Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havila Shipping (HAVI)

Skjønner spørsmålet.

Oslo Børs har mer blitt en børs for gambling snarere enn investering, så enten er man med eller står man igjen.

Hvor var verdiene i Nel da den gikk fra 4 kroner til 35?

Hvor er verdiene i Ultimovax som forsvarer dagens prising?

For egen del har jeg funnet ut at på børsen nå må man ha flere tanker i hodet samtidig, noen long investeringer og noen kortsiktige risiko case.

1 Like

Mange ledige ahtser i spotten nå, deriblant Venus og Jupiter.
Likevel får dem idag NOK 350,000, jeg tolker det dit hen at det da kan ligge til rette for flere fortløpende tildelinger de neste dagene.

NEW [ATLANTIC KESTREL](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix, D/D 14 05/10/21 GBP 30000
NEW [MAERSK LIFTER](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix (+WROV), D/D 14 05/10/21 RNR
NEW [MAERSK MINDER](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy R/M WilPhoenix, D/D 14 05/10/21 RNR

Havila Venus og Havila Jupiter med nye oppdrag i spotten fra idag.

03/10/21 [HAVILA JUPITER](javascript:void(0):wink: Aker BP R/M Maersk Integrator, D/D 14 04/10/21 RNR
03/10/21 [HAVILA VENUS](javascript:void(0):wink: Aker BP R/M Maersk Integrator, D/D 14 04/10/21 RNR

Havila Shipping ASA: Notis til obligasjonseiere i Havi07

Havila Shipping ASA: Havi07 Summons for Written Resolution

Havila Shipping ASA: : Contract extension with Reach Subsea for Havila Subsea

1 Like

Herlig langtidskontrakts forlengelse.
Folk fikk ikke tid til å reagere, denne kommer imorgen.

Reach reagerte med en gang :wink: God båt til ett godt selskap !

1 Like

Har tatt en bet her i dag. Ser 5,50 i det kortsiktige bildet

1 Like

Havila Shipping ASA: Sale of the PSV vessel Havila Crusader

Havila Shipping ASA: Third quarter 2021 accounts

Dette var rett og slett svake greier; negativ cashflow, større nedgang i omsetning YoY, røde tall og nå en egenkapital på 20 mill og dermed en P/B på 4,5!

Havi vil etter alt å dømme ha negativ ek ved årsskiftet. Og hadde lånene vært ført i balansen til nominell verdi så hadde det vært kjempeminus allerede.
“Balanseført verdi av langsiktig lånegjeld var pr. 30.09.21 NOK 1 726,5 million,
av dette var rentebærende gjeld NOK 1 635,2 million og ikke rentebærende
gjeld NOK 91,3 million. Nominell verdi av rentebærende gjeld var pr. 30.09.21
NOK 2 640,0 million, og nominell verdi av ikke rentebærende gjeld var NOK
1 455,4 million”

ikkje gløym dette

2 Likes

Ufattelig og begredelig rett og slett!

1 Like

Ja, men til tross for det var dette helt utrolig svakt.
Jeg sitter ikke lenger i Havila, men oppriktig overrasket over hvor svakt absolutt alt var, til og med flåteutnyttelsen var elendig.

2 Likes

Heilt enig. Havila må nok ha ny restrukturering slik det ser ut nå. Enormt svakt når alle andre rapporterer bedre tall en fjoråret.

Det som overrasker meg er at det var så store forskjeller mellom Havi og EIOF, EIOF overrasket positivt med blant annet en EBITDA-margin bedre enn SIOFF.

1 Like

Eiof overrasket meg ikke, men dette som Havila presenterer er jaggu nær havari, det overrasket meg veldig.

Havari Shipping ASA :crazy_face:

Er spent på hva Solstad leverer

Ja, selv om jeg sitter i Eiof(uhyre liten post) og i Soff, så står jeg med det jeg har skrevet noen ganger tilbake i tid at i 2023 er minst 2 av disse offshore rederiene borte fra OSE

1 Like