Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Greenstat

Herlich. :clap::clap:Fortsett slik frem mot notering, så blir det en meget fin høst på oss. :star_struck:

3 Likes

Jeg er investor i Greenstat og har fått brev om investering i Solar-delen. Er det noen med bedre innsikt i selskapet som kan se hvordan dette påvirker fremtidsutsiktene for eierandelen i moderselskapet gitt at jeg ikke har anledning til å delta i Solar-emisjonen?

2 Likes

Om du eier aksjer i greenstat eier du også deler av solar delen. I dag 100%
Nå gjør de emisjon for å hente inn penger som igjen vil si at din eierandel i solar delen går ned.
På den andre siden behøver ikke greenstat selv å betale for alt men solar delen blir mer selvstendig.
Dette blir litt som aker horizon

4 Likes

Når er notering?

1 Like

Fant det ut, ser de tar sikte på oktober.

1 Like
3 Likes

https://solenergiklyngen.no/2023/06/13/regjeringen-og-sv-har-blitt-enige-om-en-solpakke-i-forhandlingene-om-revidert-statsbudsjett/

GRØNN PAKKE: Næringsminister Jan Christian Vestre skal i dag formiddag legge frem regjeringens etterlengtede svar på USAs grønne subsidiepakke, Inflation Reduction Act (IRA). Iht DN vil den ikke innebære grønne skattekutt eller produksjonssubsidier. men derimot mer statlige lån til bedrifter med grønne prosjekter i oppstartsfasen. Staten skal også kunne gå inn å være med å investere i selskap, industribygg eller i maskiner for å hjelpe bedrifter i startfasen.

Er åpen for å selge noen aksjer nå i forkant av notering. Send meg melding dersom du er interessert.

Burde ikke avgjørelsen om hvem som blir hydrogenleverandør til Vestfjordsambandet bli avgjort/publisert snart?

Lite svar å få på forespørsel til Greenstat eller Glomfjord Hydrogen rundt tema…

3 Likes

Noen som har en formening om hva kursen vil ligge på ved børsnotering? Etter siste nyheter osv. Gjerne kalkulert gjetting

De to siste emisjonene har vel blitt kjørt på kurs 8,50 kr, så ein plass rundt der kan ein kanskje forvente?

Germany doubles its green hydrogen production target for 2030 in new update of national strategy

‘The level of ambition along the entire value chain will be massively increased,’ government states

26 July 2023 10:18 GMT UPDATED 26 July 2023 15:22 GMT
By Leigh Collins
The German cabinet has this morning agreed to double the national target for green hydrogen production by 2030 from 5GW to 10GW, in a long-awaited update of its H2 strategy.

The 10GW of electrolysers would produce about a million tonnes of green hydrogen annually, the equivalent of 26-35% of Germany’s projected hydrogen demand in 2030 — about 33.33TWh out of the 95-130TWh total estimated by the German government.

“The remaining demand is covered by imports. A separate import strategy is being developed,” said the government in a press release.

Legg spesielt merke til siste paragrafen om importbehovet.

Tatt fra Hydrogen Insight påLinkedIn

3 Likes

Jeg fikk melding på Vps konto om emisjon og emisjonstegning for 8.5 kr nå. Dato fra idag til slutten av mnd.
For dere som forhåpentligvis er mer oppegående enn meg, hva betyr dette?
Er det nok en emisjon som kjøres?

Jeg fant ikke noen info om dette.

Det er en liten emisjon:
https://greenstat.no/investor/invitation-to-invest-in-greenstat-asa?preview=true

1 Like

Greenstat and LAL join forces to reshape Sri Lanka’s transport landscape. In a recent conversation with The Morning, Greenstat Lanka Hydrogen Chairman Sturle H. Pedersen shed light on the potential impact of the partnership between Greenstat and Lanka Ashok Leyland, which seeks to transform Sri Lanka’s transportation sector through the innovative use of Green Hydrogen power.

https://www.themorning.lk/articles/SZrPHCMYpbHYyfFKxh4B?fbclid=IwAR0yeEaYszU9QtBnY6VlViYIR__CLLXO25_SJNg7ZlRh8IIcvNQ1N8VZAxE

6 Likes

India ønsker å bli et globalt knutepunkt for produksjon av grønt hydrogen og sikter mot årlig produksjon av 5 millioner tonn drivstoff innen 2030, noe som vil kutte rundt 50 millioner tonn karbonutslipp og spare mer enn 12 milliarder dollar på import av fossilt brensel. India government sets emission limit for hydrogen to qualify as ‘green’ | Arab News
Må jo være bra for Greenstat Hydrogen India :star_struck:

2 Likes