Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Grieg Seafood (GSF)

Ukens Investtech: Kjøp disse tre aksjene

1 Like

Grieg den ene, hva var de andre to?

TGS-Nopec Geophysical og Norwegian Energy Company.

Tror vi så et vendepunkt i dag, satser på en opptur som tar oss til 92-93 :slight_smile:

Edit: blytungt :frowning: williamsR og CCI så ut til å ta fart opp, men ombestemte seg. Hjelper vel ikke på med sånne nyheter heller Lakseprisen ned | Finansavisen men forstår det som at det har vært rimelig stabilt gode priser en lengre periode nå. Må vel gi seg utslag snart :pray:

2 Likes

Jeg kjøpte 8 aksjer til 80,45kr i dag. Hadde mest lagt inn ordren for å få en påminnelse, men ah well. Tipper dagens nedgang har med denne å gjøre: Analytiker: – Tom for kontanter. Aksjen bør unngås helt | Finansavisen

Synes også dette så litt merkelig ut, særlig siden han nevner at det er lite sannsynlig at lakseprisen går opp, som er det eneste som kan bedre situasjonen. Kjenner selskapet dårlig, er det noen som kjenner det bedre, der er heller ingen synlig short.
https://fishpool.eu/

Grieg Seafood ASA: Q1 2021 trading update

Grieg Seafood’s total harvest volume for the first quarter 2021 were
approximately 13 600 tonnes GWT. This excludes volumes from the Shetland
operations which are classified as held for sale according to IFRS 5.

Harvest volume (tonnes GWT) by region for Q1 2021:
Rogaland: 5 300
Finnmark: 7 400
British Columbia: 900

Average regional farming costs (NOK/kg) for Q1 2021 were approximately:
Rogaland: NOK 42.5
Finnmark: NOK 46.9
British Columbia: CAD 8.9

The complete Q1 2021 report will be released Wednesday 12 May 2021 at 06:00
CEST.

1 Like

Ikke helt overasket at denne øker i dag

1 Like

Grunnen til at jeg har holdt på aksjene i GSF er at til tross for alle nedturene, så har den siden november ligget i en stigende kanal og den har hatt det med å treffe klokkerent hele veien. Nå ser det i tillegg ut til at MA50 krysser 200, så hvis vi kan holde oss unna ras, lus og nedskrivinger en liten stund, så kanskje vi til og med kan bevege oss over trendkanalen om ikke lenge :slight_smile:

1 Like

Her følger heller ikke Tekbot med så oppdaterer med en melding på DN Investor til tirsdag norsk tid sendte Grieg Seafood en pressemelding hvor de bekrefter at selskapet er i diskusjoner med en tredjepart rundt et potensielt salg av Griegs virksomhet på Shetland.

ABG Sundal Collier skriver i en analyse tirsdag at Scottish Sea Farms (SSF) angivelig har fått sitt bud på over 2,1 milliarder kroner for fasilitetene på Shetlandsøyene akseptert av Grieg Seafood. SSF er et skotsk lakse-JV driftet av Lerøy Seafood Group og Salmar.

Det nye samlede SSF kan dermed bli Skottlands nest største oppdretter med et slaktevolum på 41.000 tonn i 2020, bak Mowi Scotland på 53.000 tonn, skriver meglerhuset.

Grieg Seafood stiger til 6,3 prosent tirsdag ettermiddag.

“The transaction is subject to certain customary closing conditions. It is expected to close within Q4 2021, depending on processing time with relevant competition authorities.”

“Scottish Sea Farms announced last night that it has signed a agreement to acquire 100 percent of the shares in Grieg Seafood Hjaltland UK from Grieg Seafood for the purchase price of £164 million.”

2 av 3 synlige short borte.

Blir spennende å følge med på denne nå. Solgte alt på fredag. Synes GSF har vært uheldige lenge og blitt straffet, men i overkant høyt. Følger den gammelt mønster og dupper ned på lave 80, hiver jeg meg med igjen.

ABG og Carnegie med to veldig forskjellige kursmål nå, hhv 110 og 84. Carnegie traff jo klokkerent (ned) for en tid tilbake. Lav 80 og jeg er inne igjen.

Grieg Seafood øker driftsresultatet mer enn ventet

Forvalter Martin Mølsæter tar veddemål i laks

Kom litt seint til black friday-salget, men er med igjen fra 81,60

Tror 80-81 er et gulv, ryker det kan det være full fart ned til 74. Motsatt så har den ganske nylig brutt motstand rundt 90 med god margin, så med stabile laksepriser og forhåpentligvis ingen SLA (krysser fingre) så tror jeg den kan hente seg tilbake til 90 ganske raskt.

Vært noen røde dager, ser First Generator har solgt seg snart ut. Ser ikke helt rasjonalet for det på disse kurser, men.

Q4 slaktevolum mer eller mindre på linje med estimat fra Q3 rapporten, men ser ut som kostnadsbildet ligger noe over guidingen? Noen som vet hva snitt-prisen på laks har vært i Q4?

edit: 59,72
edit 2: solgte alt på 90,00 i dag

1 Like