Ser sprengferdig ut
🙋🙅🙆
Litt news i gårsdagens volatilitet.
The final analysis of the placebo-controlled, dose-escalation and repeated treatment study parts, confirmed the strong treatment effects compared to placebo. The Clinical study report is being completed for submission to the FDA.
Denne dukket også opp. Mulig Hamlet er første svenske life science vars molekyl blir nevnt på Joe Rogan?
Minutt 26 ish.
Selskabet holder kortene meget tæt til kroppen, men med resultaterne fra den netop afsluttede 3. del af fase 2, viser 2. behandlingsrunde “samme eller bedre” effektivitet som 1. behandlingsrunde; dette kan medføre, at en højere del af patienterne overgår fra partial response (PR) til complete response (CR).
Alpha1H leverede hhv. 44% CR og 44% PR, eller i alt 88% overall response (OR) jfr. 1. behandlingsrunde, så det ligger lidt i kortene, at højere CR viser sig i de endelige data.
De endelige foreløbige resultater bekræftede disse tal, og dermed kan vi antage, at andelen af patienter, der fik to omgange, stadig havde god eller bedre tumorrespons, uden nye bivirkninger.
Alpha1H fungerer endvidere som immunterapi, hvor miljøet forbedres og gør det mere normalt; altså, at kræftcellernes ukontrollerede deling stopper og en mere normal opførsel observeres.
Sidestiller man Alpha1H med FDAs formelle krav til godkendelse, herunder Accelerated Approval (AA), så ligner Alpha1H en perfekt kandidat til at modtage denne designation, som jeg forventer ansøges af selskabet.
Med 3. del af fase 2, så viser Alpha1H endnu engang, at det virker ekstremt effektivt - uden bivirkninger eller toksisitet, hvilket for eget vedkommende har reduceret risici betydeligt, så jeg sidder trygt som investor og øger positionen løbende.
Dagens melding fra selskabet støtter Alpha1H som kanditat for at modtage Accelerated Approval (AA) fra FDA og det ligger umiddelbart i kortene at selskabet vil ansøge om denne designering (dette meldes normalt ikke til markedet, så det ér muligt selskabet allerede har foretaget denne ansøgning).
Finslipe detaljene. Så sannsynligvis partner + Fas III.
Det blir vel fort en emisjon før de ev. finner seg partner? Vi kan vel anta at de har penger på bok til 2-3 kvartaler, selv etter emisjon i fjor vinter.
Jeg har ikke fulgt med så nøye her de siste årene, er det noen som skiller seg ut som mulig partner til å kjøre fase 3?
Vi pleier få forespørsel ved kapitalbehov, og har ennå ikke fått noe. Så sannsynligvis ser jeg en lånfacilitet komme isteden denne gang ved behov.
Interresant !!!
Kan ikke finde den i Sverige – jag kan kun se den på Frankfurt Boerse
https://www.euroinvestor.dk/markeder/aktier/hamlet-biopharmaab-b-on/469486
Sikkert mig der kludre – håber på lidt hjælp
Dansken
Findes på NordNet under Hamlet bioPharma B (der er A og B aktier, kun B aktierne handles offentligt).
Tak !!!
DK
Hamlet BioPharma står overfor en spændende og potentielt lukrativ periode. Vi afventer flere vigtige beslutninger, herunder det endelige design på det bekræftende fase 3 studie samt finansiering af samme, samt den videre finansiering af selskabets øvrige aktiviteter.
Jfr. den seneste pressemeddelelse er arbejdet med FDA rigtigt godt kørende og jeg tipper, at selskabet hurtigt har indarbejdet evt. forslag fra FDA og aktuelt afventer go-ahead for at starte studiet.
Jeg antager at Hamlet BioPharma allerede er langt i forhandlingerne med en partner, der forventes at løfte udgifterne til fase 3 studiet i et omfang, der også sikrer videre finansering af selskabets øvrige aktiviteter.
Jfr. ledelsen ønsker man at tage det næste skridt, altså, opbygge et regulært (pharma) selskab og aktivere potentialet i den store pipeline, som Hamlet BIoPharma sidder på. Dette må almindeligvis kræve finansering af en størrelse, der ligger uden for eksisterende aktionærers økonomiske muligheder.
Hamlet BioPharma har, grundet det særlige fokus på at levere resultater frem for planer (og lade data tale sit tydelige sprog), medført at færre aktionærer har positioneret sig - sammenlignet med andre biotekselskaber, hvor ledelsen i langt højere grad har fokus på planer, frem for resultater.
Med 3 stk fase 2 studier, fordelt på kræft og infektion, hvoraf Alpha1H aktuelt forventes at påbegynde - og opnå godkendelse af - det bekræftende fase 3 studie og jeg deler på den baggrund en evaluering af selskabet potentiale og værdiansættelse.
…
Alpha1H har stærke fase 2-data og fast-track-betegnelse; her er en potentiel værdiansættelse givet det (spekulative) udfald af partnerdrøftelser samt godkendelse af Alpha1H efter 3 år med top-salg:
- 150.000 nye patienter/år; antag 40 % markedsandel efter 3 år (neoadjuvant, eller ~60.000 patienter/år)
- $50M+ i upfront-betaling, $700M i milepælsbetalinger
- 15 % royalties, svarende til $135M årligt; antag $900M i bruttoomsætning
Antaget en P/E på 15, medregnet upfront, milepælsbetaling(er) og årlige royalties samt ingen yderligere udvanding, lander vi på ca. $2,2 mia. USD, eller ~122 SEK/aktie.
Aktien handles aktuelt under 5,00 SEK.
Noe historikk, MCAP og LOA som underbygger at dette er et Biotek man bør sette penga på?