Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoping for the best - Prepping for the worst!

Enkle svaret er ja. Men man vil oppdage at enkelte ting blir dyrere.

Mat til 30.000 mennesker i 3 dager er lagret.
Du er helt sikkert ikke endel av av «de utsatte menneskene i akutte situasjoner».
Det er nok en omskrivning av «først og fremst de på toppen, og de nærmeste undersåttene».

Jeg har tatt høyde for at Erna, nå Jonas, ikke kunne brydd seg mindre om meg. De gjør det ikke idag, hvorfor skulle de det under en (ekte) krise?

1 Like

Kom over denne, usikker hvor ekte den er. Men den skal være legit.

2 Likes

Hahaj det er så sykt, må nesten være tull.

Heldigvis har vi store internasjonale korporasjoner til å passe på oss🤠

Farlige ekstremister som vil gro grønnsaker.

6 Likes

Farlige ekstremister som vil slette facebook-kontoen sin!

1 Like
5 Likes

Noen flere som tenker nå og fylle på preppe lageret i disse dager ? Det kan være greit og fylle opp nå, for skjer det verste får vi mat mangel selv her i Norge.

1 Like

Tenkt det samme siste uken selv, heldig å bor nærme svenskegrensa så jeg tok en tur over i går, og lastet opp med hermetisk mat og annet som har lang holdbarhet. Utrolig trist det som foregår nå.

4 Likes

Worst case drar jeg fram fiskestanga :slight_smile: Gidder ikke fylle skap med varer som skal stå der for å gå ut på dato.

3 Likes

Da må du ha med deg gassmaske og fiske på dypet i havet om det blir atomkrig.

Haha som om en som bor i Oslo overlever det :stuck_out_tongue:

4 Likes

Tviler på at Norge vil bli bombet med atomvåpen,men vi vil få nedfall,og det vil bli massiv matmangel i hele verden.

1 Like

Ikke noe stort - men jod, vann og mat for tre dager tenker jeg kan være lurt å ha liggende.

3 Likes

https://teucrium.com/etfs/weat

Hvem tror du blir bombet? Tenker alle europeiske land som har gitt våpen til Ukraina er mulige mål

2 Likes

Hvordan ser du for deg et slikt scenario ? Angripes Nato land så vil Russland bli angrepet

Det er liten risiko for atomkrig i utgangspunktet, diskusjonen gikk ut på hva målet VILLE være i dette usannsynlige scenarioet

1 Like

Blir det atomkrig tror jeg de vil konsentrere seg om de landene som er fiender og har atomvåpen.USA,Frankrike og Storbritannia,men jeg kan jo ta feil.

1 Like

Er det derfor bill gates, zuckerberg og gjengen har hamstret gårdsbruk, matjord og landområder de siste året mon

1 Like

Hehe, “hamstret”. Høres ut som noen investeringer blåses opp av folk som er smånærvøse selv :stuck_out_tongue: