Jaggu kom du ganske nærme med 42 kr! Meget god avslutning før påske…da håper jeg på at en stor nyhet slippes i løpet av uka og at den åpner med et brak til tirsdag!
Ren intuisjon etter å ha fulgt aksjen siden dens spede begynnelse😂 har spådd denne til 50 kr innen sommeren, så det skjer fort om meldingen kommer ila påska🚀
Stusser forsatt litt over hvorfor de satt emisjon på 24 kr, når de lett kunne fått over 30kr. Var det for å gi moderselskapet en billig inngang? Det er vel isåfall ikke helt etter boka.
Moderselskapet måtte vel uansett betalt samme sum om kursen var 100 eller 24, hadde bare blitt mindre aksjer for prisen gitt at beløpet antakeligvis var satt Men mindre utvanning for de som ikke fikk deltatt derimot.
Tror de håpet å få kursen over 30 kr, de slapp jo de nyhetene om de to mega-avtalene, men det dro ikke kursen lengre opp enn til rundt 25 kr. Noe som nok skyldtes at alle visste at emisjon var rett rundt hjørnet, så når det ryktet først hadde fått feste så hadde de ikke noe annet valg enn å kjøre emisjonen asap slik jeg ser det. Noe de gjorde, hvis ikke hadde den heller blitt satt lavt 20 eller rett under. Men ellers enig med deg. Jeg eier omtrent like mye i Hex, så sett fra Hex sitt ståsted er det positivt at de fikk kjøpe 3/4 av emisjonen på såpass lav kurs. At kursen på emisjonen var såpass lav er vel ikke så negativt så lenge det stort sett var Hexagon konsernet som tok del i den tenker jeg. Men klart man som HPUR aksjonær blir litt utvannet av det. Tror likevel det viktigste var å sikre finansiering til videre ekspansjon og vekst.
Ja de hadde jo fått færre aksjer til den samme prisen, og det svidde nok greit å måtte ut med så mye som de måtte.
Det kan nok stemme. Men moderselskapet fikk iallefall en enormt fin inngang.
Nærmere «penger på gaten» enn denne på 20 tallet tror jeg ikke jeg har sett. De er involvert i noen gigantiske kontrakter uten at kursen rikket seg noe nesten. Før inntil nå nylig…Tror det kommer flere gode nyheter og mer kursoppgang fremover.
Morselskapet Hex bør forresten ha mye å gå på nå
Jeg er ikke noe TA ekspert, men prøver å ha litt basic TA tegnet på de aksjene jeg følger, med støtte/motstand, trendlinjer, MA20 etc. Ser at HPUR faktisk dannet golden cross for et par dager siden. Det skjer når 50 dagers glidende gjennomsnitt, MA50, krysser MA200 fra nedsiden. Det er regnet som et solid bullsignal. TradingView Chart
Lovende! Dagen idag resulterte i en fin gapclose ned til 34 ish. Så opp igjen over støtte rundt 36. Selv om det ble noen røde dager denne uka er det lagt til rette for en ny test av 42 til uka😎
Får se hvordan det går på mandag… blir vel rødt på de fleste. Håper den viser styrke
Invers hode-skulder formasjon på dags-chart, validert med brudd opp på økt volum.
Targets markert i område 39-42 kr.
Deutsche Bahn (DB) har bestilt et større antall hydrogenbusser for første gang. Som gruppen annonserte torsdag, skulle de første kjøretøyene være på veien i Niedersachsen og Schleswig-Holstein i begynnelsen av 2024. Hydrogenspesialisten Hexagon Purus bør ha to ganger nytte av dette.
Samlet sett gir rammeavtalen mellom DB og den portugisiske produsenten Caetanobus levering av 60 busser innen 2026. Ifølge kunngjøringen er ordrevolumet 40 millioner euro. Med én tank med hydrogen kan kjøretøyene kjøre mellom 350 (vinter) og 550 (sommer) kilometer.
Hexagon Purus mest sannsynlige leverandører
Spennende: Den norske produsenten av høytrykks hydrogentanker og -systemer, Hexagon Purus, signerte først en rammeavtale med CaetanoBus i slutten av oktober 2022. Skandinavene ble valgt som den foretrukne leverandøren som en del av avtalen. Varighet: fire år.
Men DB er også kunde hos Hexagon Purus. Passende, Deutsche Bahn bestilte nylig mobile hydrogenfyllestasjoner og stasjonær lagring fra Hexagon Purus, inkludert deres Type 4 hydrogensylindere, for jernbane og andre mobile applikasjoner. Ergo: Både CaetanoBus og DB er avhengige av Hexagon Purus-produkter.
For AKSJONÆRER er Hexagon Purus fortsatt en av de mest spennende individuelle investeringene i den fremvoksende hydrogensektoren. Aksjen er imidlertid kun egnet for spekulative investorer. Alle som ønsker å delta bredt i den europeiske hydrogenboomen kan få tilgang til indekssertifikatet (WKN: DA0AA0) på E-Hydrogen Europe Index, hvor også Hexagon Purus er representert.
https://newsweb.oslobors.no/message/584024
Hino er eiet av Toyota og er en gigant.
Mitsui som er hovedeier i HPUR dealer Hino trucks
Valgte å kjøpe litt HPUR idag på denne dippen. Markedet likte ikke rabatten men tipper det er pga gjennomsnittlige handleskurser siste tid. R/R attraktivt med en stor industriell eier på laget og som er villig til å øke investeringene ytterligere fremover.
NB! Dette er basert på 5 min teknisk og fundamental serviett-analyse så mulig jeg har skippet viktig informasjon som andre har oversikt over?
Ikke uventet at de henter penger, har lagt i kortene en stund.
At de får inn en sterk industriell eier bør være gull for Purus.
Tror den kan bli meget bra på sikt bare flipperne får sitt først
Just min tanke her for inntreden. Gedigen skuffelse i markedet men nivået vi er på (ca. 28kr) virker akkurat nå ganske attraktivt. Dette er å sammenligne med en vekstemisjon og her får man kjøpt akjser til omtrent samme pris som denne aktøren får i emisjonen. Vanskelig å finne ting jeg ikke liker.
Skulle gått systematisk gjennom alle nedsalg og emisjoner siste tiden. Men har en oppfatning om at nøkkelen på kort sikt er at kursen holder seg over nedsalg/emisjons-kursen (eks: blokksalgene i Hafni). Går open på denne kursen og den etter hvert havner under starter gjerne en negativ spiral der flipperne skal ut med minst mulig tap (eks sist nedsalg i Nskog).
Så beste inngang i markedet etter en slik event, er kanskje å kjøpe på premium, ikke rabatt. Altså inngang på at kursen i markedet viser styrke ift. nedsalg/emisjonskurs.
EDIT: andre oppfatninger? noen som har gått systematisk gjennom alle nedsalg/emisjoner i det siste?