Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Blør penger i denne som sikkert en del andre. tror jeg velger å bli sittende over denne duppen. Kommer nok sterkt tilbake ila q1, eller hur?

Her kommer det en rekyl etter hvert. Ser på det som en gavepakke om man er utenfor nå. 4. kvartal blir muligens så som så, men 2018 og 2019 blir solide år for Havyard.

3 Likes

Porteføljen min blir slaktet pga Havyard :joy:

Fantastisk!

Nå skal det kjøpes!!

Huff, jeg burde helt klart gevinstsikret litt i denne. Nå har jeg vært med fra 2.5 (med påfyll på 8) til 20 og ned til 10 igjen. Egentlig vurderer jeg å fylle på mer snart… :joy:

Yara Birkeland hadde vært en tøff kontrakt å lande, @Janno, men er det ikke litt urealistisk at de kan få plass til det med ordreboken som er nå? Det er jo planlagt en voldsomt rask leveringstid på det skipet…

Dær var @Lafse ja! Joda, sitter i samme båt. Viste om risikoen for 2017, så vektet med ned på 20. Men hadde ikke sett for meg det skulle bli så dårlig. Hele gevinsten for 2017 er spist opp på 3 uker nå da jeg vektet meg opp alt for tidlig.

Skulle kjøpe noen litt dyre julegaver til meg selv iår, men blir vist flere Hyard aksjer istede :stuck_out_tongue:

Ja du har sikkert rett, men vet de jobber på teknologien. Så gikk jo denne intensjonsavtalen ut, som skulle leveres i samme periode.

Jeg har faktisk vært her en stund, men bare lest fram til nå. :slight_smile:

Risikoen for 2017 har jo vært tydelig kommunisert, så jeg tenkte markedet hadde fått dette med seg. Men neida… :roll_eyes:
Jeg må innrømme at jeg har vært litt optimistisk på kursmål tidligere når vi har diskutert på Shareville, men at den er svært lavt priset nå er ihvertfall åpenbart.

1 Like

Kan det være noen store som selger seg ut mon tro?

Jeg skal som nevnt inn igjen, har troa på at det tikker inn en del avtaler så fort vi er over i det nye året og låne- og garantiordningen for kjøp av skip fra norske verft er på plass.

Godt poeng til sist for øvrig, @Janno. Heller Birkeland enn en fisketråler til. :sunglasses:

Apropos kursfall lot jeg nettopp merke til at børsordtaket “Sell in May and stay away” gjelder på en prikk for Havyard.

Topp 20 har sittet stille den siste mnd, ca 45k økning blandt noen privatpersoner. Han som solgte via DNB i sommer/høst har startet å fylle på igjen.
Får ny oppdatering mandag.

kjøøpt idag. kjøper mer om den går mot 8/9 kr

Her skjer det noe… En handel på 165.838 aksjer på 10,10 gikk nettopp igjennom, helt tydelig at noen større skal ut!

1 Like

Satt akkurat å så det samme. Godt gjort at noe slukte såpass stor post! Kan det tenkes at det lå en sperr som noe tok i ett jafs?

Kan være. Har for øvrig vært mye skjulte poster i havyard siste tiden.

Nettopp det som va poenget mitt. Noen har ligget med skjult volum. Mener å huske ar disse ble flashet forrige uke. En 250k-300k.

Hyggelig at noe tok hele posten :grinning:

Kjøpte meg inn igår på 10.10, har egentlig gått og ventet på en anledning siden kursen lå og vaket mellom 15-17kr. Nå går jeg i havyard-hi og venter til våren kommer :sun_with_face:

2 Likes

Slik går nu dagan…:weary::smirk:

image

aksjene ligger i en kiste på havbunnen. Er dypt uenig i markedets prising av selskapet. Vi får ta en oppsummering i slutten av 2018

Noen spesiell grunn til at denne har falt såpass mye den siste tiden?

Godt spørsmål. Mulig flere realiserer tapene for å få skattefradrag. I tillegg er det ikke helt utenkelig at noen store skal ut.

Selv er jeg meget positiv for 2018 og årene fremover, men i dag røk jeg på stop-loss. Får vurdere nærmere når jeg kjøper meg inn igjen.

1 Like