Hvorfor handler investeringselskap med rabatt? Aldri fått noe forklaring, men lagt merke til det ja
det er forskjellig å eie aksjer indirekte gjennom et annet selskap og direkte. En aksje du eier direkte verdt 100 er verdt 100. Indirekte så prises dette lavere da indirekte eierskap ofte redusreer fleksibilitet og tid det tar for at verdi genereres for holding selskapet. Hvor stor rabatten er avhenger av mange forhold som eierstruktur og drift i holding selskapet.
Results Q1 2021
Ordinær generalforsamling avholdt
Innside kjøp i dag både i hav og hyard, derimot tre ganger mer i hyard enn i hav av samme person. viser at flere enn oss er positive. Også de som vet hva som skjer!!
Legg også merke til at frakt markedet, både tørr og container har hatt enorm vekst det siste året, og mange nye skip bestilles, dette vil gi havyard mye vedlikehold og ombyggings arbeid de neste årene også når de gamle skipene skal endres til miljøvennlige.
Ser for øvrig at havyard er vinneren foreløpig på oslo børs, endelig en god opptur for oss, viser at det skal ikke mange nyheter til for å få en kraftig reaksjon oppover, tenk hva nye kontrakter vil gjøre da:chart_with_upwards_trend:
Noen som har tanker om HYARD og HAV? Hvilke av disse to vil få størst vekst fremover?
ekstremt rolig.
Folk har virkelig tatt ferie.
Noen grunn til at denne får juling for tida? fristende med et kjøp her nå
Klarer ikke å se annet enn at folk har mistet troen på selskapet
HAV Group har falt mye i det siste etter en for meg god kvartalsrapport. Det påvirker jo også Havyard som er storeier der. (Begge de aksjene drar vel egentlig hverandre ned når en av dem faller slik eierstrukturen er).
Ja, utviklingen er begredelig til tross for god kvartalsrapport. Noen som vet i hvilken grad økte råvarepriser påvirker Hav-gruppen?
Jeg tok et punt på HAV i dag til 12,50. Er det en tråd om dem?
Har ikke så peil, men OK finanser og Svend Egil fra Aksjesladder holder på dem fortsatt, sier han. Liker hans teft.
Lurte på det samme, finner ikke noen egen tråd på TI. Begynner også å bli en fin rabatt i Hyard også , Får se an morgendagen før jeg tar et bet her
Edit: sånn da opprettet jeg selv en egen tråd for HAV Group