Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hubro Therapeutics

Ser ut som det går mot utsettelse av utadrettet emisjon, og at de kjører en liten rettet emi mot eksisterende aksjonærer for å sikre runway. Dette kan nok ha med utviklingen i Ultimovacs å gjøre, selv om det ikke kommuniseres.

Ut fra det jeg tolker blir det nok ikke emisjon før tidligst q4, men kan også la vente på seg til '24.

2 Likes

Hva verdsettes selskapet til nå med en emi kurs på 38.68?
Var det ~60 MNOK de hentet sist gang?

Merk at dette ikke er vanlig emisjon. Dette er en liten rettet, og kursen denne settes på gjenspeiler nødvendigvis ikke hva en utadrettet emisjon vil settes på. Denne er mer satt for å få alle med til å forsvare sin andel. De som ikke gjør det blir vannet ut.

2 Likes

MCap 74,59 MNOK pre money basert kurs 38,86. Dette er i følge info fra term sheet for transaksjonen:

Noen formening om det er dyrt eller rimelig, gitt resultatene til Ultimovacs?

1 Like

“Dyrt” eller “billig” gir ikke helt mening, siden denne kun er rettet mot eksisterende aksjonærer. Hadde det vært en utadrettet emisjon kunne vi kalt den skikkelig grisete, og gi-bort-pris. Men siden den kun går mot eksisterende aksjonærer, så får alle mulighet til å forsvare sin posisjon ved å skyte inn det selskapet har behov for for å sikre drift og runway fram til neste emisjon. For de som ikke blir med så medfører det en kraftig utvanning.

Det ligger i kortene ved en investering i tidligfase biotek at de som er med som aksjonærer er med og finansierer utviklingen i det lange løp. I Hubro har de en sterk aksjonærbase som har forstått dette, og som er med på å skyte inn etter evne. De store drar lasset, og de mindre får være med på like vilkår. Grunder, friends, fools and family (de som tok et tidlig lodd, men som ikke vil/kan bidra til ytterligere finansiering) blir vannet ut. De som gikk inn tidlig med forventning om snarlig gevinst eller notering på børs blir nok skuffet.

2 Likes

Man kan vel si at potensialet for 10-gangeren er ganske god på MCAP 75 mill i alle fall.

Nå øker jo MCAP med 40 MNOK, så da er det 115 mill som er starten og om du så for deg 750 som en potensiell verdi er du nede på 6,5 gangeren for å komme opp dit. Men du må vel fort vekk regne med at det skal hentes inn enda en runde med penger før det skjer noe stort og en reprising er aktuelt? Så hva potensialet her er vanskelig å bedømme - synes jeg i hvert fall.

1 Like

Jeg blir med på emisjonen, og forvarer min andel, og noe mer.

Egentlig har jeg vært ganske negativ til aksjer generelt og har i prinsippet ikke kjøpt noe som helst på over 2 år.
Jeg kjøpte riktignok PCIB i smellen 25 jan. 2022, men fikk kvittet meg med det i maniaen 20. jan 2023, utrolig nok til litt høyere kurs, og kunne truffet “planken” bedre, om ikke en hadde ringt meg, og den halvtimen kostet meg 20%…
EDIT: når jeg tenker meg om var det vel jeg som ringte han :sweat_smile:

Men gjør et unntak her som er 10-20% siden jeg støtter Hubro, og tenker det er lurt å være “i det gode selskapet”, og 80-90% fordi jeg tenker at om Ultimovacs går bra så er en MCAP med bro-finansiering på 115 millNOK for Hubro trolig et veldig bra kjøp.

Basically er jo Hubro en slags opsjon på at Ultimovacs går bra, i alle fall i det kortere perspektivet og finansielt. På lengere sikt er jo Ultimovacs resultater som PoC viktigst.

Rent teknologisk holder det som sagt at Ultimovacs viser at UV-teknologien fungerer, som PoC (proof of concept), for Hubros teknologi for å kunne klare å lykkes, og det jeg har sett fra Ultimovacs viser at vi med ganske stor sikkerhet er der.

My line of reasoning er at en vaksine trenger litt tid for kunne virke (kirurgi er jo i den andre enden av den skalaen). Derfor vil jeg tenke at vaksinen har best forutsetninger for å lykkes i profylakse, og kanskje vanskeligst i veldig aggressive kreftformer.

