Det verste er at de som handler idag fortsatt er tidlig ute.
Blir hektisk helg. Glad jeg fylte opp med Ved igår.
Det verste er at de som handler idag fortsatt er tidlig ute.
Blir hektisk helg. Glad jeg fylte opp med Ved igår.
Ikke lenge før det er tomt, for NÅ var det panikk!
Kø i alle kassene, kaos på parkeringen
Folk er heilt i panikk jo, var en foran fruen som grabbet 20 pakker spagetti, så sa hun tørt, eg må nesten få en,
Har observert 3-4 hostende personer i dag, deriblant en i kassen på rema1000!
Trippel-trumf i dag vettu
Kassapersonen har Corona, tar i samtlige varer, og smitter ALLE som handler i butikken. Thank you, come again
var på Obs for å få plass de siste tingene, reine julestemningen
Bare nissen og pepperkaker som manglet
Biblioteket var velsignet rolig, fikk litt lesestoff
Litt oppi dalom, ikke et menneske, alle hyller propp fulle, to ansatte som tasset rundt.
Fikk siste rest av bensin til aggregat, full tank med diesel, et par ekstra sixpack.
Isolasjon, here I come.
Spritet hendene godt både før og etter jeg tok varene ut av posen.
Det meste av det jeg har kjøpt nå er ting for lagring. Jeg har en hylle for forbruk. Og så langt som mulig, vil jeg forsøke å handle inn til løpende forbruk. Men la det som står i hyllen til lagring stå urørt. Det gir meg i alle fall en god pekepinn på hva jeg mangler, og hva jeg evt kan bruke for å erstatte disse.
Nå innfører legemiddelverket rasjonering på paracet.
Det går an å mikse paracet og ibux, siden det ikke er samme virkestoffene.
Jeg vet at mange leger fraråder det, men min egen erfaring er at man får bedre effekt enn hver for seg. Samtidig, så kjører jeg bare halvparten av maksdose når jeg tar begge.
Og, nei, det er ikke noe jeg har funnet på selv. Jeg fikk tipset av en av de mest legendariske legene i Norge noen sinne: Dr Svein Eidsvik.
Trikset er ikke å miske men ta annenhver
Da får du en mildere lindring enn topper og bunner.
Siden det ikke finnes engangsmasker lengre.
Her er et alterntiv.
https://www.biltema.no/bygg/verneutstyr/beskyttelsesmasker/beskyttelsesmaske-7551-2000040037
https://www.biltema.no/bygg/verneutstyr/beskyttelsesmasker/partikkelfilter-755-p3-r-2-stk-2000040038
med dette filteret.
Masken ( uten filter) bør desinfiseres) @Hakon vet mer om det.
Ris, sukker, dasspapir og mel, måtte innom 3 butikker for å få alle. (ja … jeg hamstret med overfylt vogn)
PS! Skinke på boks er nå en liten kartong med mye mindre holdbarhet…
Med filter skal desinfiseres de også.
trodde man kasta den etter en periode?
Filteret desinfiseres sammen med maske og legges i lufttett pose. Oppbevares filteret i rommet så kan det kastes etter noen få dager
Men du må vel tørke filteret først?
Japp
En sann fryd for en god prepper å gå innom butikken nå
Desperate folk som gnålet om dasspapir og hermetikk som ikke var der.
Kjøpte en farris og nøt synet
Handler på Obs med selvskanning, fra hyllen rett i posen.