Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Burde vel være en solid indikator…
Det gamle ordtaket “follow the money” taler for seg selv nå.

1 Like

Det vil komme en hendelse av et eller annet slag som vil sette fyr på PM. Bare et spørsmål om tid.
F.eks at noen land tar oppgjør i andre ting enn dollar når de handler sammen.
FED har misbrukt dollaren sin særstilling med denne hodeløse trykkingen. Det er en grense for hva handelspartnere vil godta.
SDR vil være et alternativ i første omgang.
Mulig en gull-backed krypto senere.

4 Likes

Nettopp, jeg sitter å venter på at den første dominobrikken skal falle. Når dollarbruken faller kommer alle hønsene flaksende hjem. :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:
#ChickensHomeToRoost #NailsInTheDollarCoffin
image

1 Like
2 Likes

40 år gammel kopp :yum:

1 Like

Newmont kommer med Q1 etter stengetid i dag. Blir spennende. Q1 var tross alt svakt på gull, men bra på kobber og andre metaller som Newmont også har som delvise biprodukter.
Faktisk så overstiger kobber-reservene Mcap på hele selskapet.

1 Like

Har de noe DOGE i gruvene sine? :crazy_face:

3 Likes


og sølv :man_shrugging:

3 Likes

Nå tar jo selvsagt krypto opp en del penger som ellers ville funnet veien til gull og sølv, men hvor lenge skal de to så drastisk underperforme mot nesten alle commodities?

4 Likes

noen som har trua på akobo minerals??

Å kjøpe gull her tror jeg kan bli bra

5 Likes

Barrick med Q1 i dag. Solide saker

https://www.barrick.com/English/home/default.aspx

3 Likes

Veit ikkje om detta høyrer mest heime her eller på ein kryptotråd.

Er det noko som har peiling på PAX gold?
Kvar heile token skal angivelig være knytt til ein allokert bar (1 ounce) i hvelv. Gullet skal være redeemable mot tokenen og det er regulert av New York State Department of Financial Services.

Intuitivt verkar det for å være ein veldig grei måte og eksponere seg mot gull viss ein ikkje vil holde det fysisk sjølv.

Fordelen mot ein ETF vil då være at ein kan avhende det 24/7 og ein kan få rente på det hos t.d. BlockFi.

Men er generelt skeptisk, eg kan ingenting om krypto og er kun med på leiken og venter berre på å kaste korta når den tid kjem.

Noken som har sett på / vurdert det? Ser det blir handla på ein liten premium mot spottpris.

Er BlockFi eller liknande kryptobanka trygt kunne eg gjerne fått rente på gullet mitt dei kommande åra.

Ready 2 rumble!

Target 2300 i løpet av året

7 Likes

Rick Rule er en fin fyr

https://www.youtube.com/watch?v=toGaARDgnjM

2 Likes

«Kjedelige» Barrick er opp 6.6% på en uke. Har lidd mye av at de gamle surrebukkene i Omaha først kjøpte aksjen, på denne tiden i fjor, for så å selge den.
Her kommer det utbytter, og skattefrie utbytter, på løpende bånd framover. For ikke å snakke om kobberavdelinga til Barrick, som vil øke i salg og revenue framover.

5 Likes

Gull er tilbake i regresjonstrenden i mitt chart

5 Likes
2 Likes

image

1 Like

Kjøpt litt gull jeg også, venter med sølv til vi evt er forbi 3000.