Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Genetic Analysis (GEAN) 🇳🇴

Er det noen av dere som er aksjonærer her?
Har ikke satt meg så dypt inn i caset enda, men det virker spennende. Vurderer å ta meg et lite lodd etterhvert.
Selskapet ble børsnotert i oktober 2021 og har siden da falt -73%.

Genetisk analyse er aktiv innen medisinsk teknologi. Selskapet driver forskning og utvikling innen diagnostikk, med størst fokus på det menneskelige mikrobiomet. Teknologien er basert på selskapets forskningsplattform og IVD-produktene brukes blant annet til testing og analyse av bakterier og virus. Den største virksomheten finnes i det nordiske markedet og produktene selges hovedsakelig videre til laboratorier.

Jeg har en liten post her. Sørgelig utvikling på aksjekursen enn så lenge, til tross for kun positive meldinger fra selskapet.

Finner mye info om selskapet på Discord:

Les siste analyse fra Norne Securities.
Tegningsrett T01, forfall September, er ubrukelig (strike er 9,40).
Selskapet har run-rate inn i Q1-23 iflg Norne, m dagens cash.
Norne senker også sannsynlig omsetning i 2023 fra 70 til 50 mnok. Dette reflekterer det vi har sett lenge: selskapet får ikke fart på salget. Dette siste poenget gjør også at Break-Even er skjøvet inn i 2024.
Oppsummert: selskapet trenger ny kapital innen 6 mnd! Hvem som skal bidra til det? Joda, dagens aksjonærer - og da til en enda lavere kurs enn idag….
Eller, gjennom en Rettet Emisjon mot en industriell-partner.
Jeg holder meg langt unna inntil finansiell usikkerhet er redusert…
(Økende salg, som de har lovet, er åpenbart en del av svaret, men uansett ikke nok til å fylle kassa tilstrekkelig….)

1 Like