Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

2 Likes

Gullmynter er utsolgt det er bare 2 typer igjen på Tavex som du kan kjøpe. Så fysisk gull er det ikke alverdens av…

Hot tips til dere som vil ha en Gull/Sølv deal

Jeg har fulgt med her en stund og de kjøper jo sett og ser ikke ut som de har justert pris i det hele tatt. Jeg kjøpte ett sett :slight_smile:

Dette er jo 1,5 unce gull OG 3 unce sølv:
Gullpris nå 1928 dollar x 9 kroner = 17 352kr pr unce x 1.5 = 26028kr
Så du får faktisk under gullpris og 3 Unce sølv på kjøpet.

NB kun 5 igjen…

4 Likes

4 Likes

Prøver en liten Yolo trade i Kopy, stor risiko, men også stor oppside på dagens kurs imo.

1 Like

Går mot en god dag for gullgruver

iShares MSCI Global Gold Miners ETF +4,22%

Og så dollaroppgang på det

4 Likes

Det går rykter om at Russland skal gå over til en valuta backed av gull :man_shrugging:t2:

3 Likes

«Backet av» gull. Tipper det ikke vil gå an å få ut gullet sitt evt… :woman_facepalming:t2:

1 Like

Russerne har kjøpt MYE gull, men har de tilgang på det hvis det ligger i hvelv i UK og Canada?

Trodde russerne hadde mesteparten av gullet sitt i Russland.

Ikke ofte jeg har sett at USD styrker seg så mye mot NOK samtidig som Euroen svekker seg nesten 1 prosent mot NOK.

2 Likes

Kan forklare litt denne her

4 Likes

Helt magisk. Dette viser jo sparementaliteten i USA (eller verden)
10 dollar kan jeg gå og kjøpe en øl med en gang… easy win. :joy:

1 Like

Spørsmålet mitt er om han faktisk delte ut gullmynter til alle de som takket ja til den…? Han tjener kanskje nok på å klippe til en festlig video at han har råd til det :sweat_smile:

1 Like

Det er nok samme mentalitet i folk som kjøper etter f.eks aksjer og krypto har steget ferdig. Istedetfor å kjøpe før oppturen.

Fortsetter opp siden fredag i India…
Katmandu er vel faktisk i Nepal.:+1:t2:
Men men gul er gull. Nesten 1.5% opp

1 Like

Sexy !

2 Likes

Gull åpner på litt over 1980

4 Likes

Den var oppe på 2000. Antar at dette var første test og senere i dag kommer den opp igjen for så og gå rett igjenom og opp til 2075 :slight_smile:

Det edle metallet nådde en pristopp på 2.000,86 dollar per unse, den høyeste prisen siden den forrige toppnoteringen i september 2020.

Gullprisen all-time high 6. august 2020 på 2.063,56 dollar. Intradag høy 7. august på 2.075,14 dollar.

Denne er meget spennede og noen av grunne til min hamstring av gull sølv/ gruve aksjer:
Gull har jo hatt noen super sykluser. Første var i 76/78 hvor den gikk på 100-500 ish , så lang rolig periode til 2001 til 2010 fra 250/1600 og nå kan det ser ut som vi igjen skal starte en 2-5
år super sykel. Kanskje fra 2000/6-8000 ±…

Men tenk på gull aksjer som har gull i bakken, de kan jo gå 10/20 ganger på en slik oppgang. Så fond i gull/Sølv aksjer kan bli meget luktrativt…

Mer info fra denne om dere vil se mer grafer…

2 Likes