Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Jeg bare bumper denne først som sist, La stå :slight_smile:

(De vurdere konsekvensene, jaha, oversatt: "vi lurer på om vi kanskje kommer bedre ut av det om vi slår denne datteren konkurs, vi må bare finne ut hvor mye samrøre og mangel på styring vi har hatt; så vi vet eksakt hvor mange andre døtre som blir med badevannet ut.)

1 Like

Jeg er helt enig, skjønner nesten ikke at det er mulig :confused:

2 Likes

Jeg tar sjansen på noen aksjer, lavt volum og lite sannsynlig med konkurs. De har god dialog med kreditorer, tross alt vist vilje og evne til å selge MMC som en av flere deler som går godt… Kan være mer må selges, men vurderer det lite sannsynlig med emisjon på denne kursen.

De har fortsatt noen godbiter etter salg av MMCFP, som f.eks Norwegian Greentech som kan bli engod inntektskilde i årene som kommer. I tillegg kan satsingen de har gjort på Hydrogen vise seg å være vellykket etter hvert, men så lenge det ikke finnes penger til drift for øyeblikket er vel emisjon en sannsynlig løsning for å hente egenkapital til videre drift?

Ser for meg at teknologien de besitter om en del år kan skape fine inntekter for aksjonærene, men de som er aksjonærer per i dag må nok belage seg på å være kraftig utvannet før det eventuelt kommer dit.

Jeg tror heller ikke på konkurs. Men emisjon eller konvertering er nok sannsynlig.

Lenge siden jeg leste regnskapene til HYARD. Så dette kan være feil pdd. Men det var noter i regnskapet om private lån gitt til selskapet tidligere, så enkelte i selskapene har faktisk en del mer å tape på konkurs enn det som er normalen.

Konkurs blir det jo neppe, men hva dagens aksjonerer sitter igjen med etter forhandlinger er jo noe helt annet

1 Like

Vedrørende kvartalsrapportering for Q3 2019

Finansiell kalender

Ny CEO i Havyard Group ASA

Enighet om ferdigstillelse

Da er det klar bane for snuoperasjon og videre drift uten emisjon. Har ikke stor tro på de to kommende kvartalene, men dagens prisnivå er en ypperlig mulighet. Se på tall og kurser fra 2016…

Du er klar over at en større del av Havyard Group er skilt ut?

Hvis datterselskapet taper penger, taper morselskapet penger. Ja, MMC er solgt… Det var synd, men se på Q2 rapporten og legg på en opprydning i dens drift. Da er dagens prising urettferdig.

Og hva står det i Q2 rapporten? og hva skal skje med med tallene ved en opprydding i driften?

Poenget mitt var bare at du kan ikke sammenligne med 2016 uten å ta ut MMC :slight_smile:

Jeg tenker at så mye rør det har vært med regnskap o.l. her, så har jeg ikke tillit til selskapet.

2 Likes

Godt poeng, gode resultater fremover er avhengig av at ballastvann/Greentech leverer.

Tilliten tror jeg vil ta år å bygge opp, enten i form av glemsel eller gode resultater… Med lave volumer, så er det vel fort folk som kommer til uten større kjennskap til Havyard som drar priser oppover…

1 Like

Var selv inne i selskapet fra 2015 til 2016, solgte meg ut kort etter at fergekontraktene var bekreftet. Situasjonen da og nå er helt forskjellig. Da så selskapet meget solide ut, det gjør de ikke lenger. Kjøpes det aksjer nå er kurs ‘billig’ ift dengang, men risiko er på en helt annen planet. De kan selvsagt komme seg opp igjen, men de måtte vært en del sikrere før jeg skulle vurdert å kjøpe igjen.

1 Like

Levering av skip

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:5.331/centery:61.124/zoom:16
Alltids spennende å se hva aktiviteten går i…

Regner med at opsjon på fiskefartøyet til franskmennene ikke blir innløst.

Ny rente