Bare når det er overskudd i produksjonen. Var en periode hvor real ikke fikk levert til forsvaret pga noe anbud, da var det masse tilgjengelig.
Men nå mistenker jeg at de selger ALt de klarer å lage.
Jeg sendte dog alt jeg hadde til Ukraina 
Bare når det er overskudd i produksjonen. Var en periode hvor real ikke fikk levert til forsvaret pga noe anbud, da var det masse tilgjengelig.
Men nå mistenker jeg at de selger ALt de klarer å lage.
Jeg sendte dog alt jeg hadde til Ukraina 
Det går, men det der ikke anbefalt.
Men nå heter jo også tråden «prepping for the worst» og i et sånt scenario gir jo du faen i hva Mercedes og Ford anbefaler 
Hvilken butikk er dette? 
Gammelt bilde fra krisebutikken til han freud 
utvalget er betydelig utvidet nå.
Må innrømme at jeg verken prepper eller tenker kriser. Men hvis jeg skal til Sverige og diesel f.eks kostet 5kr mindre kunne jeg nok tatt med en 20-literskanne.
Blir det krise drar jeg på hytta. KRISE gidder jeg ikke tenke på. Ingen vits å preppe for noe det ikke er vits å overleve.
Carpe diem 
Enig. Blir det en mindre krise blir det og dra på hytta. Fiskestang, krabbeteiner, garn og prøve og få tak i et eller annet våpen til jakt.
Du og 1 million andre… 
Bra forNorge det, så trenger dere andre færre tilfluktsrom 
Det er Prince mild
Det er planer om å innlemme de 1,3millioner fritidsboligene i Norge i beredskapsplanene. Man kan fort anta at de blir konfiskert for å ha plass å plassere evakuert befolkning ( i shit u not ) 
Siden dere er så godt i gang med våpen og greier, så kan jeg informere om at en eller annen skanneroperatør i Mo i Rana faktisk mot all formodning har digitalisert denne klassikeren fra forlaget oktober, så den ligger nå åpent på nett for alle som vil lese.
Nytteverdien av innholdet tror jeg noen andre må uttale seg om.
https://www.nb.no/items/0820cd5813fe1110fa5e773b42581127

Hva skal man si? Forfatteren har i hvert fall fått fienden riktig, det er Sovjet. Gjaldt i 1981, gjelder 45 år etterpå også.
Hvordan er det enklest mulig og skaffe seg et våpen på en enkel måte i en slik situasjon, finnes det et gråmarked for denne type ting ?
Det må du være forsiktig med,det er slutt på og få kjøpt uregistrert hagler .Meld deg inn i skytter klubb og kjøp våpen lovlig .Eller kjøp en bue som er registrering fri.
https://www.buesport.com
Da tenker du kanskje krise ala krig?
Det mest sannsynlige er vel tross alt en kraftig solstorm? Og den vil vel de fleste ønske å overleve…?
er jo helt umulig å vite hvordan ting eventuelt blir
la oss si at strømmen går
som også betyr at internettet går
som vel igjen innebærer at mobiltelefonnettet går
hvordan skal folk som vil kjøpe og og selge ting til hverandre (som ikke var lov å gjøre før dette) møtes / komme i kontakt med hverandre?
hele poenget med å preppe / være forberedt er vel at man slipper å prøve å ordne ting når situasjonen først har oppstått
eller kanskje det helt organisk danner seg et marked for våpenglade menn i skogene rundt i bynært vann? lille kruttputt f.eks? tilbud og etterspørsel har det jo med å finne hverandre, når jeg bare tenker meg litt om
Har hytte på fjellet 7km og 500 høydemeter fra der jeg bor. Totalrenovert med solcelle, aggregat og ecoflow. Til enhver tid 100L drikkevann og boksmat/real turmat for flere uker. I tillegg våpenskap med ett godt utvalg kalibre for både nært og langt hold. Er ikke noe prepper, men liker følelsen på at jeg har en plass å dra hvis SHTF. Spesielt siden jeg har kone og barn.
Både hytter og jegere (våpen) burde oppfattes som en ressurs i en krig.
Hvem ville ikke bidra med å ekspedere en fiende eller 2 om muligheten oppsto?
Jeg mener det var feil å avvikle verneplikten og folk med plettfri vandel som har avtjent verneplikten burde oppfordres til å ha våpen hjemme som et slags heimevern.
Men nå er det kanskje mer bruk for gamere som kan operere droner 
Det er vist ikke lov og oppbevare våpen i hytta ,bare når du er på jakt.
Jepp, våpenskapet har jeg hjemme. Men innholdet blir naturligvis med i en krise 
Det er jo litt merkelig regel om du har godkjent våpenskap.