Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Globalicofund - ICO-fond for kryptovaluta

Globalicofund er som navnet tilsier et fond som skal investere i ICO’s. Fordelen med å være med i et ICO-fond er slik jeg ser det at jeg har større sjanse for å være med i ICO’s på et tidlig stadie, fordi fondet har ressurser til å bidra på private-sales, pre-sales med høy minimum-cap osv. Den andre årsaken er for min del at jeg slipper å være så opptatt av ICO’s selv.

Hardcap er 8333ETH (se lenger ned for detaljer).
Individual cap er 8,33ETH.

ICO har dratt inn ca 760ETH så langt, så det går ganske tregt. Jeg tror årsaken er at Globalicofund har bestemt seg for å ikke gi bonuser av noe slag. Jeg tenker selv å makse ut i denne ICO-en, har så langt investert 6ETH.

Håper flere enn meg ser muligheten i dette fondet. Det er blant annet svenske og danske grunnleggere, men fondet er registrert i Sveits

Utdrag fra FAQ:

What is the fee?
We charge 1.5% per year as a management fee. This is deducted from the fund 1.5/365=0.004% every day. This makes up for all the work we need to do to make your money grow while minimizing the risk you are exposed to.

How big is the fund?
The fund has a cap of $10M. This is to ensure that the money can be used in the best possible way. The funds will be distributed in 10-20 ICOs over the next 3-6 months, and these positions will be managed and weighted actively.

What is the potential?
It is always hard to predict the market. Somewhere around 80-90% of all ICOs are predicted to fail, but the few % that make it big will be massive. It’s not uncommon for a lucky ICO to increase over 500% in a year.

What is the time horizon?
At the moment there has been a lot of short-term growth in the cryptocurrency and the ICO world. However, ICO investments are in a very early stage of development for the company. This can be compared to angel or venture investment, and we regard our investments to be long-term ranging from 5 - 10 years.

How will the ICO funds be spent?
Global ICO fund deducts 1,5% of the ICO funds to cover for operative costs, while 98,5% of the raised funds will be invested between ICO’s (60%), Cryptocurrency (20%) and Alternative investments (13%). The remaining funds will remain as liquidity to maintain a buffer between investments.

Will you sell any more tokens after the initial ICO?
The initial amount of tokens available for sale during the first ICO is 50M-100M. The total amount of token issued is 300M. The remaining 200M-250M will be frozen and have a value of 0. If we do decide to release more tokens in the future the new value will be the aggregated value of the underlying assets.

globalicofund.com

EDIT: la inn et par skjermbilder fra nettsiden:

Man får forresten tokens tilsendt MEW umiddelbart etter å ha kjøpt. Jeg har gått inn med 8.33 ETH.

1 Like

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Om du vil bruke lit mindre tid på ICO’s kan dette fondet vært lurt å bli med i. Så vidt jeg husker vil eiere bli underrettet om hvilke ICO’s de vil bli med i før det skjer, med mulighet for å påvirke også.

Må følge litt med her, men har ikke noe særlig å selge for øyeblikket. De holder på til Mars om ikke hard cap nås så satser på de ikke får for mye hype hehe :stuck_out_tongue:
Det jeg tror kan være årsaken til manglende hype er at de skriver målet med deres investeringer i ICO er 5 års perspektiv.

Men de kommer på børs?

Ja de kommer på børs. Kan godt hende du har rett i det med at målet for ICO’s er å holde på dem i 5 år. Men jeg tror det er feil: at de skal selge ICO-coins etter en stund, gå inn i nye osv. Men det kan tenkes jeg har misforstått!

Kjøpte for 2ETH i denne…hadde vært deilig om fondet kan tjene litt penger for meg, mens jeg gjør andre ting:sweat_smile:

1 Like

Spennende, men hva er det som skiller dette konseptet fra bulltoken?

1 Like

Mye likt, men med Bulltoken er token eiere med å bestemme hva som skal investeres i.

Her blir alt styrt av GLIF

Synes også ledelsen virker nøkterne, og er mer interessert i å skape ett produkt som vil fungere i lengden. De er ikke ute etter rask profitt.

Så dette er fondet for dem som har tro på krypto langsiktig

3 Likes

Takk for tipset vargvemund… Tok 1 eth her og

2 Likes

Jeg har faktisk makset ut med 8,33 ETH. Solgt og barbert av posisjoner jeg har tapt mye på i det siste. Litt vond følelse å barbere posisjoner jeg har tro på men ICO-fondet har større muligheter for gevinst tror jeg. Og jeg sitter jo fortsatt med de andre posisjonene, bare litt mindre.

