Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havila Shipping (HAVI)

Havali har den siste tiden gått opp og ned mellom 0,17 kr og 0,18 kr, og hatt noen dipper ned til 0,16 kr, det blir noen prosenter for den vil trade litt. Antar risiko er høy (uten å ha satt meg nok inn i den).

Har beveget seg i den rangen ganske lenge. Vil være litt interessant å se hva som skjer når spleisen kommer.

1 Like

Løfter denne litt. Havila har jo solgt noen båter nå, og tatt noen oppdrag på spotten.
Aksjen har sunket til 12-13 øre…

Jeg vet ikke helt, men ifølge magefølelsen burde jeg kanskje bruke anledningen nå til og sikre meg flere aksjer. Men fornuften sier nei…
Har allerede kjøpt for en del kroner.

Basert på egen erfaring er det ofte mer aktivitet på vinterstid og flere jobber. Og i starten på året er det ofte kontraktsforhandlinger…

Hva tenker dere ?
Olja er vel ikke helt slutt ennå…

Blir nok oppsving i bransjen ja, Havila også. De legger vel etpar båter til i opplag nå, og ny nedbemanning? Satser på at det er den siste, vil tro markedet snur nå når oljeprisen stiger.

De selger båter til eks 20% av verdien, til nyetablerte / gjeldsfrie aktører. Når ratene først stiger kan de nye selskapene kreve langt mindre fordi de kjøpte billige båter, enn de som har gjeld og kjøpte dem til fullpris. Dette kan nok ta sin tid.

Sats heller litt på riggmarkedet, da den går før AHTS / PSV ?

Dette burde være gode nyheter for HAVI, og for de fleste som har aksjer i selskapet.

1 Like

vell klokken 16.23.33 fredag 24.11.17 så sank Havi ned til 0.08, så minutter senere 16.29.16 raste den opp til 0,18

Noen som har forklaring på dette?

Jeg greier ikke og se det i historikken til sparebanken sitt program. Her har den bare vært mellom 0.12 og 013 siste dagene.

Hvor så du dette ?

så dette på Norne, skal opplaste ett bilde snart. av det.

Vel, jeg har ikke lang erfaring. Så jeg kan ikke analysere dette noe særlig uten mer innfo. Som jeg håper noen her kanskje har.

Jeg har selv 300 tusen aksjer i selskapet og vurderte i går om jeg skulle kjøpe inn 200 k til. Men når blir jeg usikker. Snittet mitt ligger på 15 blank…

Kan det være noen som prøver og påvirke kursen ?

Kanskje noen som prøver å påvirke kursen, men, jeg har også sjekket andre selskaper, alle hadde en rar svigning rundt den tiden.
Jeg kan ikke si riktig sett hva som er årsaken, men det luktet litt muffins i hvertfall.
Vi får se i morgen, hva som vil skje på børsen.

Bikket jo 14, men datt ned igjen. Kanskje utover uken :slight_smile:

Hvordan var omsetningen?

Den har nok fått «Funcom» syken. Dårlige nyheter er lik rett opp :joy:

Hmm, dette er da ikke noe gode nyheter. Men som proffene sier, 2019 er året supply/sjøfart vil øke på markedet.

Mente ikke at d var gode nyheter…mer at den på dårlige nyheter begynner å røre på seg…som Funcom …dårlig spøk…

hehe, ja! Ånden til Funcom rår!
Dårlige nyheter må man bare forvente, mer dårlige nyheter kommer. Sånn er det bare.

1 Like