Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Fra 850 ish til 1850 ish pÄ 4 Är med dÄrlige tider

Jeg har ventet pÄ neste resesjon lenge nÄ (ca siden 2014)

alt fra 2500-4000 er realistisk ila de neste 2 Ă„rene,

1 Like

Parabolsk bevegelse som gullet har hatt gir kursmÄl lavere enn konsolideringen som har vÊrt fÞr ny topp, men trenger ikke Ä bli sÄnn. Jeg er jo bull pÄ bÞrsen sÄ pÄ en mÄte er jeg vel bear gull. Hvis det skal vÊre rett bÞr omrÄde her bli en B, fÞr en C nedover.

Gullet har nylig nÄdd target etter bullflagget med en fin abcd-bevegelse.

3 Likes

Bryter vi ned her nÄ blir neste stopp under 1500.

4 Likes

En lokal topp og ned mot 1400 for Ä hente styrke, eller bare pustepause pÄ veien?

02

1 Like

MÄnedsgraf ser egentlig ikke sÄ gale ut. Weekly ser litt verre ut. Men ja, nÄ har vi hatt en impuls opp, sÄ det bÞr komme en rekyl nedover. Mot 1400 kan fortsatt se fint ut i mÄned.

1 Like

Ta det med ro, tysk Þkonomi er i resesjon, Boris J er statsminister i England, Kina forsÞker Ä ta over hong-kong, Trump er president, handelskrigen er i godt i gang, snart starter seddelpressen pÄ nytt.

Gull skal opp, kanskje litt ned og sÄ litt opp og sÄ litt ned osv
 men det skal opp.

3 Likes

Weekly RSI har ikke vÊrt sÄ hÞy siden toppen i 2011 :see_no_evil:

For Ăžvrig synes jeg dette er interessant:
https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2019/html/ecb.pr190726_1~3eaf64db9d.en.html

Sentralbanker og andre institusjoner har ikke solgt noe nevneverdig pÄ nesten 10 Är, de har vÊrt netto kjÞpere. Det ser man jo forsÄvidt pÄ volum i grafen, men interessant for veien videre.

1 Like

Det er det jeg lurer pÄ, om bear folkene som synes RSI var hÞy pÄ 1400 fÄr rett her i stedet (Eller om det blir pÄ 1750)

Generelt sett lĂžnner det seg aldri Ă„ vĂŠre bear, men det ser ut som en toppformasjon i weekly. Hvor det skal kan man bare spekulere i.

Her er en mulighet som kan gi god avkastning selv med fallende priser fremover, da den ofte lagger rÄvareprisen litt. I tillegg pleier Boliden Ä gjÞre det godt i Q4.

image

image

2 Likes

FÄr vi en liten pullback her nÄ?

38

Tok en ny inngang i Direxion Daily Junior Gold Miners Index Bull 3X Shares (JNUG) Jnug pÄ 59,60 pÄ fredag, traff bra med inngang og nÄ rundt 23% avkastning pÄ en ukes tid. Andre som sitter i denne? Ekstremt volatil dog.
https://www.google.co.uk/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4107640-playing-fire-long-can-safely-hold-3x-leveraged-etf

39

1 Like

FÄtt en liten pullback her, og jeg er tilbake med halvparten igjen, tenker den kan fint duppe lenger ned, men i utgangspunktet ser bevegelsen fin ut pÄ lengre sikt. Vil jo egentlig inn med full pott igjen, men tar 50% her sÄ blir det ingen krise om den gÄr opp eller ned.

3 Likes

Tendenser til brudd opp

1 Like

Holdt pÄ Ä lage chart her nÄ, og jeg ser vel i grunn det samme som deg. Opp og fÞle pÄ forrige topp, eller fakeout og ned til ~1420?

1 Like

Ser for meg at gull mÄ gÄ opp. Siden US of A mÄ gÄ pÄ trynet snart (sier chartet) jeg tror bare ikke den siste idiot har kjÞpt (S&P500 og DJI) ennÄ

Ja, jeg er enig.

Den dollaroppgangen vi har sett holder pÄ Ä snu eller har snudd (ref. flere brudd i valutapar og dollarindex). Svakere dollar leder til stigende rÄvarepriser, sÄ feks kobber, sÞlv, gull bÞr gÄ opp.

Jeg synes dette ser lovende ut

1 Like

Skal nok med en tur nÄ med mediefokus pÄ avtale. Man fÄr bruke muligheten til Ä kjÞpe seg opp nÄr man tror bunnen er nÄdd.
Skal nok en del ned om avtale inngÄs.