All ny kapital jeg får i månedene som kommer skal inn i kryptomarkedet. Ingen nedbetaling av boliglån eller pensjonssparing her i gården! :joy:

PS: ikke bruk meg som kompass for hva som er gode sparetips :slight_smile: Jeg har faktisk begynt å selge unna litt overflødig stasj, som sannsynligvis ikke kommer til å bli brukt uansett, for å kjøpe mer krypto. Det kommer til å komme mange sinnsykt bra ICOer, de som snakker om at krypto er en boble, at kryptovaluta er unødvendig (bare blockchain som er viktig) osv har rett og slett ikke oversikten. De har ikke visjonene. Mange av dem har en veldig autoritetstro og vil heller lytte til det som blir sagt i nyhetene enn å tenke litt selv.

Nok av «system» tenkere i verden ja, de liker status quo og aksepterer det som blir matet med teskje. Screw that! This is for the rebels, the troublemakers :wink:

Du kjenner jo min story. Blitt litt obsessed med krypto. Bruker så mye tid på det hver dag. Gjort det de siste 3-4 månedene.

1 Like

Jeg og. Kuttet ut å bruke så mye tid på det siste måned: ble for mye av det gode. Godt å sitte stille og ikke sjekke exchanges og kurser hele tiden! Saken er at krypto er avhengighetsskapende som få andre ting, det er en av årsakene til at jeg velger å fokusere mer på fond. :slight_smile: Kommer til å gå inn i flere fond i tiden som kommer tipper jeg. Men også noen ICOs. Må bare skaffe penger først :smiley:

1 Like

Smart. Prøver å trappe ned litt jeg også, gått litt utover familie / venner når alt jeg tenker på er ICO ditt og KYC datt. Men, men… når det en dag regner på presten… :smile:

1 Like

Sånne som meg med andre ord. Merkelig at ikke flere ser denne muligheten!

1 Like

kastet meg på denne jeg også, har sansen for sånne fond (fred i sjela)

2 Likes

De har akkurat fått snekret sammen en kjapp video. Den kunne vært bedre, forteller i korte trekk hvorfor det er lurt å bli med i Globalicofund:

Videoen er kanskje litt flåsete, men sier det vesentlige. At man bare tjener mer og mer penger er selvsagt avhengig av kryptomarkedet, teamet osv.

Skulle egentlig ønsket krypto kom 5 år senere så jeg hadde mer kapital å sette inn i krypto. Det enkelte her investerer i ett prosjekt er jo hele porteføljen min :joy:

2 Likes

Du er ikke den eneste! I hvert fall ikke hvis vi bare forskyver timelinen med fem år. Hadde vi hat de verdiene vi sitter med i dag ville samtlige vært mangemillionærer, noen kanskje milliardærer! Hehe men sånn er det ikke. Jeg tror vi er veldig heldige som har fått troen på krypto såpass tidlig som vi har!

Jeg personlig har redusert aksjeporteføljen drastisk til fordel for krypto. Jeg har mer verdier i krypto enn i aksjer. Det er risikabelt men jeg har tapt på aksjer så langt. Jeg forstår ikke aksjemarkedet spesielt godt tror jeg. Ikke kryptomarkedet heller, men det er mernstyrt av følelser har jeg inntrykk av. Det er lettere å forstå seg på.

Jeg er temmelig sikker på at vi vil se selv pensjonsfond investere i krypto etterhvert. Det vil bli allemannseie. Det er åpenbart at det vil bli det, når sentralbanker vurderer, og til og med planlegger, egne kryptoer. Jeg trornikkene-krona og tilsvarende vil ødelegge for kryptomarkedet. Heller tvert imot. Dette er bare synsing! Men for meg var det nok til å tenke at jeg etterhvert skal helt ut av aksjemarkedet. Jeg har solgt meg ut av det meste aksjer, barbert posisjoner med tap, gjlrt enstremt dumme valg hele veien, men jeg har tro på kryptofremtiden, mer enn aksjefremtiden akkurat nå.

Forresten tror jeg en del mer penger skal inn i krypto for å diversifisere porteføljer rundt omkring.

Lykke til! En ting til: den siste tiden har jeg gremmet meg stort for at jeg ikke har hatt mer å gå inn med i krypto. Har snakket med familie osv, dener selvsagt elstra skeptisk når markedet går ned. Vel vel: sånn er det bare! Penger er ikke alt :slight_smile:

2 Likes

Dette gikk dessverre dårlig, veldig synd, men var nok for lite hype rundt dette prosjektet. I det minste ordnede forhold, investeringen kjapt tilbake på konto.

Avslutter de ICO?