Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

HexagonPurus

Med Trump i setet igjen så er jeg redd grønn energi og tech vil få lite drahjelp og møte økt motstand.

Vel, det er jo ren business i dette også da

Jeg håper det er såpass mye på gang at det ikke blir lobbyvirksomhet og donor-tjenester som stikker kjepper i hjulene, men kan ikke utelukkes når man har en såpass steil person som president

Det er etterhvert så sterke krefter og stor kapital involvert i disse gigantiske transformasjonsprosjektene at det ikke kan stoppes eller neglisjeres
Og verden er større enn USA. Pluss at USA kan ikke risikere å bli akterutseilt, de kan ikke risikere ar feks Kina får et forsprang her

Hexagon Purus ASA: Results for the second quarter 2024

3 Likes

Markedet forventet positivt resultat? Om de fortsetter å bygge ordreboken, og kosteffektivseringen tiltar etter endte investeringer, så burde de være godt rigget for å ta markedsandeler.

Slik jeg tolker det er det usikkerhet knyttet til kapitalbehov. Antydet vel at de kanskje vil hente penger i løpet av andre halvår

Helt enig. Uten CFO sine uttalelser om at det er rimelig å tenke at de trenger mer kapital i løpet H2 2024, så tror jeg vi hadde vært godt i pluss nå. Gjorde det ikke akkurat bedre ved å skape usikkerhet rundt hvordan kapitalen skal hentes ved å si at de ikke kan si noe om det på nåværende tidspunkt. Alle vet jo hva Ose markedet tenker da, utvannende emisjon på lav kurs, selv om det sikkert er veldig usannsynlig, så tror jeg likevel det er frykten det skaper hos mange. Mao burde CFO forberedt seg mye bedre på dette spørsmålet og gitt et mye bedre svar på det på Q&A enn han gjorde. Veldig skuffende at slike uttalelser overskygger en god rapport.

1 Like

Hexagon Purus presenterte sine regnskapstall for andre kvartal, noe som ble i første omgang vel mottatt og sendte aksjen opp over syv prosent. Selskapet rapporterte om inntekter på 528 millioner kroner, mot konsensus på 476 millioner. Oppgangen varte ikke lenge; konsernsjefen sa under kvartalspresentasjonen at de ikke utelukker å hente kapital i løpet av halvåret. Carnegie estimere at selskapet vil trenge 1-1,5 millarder i ekstern kapital for å nå breakeven kontantstrøm. Aksjen faller 2,6 prosent til 9,72 kroner.

Ja, det var for vagt. Problemet med emi er at ingen tør købe ind i ‘frygt’ for at emi kurs lander lavere.
Det giver vel at kursen siver frem til der er konkret info om udstedelses kurs…

Tror ikke de må gi noe særlig rabatt, kan også hende de løser det på en måte, litt som sist.
Så satser på at dette bare er liten dipp før reisen fortsetter.

Tror de kan drøye en stund til, de har penger til litt ut i 2025. Innen den dit kan de komme med kursdrivende nyheter og gode tall fra oppstart av produksjon i Q3 av batteripakker til Daimler og sånt. Da kan kursen løftes på det før man henter penger på et gunstigere tidspunkt. Sånn sett dumt at de måtte si noe om kapitalbehovet nå, da markedet reagerer så dårlig på sånt.

1 Like

Hexagon Purus receives its first purchase order under the long-term agreement with Hino Trucks

1 Like

Hexagon Purus signs long-term supply agreement with GILLIG to deliver hydrogen fuel storage systems for fuel cell electric buses in the United States

3 Likes

Dette ser bra ut😃

2 Likes

Spørsmål fra en som ikke har fulgt selskapet veldig nøye. Er det finansieringsbehov i selskapet? Og når er det forventet at de går i pluss?

Takk for svar!

Er finansieringsbehov i løpet av +/- 6 mnd. Løses sannsynligvis med lån. Forventet break even i løpet av 2025.

Hexagon Purus Maritime supplies Freire Shipyard with hydrogen fuel system for new Greenpeace vessel