Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Går pent opp i dag

Trenger kjøpsbølge nr 2 nå, så blir det moro

Havyard har mye på gang. Hadde en interessant og god PM diskusjon med noen på forumet her i går. Veldig hyggelig. Men det viser seg altså at folk er ikke så veldig kjent med underleverandøren PCELL sin rolle i HYARD. Havyard presenterte for Fernley Securities i November at de har en 3.2 MW Fuelcell PEM som de nå har lært seg å skalere. Dette er PCELL sin tech. TECO 2030 som på Merkur Market er priset dobbelt av HYARD har bare 1.2 MW. Det er litt så ned i nerde detaljene. Men det er dette som betyr noe til slutt.

PowerCell og for den saks skyld Ballard leverer vel til de som ønsker å kjøpe. Havyard har vel ikke noe eksklusivitet i forhold til Pcell sin teknologi?

1 Like

Nei det har de neppe. Men HYARD sin “e-axel” er jo tilpasset testing og bruk av PCELL. SÅ selv om noen andre starter med dem nå så vil det ta litt tid. 2 år har mye å si nå.

Hva er det?

Det er tilpasningen… eller integrasjonen. Programvaren som kjører inn H2 i PCEL sin PEM Fuelcell alt etter hva load og turtal på elektromotor (eller for båt thruster) er.

Konkurrent til Havyard?

Yes. Vil tro det. Men mitt inntrykk er at dette med FuelCells blir vanskeligere jo større kraftuttak det er snakk om. 3.2 MW er høyt. TECO har bare 1.2 MW (og forsinket). Hva leverer disse?

Hei @Sjakk foreløpig virker det som om markedet er veldig positive til denne aksjen. Sikker på at du ikke dømmer den vel hardt?

Noen av oss som var med på forrige opptur i 2016/17, da de startet omstillingen fra olje. så vi har sikkert et ekstra bias :slight_smile:
Markedet har så klart alltid rett, inntil annet er bevist. så vil jeg bare gratulerer med gevinst! :slight_smile:

Jeg bare tipper, men tror det har noe med permitteringsreglene å gjøre. Staten tok hele regningen da det var lite arbeid i en brasje dær man ikke kunne permittere normalt ved lite arbeid? Tror jeg så det i flere folketunge selskap.

1 Like

Tror sjakk må oppdatere seg. Bond møte i November løste dette problemet. I tillegg ble 60 millioner av lån ettergitt samtidig som rente justert. Kreditorene (til bygg kredittene, la oss ikke glemme det) er fornøyde og HYARD ligger svært bra an.

Litt mer nytt på PowerCell sin rolle i Hyard.

https://www.motorship.com/news101/alternative-fuels/powercell-inks-hydrogen-fuel-cell-deal

Hydrogen nullutslippsfartøy i nytt segment

Noen som har synspunkter på Havyards nye consept contract på hydrogen propulsion for europeisk aktør?

Virker som det er en større aktør som selger seg ut her nå, 1250 aksjer om gangen…

Nei, dette er en Algo som styrer en av de indeks regulerte nye aksjonærene. Det som er interessant er dersom du aldri selger til 1250 på bid, men kjøper 1250 på ask en del ganger (runder ca 10 000 aksjer) så går algoen litt løpsk og kjøper tilbake aksjene ved å kjøpe på Ask. Kurs rykker opp hver gang. Har du Havyard så prøv å ikke selge til denne sleipe lille dårlig programmerte algoen. Må være laget på vidregående skole :rofl:

Ganske åpenbart at handlene mangler en human touch når det handles fo 1250, 2500, 3750 etc.

latterlig dårlig. Selv om jeg ville selge så selger jeg ikke når jeg ser 1250, 2500 eller 3750… Kjøper heller på1 250. Virker som algo friker når den har kommet for lavt i beholdning :slight_smile:

Folkens. Minner om Børsmelding fra Q3. HYARD kommer til å notere Havyard Cleantech ut av datterselskapene nå i Q1. Nå er det like før. Dersom samme opplegg som for AKSO, SBX og HEX så er det viktig å komme seg inn fra start. Kan bli en bra tur oppover.

Ellers noen som har tanker om hvordan dette kommer til å bli gjort? Direkte aksjer eller tegningsretter eller begge deler?

Company presentation

1 Like