Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoping for the best - Prepping for the worst!

Du må søke om våpen hos politiet før du kan kjøpe noe.

Når søknaden er godkjent tar du med deg søknaden ( som er en sånn 4 siders blankett) i butikken. De fyller ut det de skal fylle ut, du får med deg en del. Butikken beholder 1 del og 2 deler går inn til politiet.

Du må også ha våpenskap ( normalt må du ha legge ved kvittering til våpenskap på første søknad).

1 Like

Eller bilde av FG-merket i skapet.

Uansett vil det fort ta noen uker før du får søknaden godkjent.

1 Like

Ja, leste meg opp på hva som skal til.

Først kjøpe fg-godkjent skap (4-6 000), så få sendt søknad (9uker behandling), så kjøpe våpen.

Tenker jeg heller stikker bort til fatten og låner en av haglene dersom det skulle bli nødvendig.

Men på sikt skal våpenskap og div på plass!

Du kan også kjøpe brukte skap. det sparer du fort litt på.

Hvorfor ellers ha pickup? Må jo kunne plukke opp ting? :see_no_evil:

Mens dere venter på lisenser, lag en god gammeldags sprettert og kjøp inn en pose klinkekuler

Vel, sprettert er omfattet av våpenloven…

Hvorfor skulle det bli nødvendig?

1 Like

The walking dead generasjonen?

2 Likes

Compound bue brukes til storvilt jakt i utlandet, med tilstrekkelig drakraft 65-90pound.
Kjøpes fritt. En annen fordel er at den er lydløs i bruk.

Ikke at jeg på noen som helst måte tror man vil få brukt for våpen!

2 Likes

Hvis formålet er beskyttelse gir nok de fleste luftvåpen som ser ekte ut samme nytte i form av avskrekking.

2 Likes

Har et par kilo proteinpulver, nøtter, nøttesmør og litt annet. Tror nok vi kunne overleved rundt to uker på det vi har her nå om vi planlegger greit. Men tar kanskje en tur på butikken i dag og handler litt ekstra.

2 Likes

Faen
Peanøttsmør har jeg glemt :rage:

1 Like

Var på fortetningen å handlet for 7k i dagligvarer i går. Småbarnsfamilie på 5, så her velger jeg å legge inn noen circuit breakers selv. Jeg frykter i liten grad det at vi blir smittet. Men lock down med tomme hyller i butikken det sparer jeg meg for :wink:

En fin anledning å trene på å handle et par ganger i mnd, vs 2 ganger for dagen som nå :sweat_smile:

Ellers er jo dette også en god unnskyldning til å kjøpe seg ny spillkonsoll og noe VR stash :smiley:

9 Likes

Er ikke lenge før vi ser full panikk nå.Vi vil få samme smitte spredning som Italia når det ikke blir innført hardere tiltak.

3 Likes

Tørrvarer og hermetikk?

Hva med bleier og barnemat?

Artikkel fra 4. mars !!

2 Likes

Desto verre.

Haha.

Det er ikke panikk i Italia… hvorfor skulle det bli det her?

Drastiske tiltak, ja, men panikk…

Mine kolleger i Italia sitter på hjemmekontor, akkurat som meg. De får alt de trenger levert på døra.

1 Like

Derfor!

Tror vi vil se tilløp til panikk her også i løpet av inneværende uke.

5 Likes