Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Jepp jeg er smått i havyard siden jeg er en liten fisk :slight_smile:
Men foreløpig ser portisen ganske bombet ut siden jeg har mesteparten i UMS (ex ansatt med aksjer fra tidlig 2000-tall). Tenkte å trade litt UMS mot Havyard.

Alright! Jeg vurderte faktisk UMS men ble frarådet her på forumet. Fikk du ikke solgt når de ble notert da? Kursen gikk jo opp en del på det…

Solgte endel før noteringen til 2,50 på OTC. Men våget ikke selge mye i tilfelle den skulle gå vilt på axess. Så endte den på 1,50 etter notering og jeg har egentlig ventet på bedre tider.

Men har bestemt meg for å lette av endel nå. Kjøpte til 30 øre i sin tid, så avkastningen er grei uansett.

2 Likes

Skal du fiske ville jeg ha kjøpt litt før Q4 og kjøpt mer etter mot Q1 da den har en trend til å falle dersom det ikke kommer noen store båtkontrakter. Mange aksjer har byttet hender rundt 12-13kr, du kan være heldig med at den skal ned å teste kjøpelysten :slight_smile: Veldig mange som har kjøpt på 7-9kr også som helt sikkert vil gevinstsikre litt.

Håper som sagt at jeg tar feil og @Nocturne har rett

1 Like

Jeg tror også du har rett - Q4 er forventet å være bra med 100mnok overskudd. Det jeg er spent på er guidingen og utsiktene for 2017. Smeller de til med en kontrakt eller to etterpå, så tror jeg aksjen skyter fart. Jeg ser ikke betydelig motstand i chartet før 17 kr, men vet heller ikke om det har vært noe emisjon her, og om aksjeantallet er det samme nå som da…

1 Like

Ingen emisjon, men kan være mange leie investorer som har vært med lenge og benytter den høye omsetningen til å komme seg ut.

Takker, bra å vite! Jeg har en liten post med 13.36 snitt. Regner med å måtte øke snittet i morgen uansett, men følger rådet ditt og avventer noe kjøp til en eventuell storm har lagt seg etter q4

1 Like

Bare forsikrer meg at du mener 2016, Q4 vil ha ca 34mnok :smile: sånn at ingen andre gjør regnefeil

Beklager. Ligger og halvgløtter og hjernen er i hvilemodus. Selvfølgelig, mente 100mnok overskudd for året, ikke Q4 (selv om det ville vært SCHWEEEET! :smile: )

1 Like

God kjøpsmulighet nå! Ser som forventet at det er solid støtte på 13.80 (10k aksjer - høres lite ut, men er mye i HAVYARD - lite volum). Liten omsetning i dag så tar denne nedgangen med KNUSENDE ro. Skulle bare visst det jeg vet nå på 15 kr og fulgt magefølelsen. Skal gjøre det neste gang. (Har lagt inn kjøp i denne i dag og håper å plukke litt til).

2 Likes

@Nocturne, jeg hadde 9k på 13,8. Flyttet de til 14,05. Fikk 7,8k nå.

Nice. Tror det er god støtte i dette beltet. Den snudde på 14.00 i går og 13.85 i dag.

Nå må noen av dere som har vært med lenger enn meg kommentere rapporten. Hva er det jeg ikke ser? Synes dette ser MEGET bra ut?? og den ordreboken. Den er jo mye STØRRE enn jeg trodde for 2017??

Den har gått opp veldig på forventning i forkant. Da er det kanskje best å gi seg når nyheten er sluppet antar jeg?

Jeg har ikke vært med i denne lenge, men sitter med samme inntrykk som deg. Utrolig lite handler og oppmerksomhet rundt denne.

Ble det noe @Modda? :slight_smile:

Da har jeg lest igjennom rapporten @Nocturne og den ser veldig bra langsiktig.

Bull
Avskrivingen som ble gjort er jo pga offshoreship som har vært uten jobb i 2016, men flere av disse har fått nye korte oppdrag i slutten av 2016. http://vestlandoffshore.no/about/news/
Verdien på disse båtene ble satt til 0 og pga lav egenkapital i firmaet ( Hyard er aksjonær)

MMC doblet inntektene etter Q3 og det vil fortsette å øke ut i 2017 pga ballastvann og oppdrett.

Synliggjøre i større grad de verdier som ligger i Havyard Group ASA.

Bear
-NES sliter fortsatt med å gjøre profitt pga utviklingen, håper det snur i år med fergekontraktene.
-ship technology har en odrebok på ca 350 mill i 2017, Fergene blir ikke startet på før slutten av 2017 og leveres i 2018.

Har justert på excel arket mitt og fortjeneste for 2017 lander på ca 70mnok om trenden fortsetter. Ser for meg 20-25kr iløpet av året,
PE 5 = 14 kr
PE 10= 28kr

3 Likes

Det jeg ikke forstår er at de sender ut rapporten, helt uventet, midt på dagen, før de skal presentere den. Jeg tror dagens nedtur kunne vært begrenset ved å presentere tallene, og prate om dem, før selve rapporten sendes ut - alternativt gjøre begge deler før børsåpning. Ganske utrolig spør dere meg.

Det hjelper mye at selskapet selv forklarer tallene bak rapporten, i stedet for at alle skal tolke den selv og handle deretter.

Takk for det @Janno - som jeg antok er kursen helt feil. Jeg trekker S/L ordrene mine og rir av stormen i denne. Mulig jeg øker litt om den faller mer i morgen - da skjønner jeg ingenting. Regnet også med rundt 70mnok i år - men det er forutsatt at de ikke får nye kontrakter, ikke sant?

Helt enig @Mr.Bee - ble regelrett tatt på senga når kursen plutselig stupte og jeg leste på HO at tallene var sluppet. Selskapet har def. en jobb å gjøre ifht. news flow!

Edit: dette blir copy/paste haus på HO umiddelbart :slight_smile:

Har justert på excel arket mitt og fortjeneste for 2017 lander på ca 70mnok om trenden fortsetter. Ser for meg 20-25kr iløpet av året,
PE 5 = 14 kr
PE 10= 28kr

2 Likes

Jepps, fikk på 12,25 - du hadde så rett så rett :smile:

1 Like

That is correct.

Håper kjøperlysten blant folk er god imorgen :slight_smile:

1 Like