Det er derfor jeg er veldig positiv på Hubros vegne på det vi så langt har fått vite i Ultimovacs NIPU-studien. En aggressiv kreftform der local read er signifikant, mens central read ikke er det, mao HR trolig rundt 0,73, og viktigere, Åslaug Helland sier at det er positve tegn på OS. Hvis man da vet at første pasient i NIPU ble innrullert 4. mai 2020, over 3 år siden, er det grunn til å tro at Åslaug vet ganske mye om OS-datene.

INITIUM ser enda mer lovende ut som PoC for Hubros strategi mtp Lynch syndrom. Jeg synes Jonas Einarson (Elisabeth) i podcast om Hubro fra 13. juni 2023 sier det ganske klart:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-273

Tidslinje 17:56

JE
“Bare gjenta da at siden Hubro driver innen kreftvaksiner at Åslaug Helland fortsatt mener at det er veldig gode og spennende resultater fra NIPU-studien i Ultimovacs, som også kan spille over på det Hubro jobber med for det er innen for det samme feltet”
EA
“Ja det var det som var poenget vårt i forrige podcast, det er ikke kommet noen endelig data på NIPU, så her må vi vente å se”
JE
“Ja det må vi, og det peker i retning av ESMO, selv om det selvfølgelig ikke kan bekreftes før de har antatt studien”

Hubro har også en interessant diagnostics in vitro spor, tidslinje ca 8:00:

Jon Ammund Eriksen:
"Vi har også jobbet ganske intenst med de diagnostiske testene våre. Målet vårt har hele tiden vårt å utvikle PCR -primers som går rett på og detekterer frame-shiftene i blodprøver.
Og det har vi nå fått til, og er egentlig klare for å lage en business-plan for hvordan vi skal utvikle diagnostiske tester som vi hele tiden ser flere anvendelser for.
Kanskje den aller viktigste på kort sikt, siden disse frame-shiftene vi jobber med er helt klare hallmarks for MSI, så ser vi også det potensialet for at vi kan utvikle en rask test i colorectal-cancer pasienter, for å avgjøre om det er MSI, slik at de da er klare for immunterapi med check-point blokade. I dag er den metoden de bruker der basert på at man må ha fysiske biopsier, slik at det er masse immunohistokjemi fra PCR-sekvensering fra gener, og i tillegg så er det, iom at det er fysiske biopsier, så er resultatene bare representative fra lesjonen man tar biopsien fra.
Men det da vi håper å få til er vi vet vi kan ta ut cell-free DNA fra blodprøver, og blodprøvene er en mye mer global presentasjon av bildet i hele canceren.
Så det vi har tenkt å gjøre nå er å snakke med utviklerne som gjør disse MSI-bestemmelsen av colorectal-pasienter å få innspill på hvordan de vil motta en slik test som et alternativ til det som gjøres i dag. Så det er vi i ferd med å sette i gang og vi vil ha de første møtene nå i neste uke allerede med nettverket vårt i Oslo, først og fremst.

I tillegg er det selvsagt veldig viktig for profylakse at vi kan gå inn å monitorere en tidlig oppdagelse av kreft i Lynch syndrom, som vi har som raget på profylakse. Så der har vi faktisk gjort veldig store framskritt de siste 2-3 månedene, som vi da genererer data for patentsøknadene våre. Veldig viktig, og veldig bra det vi har fått til der.

Jonas Einarson kommenterer diagnostikk-testen på følgende vis, tidslinje 13:30:

"Bare klargjøre dette litt Jon Ammund, dette er da som diagnostisk test for pasienter som har colorectal cancer, og for så vidt andre cancere, som har denne mikro satellitt instabiliteten, en MSI som Jon Ammund nevnte, så er det den eneste indikasjonen som går på flere type organer og da Keytruda er indikasjon for det. Og vi håper at dette er starten på hvordan vi skal behandle kreft fremover, så hvis den virkelig fungerer og det er interesse for å bruke den, asså det bør det jo være om den leverer godt, så er det et spennende prosjekt i seg selv.

Som sagt, jeg er litt i bearish mode og tenker at cash is king akkurat nå, men får vi noe positivt fra Ultimovacs fremover tror jeg det kan gi en fin multiplikator-effekt på en relativt lavt priset Hubro, og kan derfor gjøre et “unntak fra plan og prinsipper”.

11 Likes

Takk for gode betraktninger.

Jeg blir også med, og alt i alt forsvarer jeg posisjonen med veldig god margin.

Mtp resultatene fra Ultimovacs ser jeg mer på det som en finansiell risiko. Hvis INITIUM ikke når endepunkt tror jeg det er drepen for all kortsiktig finansiering i radforsk-sfæren. Det er ikke nødvendigvis overførbart til Hubro-tek om INITIUM feiler, nettopp av de grunnene du får fram.

