Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoping for the best - Prepping for the worst!

Jeg kan gå med på Ullared tilstander…, men panikk?? Langt derifra…, om ikke du har et veldig sånn media forhold til ordet panikk da…

Nå er jo alt, monster/skrekk/ekstrem🤣…

Panikken har begynt allerede! Var på Rema’en på hjørnet for å kjøpe snus, snudde i døren pga. kø fra snopedisken og inn til kassene. Fulle handlevogner med dopapir, melk og andre varer. Blir ikke forundret om de går tomme for varer ila. de neste dagene. Glad jeg har preppet i forkant :wink:

6 Likes

Kødder du??

Men jeg bor i hipsterland, tar litt tid før det kicker inn her;)

Nei, jeg kødder ikke. Det var ikke panisk stemning, men folk stod i kø og hadde fulle handlevogner.
Så flere med små barn i køen så mistenker de holder barna hjemme fra skole / barnehager.

2 Likes

Som sagt… Ullared tilstander… Panikk er jo noe helt annet…, selv om jeg dog kunne fått et snev av panikk om jeg ble tvunget inn på Ullared… Får jo vondt i magen bare kona nevner ikea…

2 Likes

Så folk med 2 handlevogner som bugnet av varer på butikken i går, men ingen panikkstemning. Men det var enda ikke tomt for noen varer.

Så folk kjøpte litt ekstra mye mel, kaffe og knekkebrød.

3 Likes

Jeg har som Evilfreud preppet i Januar. Jeg har nok mat og forsyninger til å gå en måned offline. Det inkluderer også drivstoff til bil(er) traktor og ved med mer. Det eneste jeg ikke har giddi er å rengjøre vannkannene og fylle de med vann. Når det gjelder våpen og ammunisjon så er alt på plass og måtte gud forby at vi ender opp med lovløse tilstander

5 Likes

Du er ikke ferdig enda Hakon. Er du ferdig, så bevisstgjør familie, naboer, venner. Mange sveiseblinde der ute enda!!

Ellers, fint å lese. Er klar selv :+1:

4 Likes

Dessverre så taler vi for døve ører. Det er jo som enkelte her inne som hardnakket hevder det bare er en influensa. Sorry suckers but you’re on your own!

6 Likes

Vi har prøvd å bevistgjøre folk i lang tid :wink:

Desverre har vi blitt stemplet som preppere og gale mennesker :wink:

11 Likes

Fortsatt varer i butikken, så ingen krise.

Enda…

Men bleier, kjøp med begge hender!

1 Like

Kontakt foreninger og idrettslag. Har hørt de sitter på lassevis av dopapir. Så støtter dere samtidig de lokale🙂

7 Likes

Kjøpte stormkjøkken , gass og vann i dag… (har ellers kun strøm til oppvarming…)
Fyllte opp disel tanken og.

Jaja da var vi klar!

2 Likes

Har du gassgrill? kjøp en ekstra tank.

Har du kullgrill, kjøp en sekk med kull/briketter.

har gass til gassgrillen og nok av ved

Men tenker at stormkjøkken kan jeg fyre opp i vinterhagen og slippe å stå ute i regnet, det er værre med å grille der inne

1 Like

Jeg har alt jeg trenger for minst 1-2 mnd nå.,.
Trenger ikke bevege meg ut, har stengt porten også :stuck_out_tongue:

Det er også stor fare for smittespredning nå når folk som begynner å føle seg syke løper til butikken for å handle inn før de blir satt i karantene…

Vil helst unngå å trenge å gå på butikken igjen

4 Likes

Her inne ja. Men det er en verden utenfor TI :smile:

Jeg preppa før dette, har bare brukt tiden på å toppe opp lageret, samt misser planen for sommeren med høner. De får vente.

3 Likes

Hørt på aksjesladder eller? vi har jo prata om corona i ukesvis :stuck_out_tongue:

3 Likes

Har du vært på butikken i dag?

Stor forskjell fra igår og idag, også i hipsterland.

2 Likes

Var på butikken i morges, Rema ogKiwi.

Folket hamstret, men stemningen var fattet.

Jeg valgte å være tidlig ute når jeg hva som skjedde i Danmark.

4 Likes