Rip hyard
Er prakteksempel på at når ledelsen er uryddig og gjør noen tabber./feil. Så fortsetter de gjerne med det. Rip
Prototype for hydrogen et skritt nærmere
Rart den går så mye på melding, mtp hvor flinke de har vært med prototyper tidligere. Men håper de får dette til da jeg sitter med NEL aksjer
Sier sitt hva markedet mener om hydrogen
Hva skjer med lånene de er i brudd med?
Nokk en fantastik uke med lave kjøp og høye salg.
Først tjente jeg 1500kr på pgs ved å kjøpe lavt og selge på 16, og så langt 1200kr på havyard. Men regner med at disse aksjene tipper nærmere +60%, men det gjenstår å se:)
Hyard er self veldig spennede, men synst den er litt skremmende så lengde ikke ledelsen har kontroll over regnskapene, men aksjen har definitivt vist oss tidligere hva som bor i den når den tar av
Spennende for Powercell også. https://www.powercell.se/en/investors/press-releases/detail/?releaseId=A8434432E331DA67
Q3 blir stygt, kjøpte meg inn før siste varsel i tro om at det kunne bli veldig bra med tanke på salget av mmc og psv’n “på lager”.
Jeg så på Q3 som kjøpsmulighet før dagens nyheter, de har vært i denne posisjonen før og levert med kniven på strupen. Obligasjonseierne har vært veldig medgjørlige og det er gode tegn på at det snur. Men bør bli en solid boost de neste 2-3 dagene. Men også en åpenbar salgsmulighet for de med aksjer til 3 kr…
Spent på fremtiden, Q4 tror jeg man vil være inne. Derfra håper jeg at tilliten til selskapet vil bygges opp på ny.
Men hva med lånene de var i brudd med.
Er det ordnet?
Hyard er vel i restruktureringskostnaderfase vel ?
Men spennede om kursen tar av likevel, er vek lite free float her, så potensial for at tradere dra den høyt om flere kaster seg på ballen
Tror ikke mange tradere tør ta i en illikvid sak men en god dose sjansespill for sorte svaner. Det faller fort ned igjen, helst før faren for emisjoner stygge obligasjonskonverteringer og andre uhyggelige utveier kommer for en dag
Er vel forsåvidt enig med deg, selv om eg ikke helt klarer å utelukke en stigning i påvente av bad news
Vard legger ned i Breivik. Én mindre konkurrent, skjønt de har vel gjerne ikke akkurat vært en reell konkurrent på en stund?
Hva er forventningene til et Q3?
Er det lov å håpe at de største kostnadene tilhørende tapsprosjekt er ført i Q2?
Et pluss resultat med salget av MMC (+100 mill) burde kunne forventes, men hvor mye?
Om du ikke er inne kan det være greit å vente til etter Q3. I og med at selskapet er i brudd med lånevilkårene synes emisjonsfaren reell.
Oppdatering av finansiell situasjon
Her tar ingen ende, ett selskap i krise, vi får bare be for at det kommer til en løsning