Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Grieg Seafood (GSF)

Carnegie sier selg kursmål 70, dnb sier kjøp opp til 140. Stort sprik. Jeg velger å stole på dnb denne gangen :slight_smile:

1 Like

Så de hever kursmålet fra 130 til 130? Leser de i det hele tatt gjennom manuelt?
image

Auch, dette var ikke bra :sweat_smile:

1 Like

1-0 til carnegie :frowning:

1 Like

Ja, denne var litt kjedelig… Meen på lang sikt ser jeg ikke bort fra at det er mulig å komme tilbake over hundrelappen.

1 Like

Verre driftsresultat enn fryktet for Grieg Seafood

Kanadisk laksesjokk for Mowi: – Vil få store konsekvenser

Canadisk laksesjokk for Mowi: – Vil få store konsekvenser

Gratis torskekonsesjoner prises til 2,3 milliarder

1 Like

Grieg Seafood inngår samarbeid om landbasert lakseoppdrett

Sjømatselskapet Grieg Seafood inngår et joint venture (felleseid selskap) med Årdal Aqua for post-smolt og landbasert lakseoppdrett, ifølge en melding onsdag.

3 Likes

Hei. Vil dette ikke like bra som forventet?

Grieg Seafood utsetter utbytte etter nok et svakt coronakvartal

Er vel omtrent som forventet dette, noe jeg mener reflekteres av dagens kurs (sluttkurs fra i går 79kr). Kan vel fort by på kjøpsmuligheter dersom folk blir skuffet og vil ut. Jeg vil se an situasjonen, men utelukker ikke å kjøpe mer om den dupper under 70kr i løpet av den neste måneden.

Endte opp med å selge alt den siste uka, siste bolk på 89kr i dag. Til sammen har jeg realisert tap på ca. 2500kr for denne omgang. Satser på en mulighet for å komme inn igjen ned mot 80kr, og dermed gjøre opp for realisert tap (og vel så det). Har fortsatt troen på GSF på lang sikt, men øyner mulighet for 10-15% lavere inngang, og satser på at det slår til.

Du tror den skal såpass mye ned ja, før den skyter fart opp.

Jeg tror det ja, men har tatt (grovt) feil før ang. kursutvikling (skulle kjøpt apple i år 2000?).
En joker er om ev. lakseprisen stiger noe enormt som følge av at restauranter åpner opp igjen. Foreløpig, med muterte virus etc., ser det ut til at det kan la vente på seg enda en stund.

Tror dagen i dag blir spennende kursmessig, holder 90 blir kanalen jeg har tegnet opp interessant, bryter den ned og korrigerer skal vi vel til 83-84, men tror ikke så mye ned som 15%. Men jeg har også bommet grovt før :wink:

2 Likes