt blir jo opp til den enkelte.

Da jeg hørte om TA for første gang for kanskje 10 år siden, syntes jeg det var det største sprøytet jeg hadde hørt om. Det måtte jeg etter hvert bite i meg og synes nå at det har vist seg økonomisk nyttig og til og med ganske interessant. Man lærer så lenge man lever :joy:

2 Likes

Jeg trodde for 2 år siden da jeg startet at TA var noe bullshit og bare folk som lagde 2 linjer. Men etterhvert skjønte jeg mer og bruker det litt selv. Personlig bruker jeg mest volum, hvor har folk kjøpt mest aksjer ? lange trender, Er det nok folk som følger TA i X aksje ? og RSI.

Anbefaler denne for de som vil tjene litt mer penger :wink:

https://www.nordnetbloggen.no/pengepodden-episode-109-teknisk-analyse-med-eksperten-roger-kristiansen/29/06/2017/

4 Likes

Takk! Denne skal høres når jeg er tilbake fra ferie!