Gullmynter er utsolgt det er bare 2 typer igjen på Tavex som du kan kjøpe. Så fysisk gull er det ikke alverdens av…
Hot tips til dere som vil ha en Gull/Sølv deal
Jeg har fulgt med her en stund og de kjøper jo sett og ser ikke ut som de har justert pris i det hele tatt. Jeg kjøpte ett sett
Dette er jo 1,5 unce gull OG 3 unce sølv:
Gullpris nå 1928 dollar x 9 kroner = 17 352kr pr unce x 1.5 = 26028kr
Så du får faktisk under gullpris og 3 Unce sølv på kjøpet.
NB kun 5 igjen…
Prøver en liten Yolo trade i Kopy, stor risiko, men også stor oppside på dagens kurs imo.
Går mot en god dag for gullgruver
iShares MSCI Global Gold Miners ETF +4,22%
Og så dollaroppgang på det
Det går rykter om at Russland skal gå over til en valuta backed av gull
«Backet av» gull. Tipper det ikke vil gå an å få ut gullet sitt evt…
Russerne har kjøpt MYE gull, men har de tilgang på det hvis det ligger i hvelv i UK og Canada?
Trodde russerne hadde mesteparten av gullet sitt i Russland.
Ikke ofte jeg har sett at USD styrker seg så mye mot NOK samtidig som Euroen svekker seg nesten 1 prosent mot NOK.
Helt magisk. Dette viser jo sparementaliteten i USA (eller verden)
10 dollar kan jeg gå og kjøpe en øl med en gang… easy win.
Spørsmålet mitt er om han faktisk delte ut gullmynter til alle de som takket ja til den…? Han tjener kanskje nok på å klippe til en festlig video at han har råd til det
Det er nok samme mentalitet i folk som kjøper etter f.eks aksjer og krypto har steget ferdig. Istedetfor å kjøpe før oppturen.
Fortsetter opp siden fredag i India…
Katmandu er vel faktisk i Nepal.
Men men gul er gull. Nesten 1.5% opp
Den var oppe på 2000. Antar at dette var første test og senere i dag kommer den opp igjen for så og gå rett igjenom og opp til 2075
Det edle metallet nådde en pristopp på 2.000,86 dollar per unse, den høyeste prisen siden den forrige toppnoteringen i september 2020.
Gullprisen all-time high 6. august 2020 på 2.063,56 dollar. Intradag høy 7. august på 2.075,14 dollar.
Denne er meget spennede og noen av grunne til min hamstring av gull sølv/ gruve aksjer:
Gull har jo hatt noen super sykluser. Første var i 76/78 hvor den gikk på 100-500 ish , så lang rolig periode til 2001 til 2010 fra 250/1600 og nå kan det ser ut som vi igjen skal starte en 2-5
år super sykel. Kanskje fra 2000/6-8000 ±…
Men tenk på gull aksjer som har gull i bakken, de kan jo gå 10/20 ganger på en slik oppgang. Så fond i gull/Sølv aksjer kan bli meget luktrativt…
Mer info fra denne om dere vil se mer grafer…