Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Men hvis det ikke skjer, så husk at vi bare er i startgropen :wink:

En investor er en trader som har gått i fella, som jeg leste noen skrev en gang.

1 Like

God mulighet for en washout om dollaren fortsetter å styrke seg ja

Du er bearish enda da? Vi er forsatt 1 dollar over prisen fra silversqueeze startet

Jeg trader ikke jeg er langsiktig investert. Ikke som du som skriker hver gang kursen er ned 0,2 % :wink:

Er bullish på lang sikt, og bearish kort sikt… eg trade det ikkje, hedge berre posisjonene mine så godt det lar seg gjøre og har cash på sidelinja… kan jo ta feil

1 Like

Alt henger på hvor “tranistory” inflasjonen er, og hvordan dollaren og fed reagerer/uttaler seg fremover. Jeg tror fortsatt de er fint fanget oppi et trangt hjørne, og selv om de uttaler seg hawkish så gjør de noe annet. Med blant annet nye rekordkjøp av treasuries

Gull er fortsatt i en opptrend helt ned til 1550 $ ish

3 Likes

FED uttaler seg hawkish = dollar styrker seg og gullpris går ned
FED uttaler seg dovish = markedet flokker til aksjer og gullpris går ned

Slik går no dagan.

Det er det, såleis avhenger det av timeframes og for min del er det då Bull langsiktig og bearish kortsiktig… besøke vi 1550 området vil eg tru vi får vaska ut mange

1 Like

Dette er jo ren løgn. Blackrock World Gold Fund er da ikke i nærheten av å være det av DNB’s fond som har gitt dårligst avkastning siden mars 2020.

OK, jeg tok bittelitt hardt i. Tiden flyr og vi er nå i juni.

For å være pinlig nøyaktig er Blackrock World Gold Fund det av DNB sine 436 fond som har levert dårligst avkastning på 1 år. Med soleklar margin.

Dersom vi legger på et par måneder er det kanskje 1 eller 2 fond som har vært enda verre. Vet ikke hvordan du ser dette men la oss bare si du har rett.

Det er altså langt flere enn 1 el 2 fond som har gjort det dårligere enn BWG siden mars ifjor. Men men hva er vel fakta i en diskusjon…

1 Like

Jeg står forøvrig ved hva jeg skrev tidligere:

Dagchartet for gull og sølv var veldig opphetet og trengte avkjøling, mens weekly og monthly er fantastisk bullish.

At mafiaen dumpet ut astronomiske mengder papirsølv for å presse ned spotprisen på papirsølv og ikke oppnådde mer enn dette er bullish.

3 Likes

Hvilke, og fra hvilken dato? Fra før eller etter krakket? Hvor ser du dette?

Nye forbrukstall viser at inflasjonen stiger med uforminsket styrke.

Og prisen på gull og sølv stuper.

Peter Schiff og resten av goldbugsene kommer til å skrike seg hese, uten at det hjelper på noe som helst.

Har kjøpt Silver Bullet B for å eksponere meg mot sølv, men hva er et tilsvarende bra fond/ETF for gull? Gjerne 2-3 alternativer :slight_smile:

1 Like

BGF World gold

AuAg skal også lansere en gull ETF

3 Likes

Endel bra om Basel3 her.

3 Likes

Life goals det der.

2 Likes

3 Likes

Hør på mr holmes:

3 Likes