Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Har du lenke til webcast i morgen? Når begynner den?

Havyard Group ASA will present the results for the
fourth quarter of 2016 on Wednesday 1st of March 10:00 AM.

The presentation will be held by CEO Geir Johan Bakke
and CFO Pål Aurvåg via teleconference.

Please send a request for invitation to the
meeting to [email protected] within Tuesday
28th.of February.

1 Like

Denne liker jeg meget godt, her er det et enormt stort marked:
MMC Green Technology (78%) merker økt aktivitet for sine systemer for rensing av ballastvann (bwts) etter at konvensjonen for krav til rensing er ratifisert og vil gjelde fra september 2017.

1 Like

Teleconference? Sånn vi må ringe inn? Blir ikke dette tatt opp eller streamet? Hva er dette, 1989? :smile:

2 Likes

Haha… Samme stil som for distribusjon av rapportene :smiley:

Telco og random distribusjon av rapporter, er det i det hele tatt mulig i 2017…

1 Like

Kan noen skrive oppdatering etter Webcast? Får ikke sett den. Takk :sweat_smile:

Da de utbetaler bonus kan umulig veien til utbytte være lang?

2019 regner jeg med.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=421470

3 Likes

@robin4 & @Janno - dette er jo megabull=? Blir nok long i Havyard en stund tror jeg…

1 Like

Så den påvei til jobb, de nevnte d i går ang oppkjøp og fusjon i 17. Kom tidligere enn forventet :slight_smile:

1 Like

Spør dere meg burde dagens melding vært meldt i går, og Q-rapporten burde kommet i dag sammen med telcoen. Da er jeg relativt sikker på at gårsdagens bortgang ikke ville vært tilstede, og dagens oppgang enda vært den samme.

2 Likes

Ser at Q4 hadde vært relativt bra, hvis det ikke var for at differansen mellom EBIT og resultat før skatt var på 25 -(-65) = 90MNOK


Antar det kommer av de 90-ish millionene jeg har markert i gult? I såfall, er det sannsynlig at det kommer noe mer slikt?

Ref:

Selv Funcom har jo sett bra ut hvis du tar bort nedskrivinger

Jepp, det er derfor jeg lurer på hva dette er? Er det en engangsgreie? Eller er det noe som kommer til å skje igjen til neste år?

Havyard eier 17% av Vestland Offshore Invest AS som har PSV og SEISMIC båter, en del av båtene er nå i drift etter periode uten kontrakt. Men de fleste står vel uten kontrakt i et veldig tøft marked
De trenger kapital og er derfor skrevet ned til 0.

Samt 11% av P/F 6. September 200

1 Like

Sakser inn denne: @holmes @Janno @Christian

Innlegg av: Mono123 (02.03.17 20:40 ), lest 120 ganger
Ticker: HYARD
RE^1: Havyard Q416
Skjønner ikke hvorfor den ligger å plasker nede på 12-13kr.

Q4 12 mill over guiding.

Har greit med jobb i q1 og q2. Litt slunken ordrebok 2H 17? Men her kan det fort komme kontrakter. Jeg tipper det kommer en i form av vedlikehold hos bakka, som visstnok er superfornøyd med forrige jobb.

Fusjonen nå nylig hjelper på der. 500mill “ekstra” i omsetning i 2017.

Selskapet sier at 2018 og 19 blir gode år. Begynner utbytte igjen da kanskje !? Gjeld under kontroll og solid egenkapital gjør at emisjonsspøkelse er ikke eksisterende.

Kursmål: 30ila 2017

1 Like

@Janno & dere andre som har peiling, stemmer disse tallene? Hvorfor er det så stor forskjell på EV og Mcap? EV hensyntar jo gjelden, men EV er jo høyere en MCAP her?

Og sjekk pris/bok. Denne er på ca. 21 kr. per aksje.
Mao. er det jo en enorm oppside her bare basert på pris / bok?

Jupp 1 av grunnen til at jeg er inne, de er påbudt i lånet å ha høy egenkapital iforhold til gjeld ( over 30% mener jeg)

1 Like