Ja, du kan så si.
Nekter å tro annet enn at de vil om ikke annet levere høy topplinje.
Er resultatet jeg er mest spent på.
Sitter du med i Soff enda @Andyboi ?
Ja, du kan så si.
Nekter å tro annet enn at de vil om ikke annet levere høy topplinje.
Er resultatet jeg er mest spent på.
Sitter du med i Soff enda @Andyboi ?
Eneste positive her er at de finner grunn til å drive videre de neste 12 månedene, mens egentlig så blir det vel bare å vente på en ny restrukturering eller at noen internasjonale selskaper kommer på kjøpsrunde? Salg av båter vil vel og gi litt cashflow ut til långiverne? Sikkert en sånn der vakum case denne i 2022 en eller annen gang. Mulige endringer her kan få positiv effekt for de andre selskapene i bransjen…
Aller beste for bransjen er at Havi går konkurs og båtene går til spiker. Tviler på at det skjer, men hadde vore det beste.
Kan noen forklare meg hvem som vil kjøpe aksjer her etter det begredelige resultatet? De vil også med stor sannsynlighet ha negativ egenkapital ved årskiftet.
Er glad jeg solgte meg ut når denne sto rundt 8,-. Fin gevinst med inngang på rundt 3,-
Ekstremt enkel aksje å “kjøre” så er nok noen som satt inne med endel som ikke solgte på fredag som har kjørt den tilbake igjen idag.
For egen del har jeg ikke samvittighet til å bidra med slikt når selskapet leverer så inni svarte natta på q3.
En ting var for et par mnd siden da jeg virkelig hadde tro på et bra q3, men ikke nå med fasit i hånd.
Noen sperrer og grenser har man heldigvis.
Dette synes jeg er interessant i Havilas 3Q21-rapport
Bruksverdiberegninger foretas ved at hvert fartøy er definert som
kontantgenererende enhet og dermed testet separat for mulig verdifall.
Bruksverdi per fartøy baseres på selskapets erfarte driftskostnader
og anslag for kontraktsfestede og fremtidige inntekter. Forventet
økonomisk levetid på 30 år for det enkelte fartøy er opprettholdt.
Her opererer sammenlikningsvis feks SOFF med 20 år.
og, så var det denne gjelden da!?
De som mener SOFF er risikosport får vel i så fall pustbesvær av HAVI
Det var dumpingen sin det!
Eller forberedelse til «stille» exit?