Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoping for the best - Prepping for the worst!

Eller når kommunistpartiet ser skriften på veggen. Da er en kjapp erobringskrig for å fyre opp under nasjonalfølelsen gull verdt. Dette er noe av det vi ser i Sør-Kina-havet

1 Like

Sabelrasling som det kalles. XI vil se hvordan USA og co reagerer. CCP og XI har ikke råd til en feilet innvasjon av Taiwan.

Du glemmer en viktig ting, 1barns politikken har ført til at de fleste familier kun har 1 sønn. For hver død soldat er det en familie uten arvinger. Kina har ikke råd til en blodig krig. Det vet Kina og det vet alle andre. Det er derfor de har brukt salamislice fremgangen fordi det er vanskeligere å sammle støtte mot dem. Å innvadere taiwan blir ekstremt kostlig selv uten allierte som støtter Taiwan. Med Japan som nå sier de kommer til å støtte dem er oppgaven nesten umulig for XI. Da må de begynne å teste om Japan mener det, dvs mer jagerfly og båter inn i taiwansk og japansk teritorium-.

For de som vil bygge seg et rom med filter mot radioaktivitet.Personlig tror jeg heller vil kjøpe et filter med pumpe med overtrykk i rommet.

3 Likes

Her får en kjøpt pumpe med filter,meget bra at den er manuel om strømmen går.Men den er dyr.

1 Like

Du vil faktisk handle sånt i sveits. Siden det er påkrevd i masse hus med bomberom har de noe av den beste kvaliteten du kan få.

1 Like

Her kan man legge inn diverse størrelser på a-våpen.
Fra små til størst av de største.
Da det ikke finnes noe i nærheten av meg som «fortjener» en hverken liten eller stor, så holder det vel med jod tabletter :man_shrugging:

1 Like

Ved en stor krig kommer Russland til å sprenge en av de største motherfuckerene de har høyt oppe i atmosfæren i nordatlanteren. EMPen vil plage store deler av England og hele Norge. Og nedfallet vil lande i store deler av nordeuropa og Norge.

1 Like

Tror du “familie uten arvinger” er et problem for Kina?
Familiene donerer selvfølgelig arven til kommunistpartiet, som de gode kommunistene de er. Gjør de noe annet, så er de å regne som fiender av staten, og får eiendelene beslaglagt…

Og mangel på barn er nok heller ikke noe problem, de har ingen skrupler, så om kvinner i fangeleire, eller frivillige patriotiske kvinner blir brukt som fødemaskiner med kunstig inseminasjon fra falne kinesiske soldater, og partimedlemmer generelt, og barna gitt til familiene til de døde soldatene, så hadde jeg ikke blitt særlig forbauset.
Heller ikke om barn fra internerte blir hjernevasket til å bli regimets soldater, på samme måte som ottomanerene brukte tilfangetatte barn som"janitsjarer".

Og ja, Kina har ikke råd til noen blodig krig, men det har heller ikke USA, Japan, Sør-Korea, Taiwan eller noen andre. Men Kina har heller ikke råd til å ikke å ekspandere. Så med mindre USA trekker seg unna, så kommer det nok til å bli en kort men brutal krig.

2 Likes

CCP bruker idag store summer på å kjøpe familiers stillhet når deres eneste sønn dør for fedrelandet.

Det er et megaproblem for dem.

Kina er 10år unna demografisk katastrofe, selv om de påla alle kvinner 3 barn idag. VIlle det tatt 20år før effekt.

2 Likes

Ja det er et firma som driver med tillflukstrom som handler i fra Sveits,men jeg fant de ikke i farten.

1 Like

Det blir ikke så mye nedfall fra de “største mofoene”, for de er fusjonsbomber, som blir trigget av en liten fisjonsbombe. Men om Russland skulle gjøre noe slikt, så ligger de tynt an, siden UK har strategiske ubåter med atomvåpen, og USA og Frankrike også har det, og begge er i NATO.

Altså det er kjent doktrine ved krig fra Russland sin side. Så om det blir storkonflikt er det noe av det første de gjør.

1 Like

Det koster ikke Kina spesielt mye å kjøpe noens stillhet, for de trykker bare litt ekstra penger. slik de har gjort i årevis. Og familiene de gjelder vet at om de ikke lar seg kjøpe, så kan de stilnes på andre vis.

En demografisk katastrofe kan løses på mange måter. Blant annet ved en større krig, der middelaldrende personer blir brukt som soldater. Nei, de er sikkert ikke spesielt effektive, men de må bekjempes også, eller eventuelt tilfangetaes. Og det er vinn-vinn-vinn for CCP, siden de enten gjør jobben, forsvinner, eller blir noen andres problem…

1 Like

Da er det kroken på døra. Så enkelt er det bare. For det vil besvares.

Det er iallefall et så stort problem at det er blant risikomomentene som kan felle CCP.

Men du kan sikkert dette bedre enn CCP selv.

Jeg kjenner CCP såpass godt at jeg vet at de ikke tenker på samme måte som oss. Abort i 9. måned er “kosher” der, så lenge ungen ikke har fått ut hodet…

Er det noen som har tenkt over hvordan energikrisen vil påvirke matvareproduksjonen?

Se på prisene på fosfat og gass. Begge trengs vel i produksjonen av gjødsel, ala yara.

Jeg er ikke mange bekymringsmeldinger unna å handle inn et skikkelig matlager, just in case :sweat_smile:

4 Likes

Vi har penger til å overleve dette fint.

For han stakkaren som lever på 10dollar og en neve ris i måneden…

2 Likes

Vi har råd ja, men får vi tak i maten?
Ser poenget, dog.

1 Like

Mye større trussel at kina vil ta Taiwan med makt,det er bare at xi blir styrtet som kan hindre det.Det kommer til og ende i den tredje verdenskrig.

1 Like