Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Grønt Reiseliv - Digitalt - Kinesisk marked

Jeg leser stadig artikler om hvordan det kinesiske segmentet stiger i Norge. Foreksempel her hvor servicebransjen lærer seg kinesisk for å kunne yte bedre:

Det samme gjør hurtigruten… Jeg tolker dette som at norske reiselivsbedrifter stålsetter seg for en skikkelig vekst.

Jeg ønsker å starte en tråd her for å dele innspill på hvilke aksjer som blir direkte og indirekte påvirket av det som nå vokser frem i reiselivets grønne og teknologiske skifte.

Håper noen vil være med å løfte dette frem.

2 Likes

Den enkleste aksjen er jo hurtigruten. De har avtale med reiseselskaper i Kina og har nå avganger som er 100% kinesiske. Dvs Kun kinesere ombord, crew som snakker kinesisk osv.

Rask oppfølging, nydelig!

Hurtigruten kan én se som en potensiell investering, men de er ikke på børs nå? Eller hva har jeg gått glipp av i så fall?

Usikker om de er noterte lengre. Finner dem ikke uansett.

Det er snakk om at de snart skal børsnoteres igjen, så en får vente å se hva som skjer der. Har absolutt tro på det.

Men hvilke andre aksjer kan påvirkes av dette?
Jeg har vært på utkikk etter firmaer innen reiselivsbransjen som er innovative innen grønt skifte og teknologi, men har ikke funnet noe enda.