når du sier betydelig opp? hvor høyt ser du for deg?
Nei, det vil jeg ikke si men det er en risiko med betydelig grad av usikkerhet ettersom vi ikke helt vet når- eller strent tatt om summen av vind/olje/annet vil løfte ratene i tilstrekkelig grad. Det vi derimot vet er at rettighetshaverne eventuelt vil komme til å benytte seg av denne muligheten- og da er utvanningen et faktum.
Så la meg for orden skyld presisere; Jeg er IKKE negativ til Havila. Det skal derimot sies at jeg ikke har funnet grunnlag som fundamentalt forsvarer at Havila prises så annerledes en de andre rederiene herunder på grunnlag som tilsier forventning av fremtidig avkastning/annen merverdi, mens konkurrentene prises til brøkdelen av eksisterende verdier.
Det presiseres for orden skyld at jeg overhode ikke er opptatt av dagens inntjeningsevne utover at den er tilstrekkelig til å kunne overleve frem til morgendagens revitaliserte offshoremarked. Det er, slik jeg ser det, derimot mulighetene til inntjening i morgendagens marked som er interessante. Noen millioner svarte- eller røde tall påvirker således ikke mine konklusjoner så lenge de ikke er i størrelsesorden som endrer rederiets fundamentale forutsetninger.
Det jeg derimot kan se er en aksje som lett kan manipuleres- og som tilsynelatende blir manipulert for at noen skal kunne berike seg på bekostning av alle fomoene- altså helt normal børspsykologi.
ening med deg at det let kan bli store opp og nedturer. de som har infofør det når børsen kan bli rike. så her gjelder det å følge med. jeg skal ikke inn i havila. jeg sitter fast der jeg er. faktisk jeg jeg lært meg å like knekke brød og et glass vann… men en dag så blir det biff på bordet igjen
Nå har Havila gått, så får vi vente på Soff🤭 jg hadde lite cash nå men klarte få en liten slant aksjer på 6,70 idag, ut på ca 7,20 klager ikke på det
Nja,
Havila har steget bra, enig i det @Metallian, men kan ikke se ut fra dagens aktivitet og mønster at dette er over.
Dagens vwap 7,0535, sluttet såvidt litt over det med snaut 2,6 mill aksjer omsatt, mange som ikke er tilfreds på dagens kurs.
Eg ser det går godt
Havilla var fin og trade i går og idag, hadde eg gitt meg med den ene traden igår og den ene idag, så hadde vert bra pluss, men idiottrading etter at gevinsten var tatt, førte til at gevsinten ble tilnærmet borte igjen.
Eg gjør samme feilen hver eneste gang når eg skal swing trade, eg gir meg ikke menst leken er god, samme feilen i over 10 år, lærer aldri
Idag var eg inn på rett over 6,1 og var med opp på topp og ned til rundt 7,5, hadde eg slått av pcen og gått ut, så ville fredagstacoen smakt enda bedre enn den gjorde, men neida
Investtech etter stengetid idag.
Havila Shipping har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer fortsatt sterk utvikling, og aksjen har nå støtte ved eventuelle reaksjoner tilbake mot taket i trendkanalen. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 3.15 kroner. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Volumet har økt vesentlig i det siste. Dette vitner om økt interesse for aksjen, kanskje grunnet fundamentale nyheter. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 96)
Dagens omsetning målt i kroner er den høyeste på nesten 4år.
Legger merke til at det de siste dagene har poppet opp med nye langtidsoppdrag på Westshore.
Dette kan definitivt være av interesse for Havila og på den måten få reaktivert et fartøy eller to til.
Date | Charterer | Scope of Work | Commencement |
---|---|---|---|
24/09/21 | ConocoPhillips Norway | Supply duties, 1,2,3,4,5,6 or 7 years firm + 3 x 1yr opts | 03/01/22 - 01/05/22 |
24/09/21 | PSE Kinsale Energy | Supply duties, 30 days firm + 3 weekly opts + D/D 14 | 04/10/21 - 10/10/21 |
24/09/21 | Repsol Sinopec UK | Supply duties, 1, 2 or 3 years firm + 2 x 1 year options | 01/12/21 - 31/12/21 |
24/09/21 | Repsol Sinopec UK | Drilling support, 1 well firm, est 90-120 days | 01/12/21 - 31/12/21 |
23/09/21 | Vår Energi AS | Standby duties, 5 months firm + 5 x 1m opts | 04/10/21 - 10/10/21 |
20/09/21 | Total E&P UK Ltd | Supply duties, 1 year firm + 1 yr opt | 01/10/21 - 31/10/21 |
15/09/21 | Premier Oil E&P | Supp Maersk Innovator, 4 Wells firm + 1 Well opt, ca. 400 days | 01/12/21 - 31/12/21 |
15/09/21 | Premier Oil E&P | Supply duties, 1 year firm + 2 x 1 yr opts | 06/12/21 - 06/12/22 |
01/09/21 | Total DK | Supply duties, 14 months firm + 6 x 1 m opts + D/D 14 | 01/11/21 - 30/11/21 |
30/07/21 | Total Energies UK | Supply duties ( 2-3 x PSV), 1 yr firm + 1 yr opt | 01/08/21 - 30/09/21 |
Havila Venus eneste ledige fartøy av ahtsene i spotten idag, spent på rate om det kommer et adhock oppdrag nå.
Etter stor oppgang seneste tiden ser det nå ut som aksjen konsoliderer på 6-7.
Lav omsetning på fallende kurs og høy omsetning på stigende kurs er slik det skal være.
Havila Borg ferdig på oppdrag for Vår Energi idag, rett inn på oppdrag for Equinor idag.
NEW [HAVILA BORG](javascript:void(0) Equinor Energy AS Supply duties, D/D 14 28/09/21 RNR
En helt fantastisk styrke på denne aksjen!
Posisjonering og fiske før neste rykk synes å være bildet rett nå.
Halleluja
Hvor er neste mostanderne nå ?
Tenk om eg kunne sittet i ro fra lave 5 og ikkje tradet
Såvidt jeg vet finnes det ikke motstand i chartet.
Store tradere har tatt full kommando.
Hvor finner man verdiene ??