Det er også betryggende at de største tar i et krafttak, men jeg skjønner frustrasjonen til de som går på en solid utvanning her. Denne emisjonen, i tillegg til bro-finansieringen før jul, er en ordentlig kalddusj, men viser realiteten og utfordringen med kapitalhenting i dagens klima.

2 Likes

Flott innlegg -

Dagens Q2 i Ultimo må vel sies å være ekstremt lovende for UV1:

“In April, Ultimovacs revised the readout timeline for INITIUM due to slower
patient disease progression than anticipated. All patients have been
monitored for over 12 months. Patient follow-up continues until 70 confirmed
cases of cancer progression have been reached, which is still outstanding.
The updated readout is now expected in the first half of 2024, with the
extended period bearing minor cost implications for the Company. Assuming
continued slow progression in the number of events, Ultimovacs will explore
alternative approaches for data readout acceptable to regulatory
authorities.”

På hvilken måte mener du suksess med UV1 er overførbart til Hubro sin teknologi?

1 Like

Skal svare meg selv litt her:

Fra Edison sin kommentar om Q2 ULTIMO:
We believe the upcoming readouts from the Phase II trials represent major catalysts for the company, and the immunotherapy field in general.

UV1 er Ultimovacs sitt flaggskip. Dersom dataene tilsier at UV1 har klinisk effekt vil dette føre til en ny vår for kreftvaksiner generelt. Dette underbygges oså av en entusiastisk De Sousa som sa på podcasten Radium (E263) at de opplever at flere selskaper “heier” Ultimovacs frem, nettopp pga de pågående F2 for Ultimo kan sees på som PoC for kreftvaksiner generelt.

Suksess for UV1 tilsier økt sjanse for tilsvarende mekanismer også fungerer, slik som f.eks Hubro sin teknologi.

2 Likes

Det stemmer at bekreftelse av UV1 underbygger rasjonalet i Hubro-teknologien, men ikke nødvendigvis motsatt -at en fail i UV1 fjerner rasjonalet i Hubro-tek.

Dette har med modenheten i kreften som behandles, og hypotesen er at den tidlige kreften er umoden og enklere å ta seg av enn den som har fått utvikle seg.

Det UV1 viser ved suksess er at de T-cellene som UV1-peptidene skaper kan gjøre noe aktivt med en kreftsvulst. Denne svulsten er mye mer kompleks enn det en forebyggende vaskine skal prøve å få til. Der er det enkeltceller som ennå ikke har dannet noen svulst, og som ikke har noe PD-L1-uttrykk, og som har ikke vendt seg til immunsystemet. Hypotesen er at peptidvaksiner har en større misjon som forebyggende vaksine eller i et veldig tidlig stadie i kreftutviklingen.
Så oppsiden ved en UV1-bekreftelse er absolutt tilstede, mens nedsiden ved en UV1-fail er ikke nødvendigvis så stor.

Dette er fritt gjengitt etter investormøte med blant annet Øyvind Kongstun Arnesen

4 Likes

Helt enig @Dataminer, UV1 og peptid-teknologien i Ultimovacs er PoC (Proof of Concept) for Hubros tilsvarende peptid-teknologi.
I tillegg er jo tidligere sjef (Øyvind Kongstun Arnesen) i Ultimovacs styreformann i Hubro, og kan bruke all erfaring og innsikt fra Ultimovacs til å gjøre gode beslutninger på hvordan bruke teknologien best mulig.

3 Likes

https://twitter.com/fornybarbio/status/1706626109335335061

image

5 Likes

Bare så der sagt, eller rettere sagt; gjentatt; peptidvaksine-teknologien i Hubro og Ultimovacs har samme fundament, så NIPU blir en Proof of Concept for Hubro.

Så gårsdagens gladmelding i Ultimovacs er definitivt en gladmelding for Hubro Therapeutics også.

5 Likes

Suksess for NIPU og UV1 er en proof of concept for at peptidvaksiner egner seg til å skape en anticancer immunrespons, i Hubros tilfelle. Antigenene som benyttes er forskjellige og Hubro må også vise klinisk effekt før de får eget proof of concept. Men verdien burde jo såklart mangedoble seg og pengene hos investorene bør sitte løst uansett.

5 Likes

Blir selvsagt synsing, men Hubro trengte å hente inn penger i sommer, og timingen ble dårlig mtp «dårlige» NIPU- nyheter som sendte ULT i bakken + generelt dårlig marked, alle store stilte opp, og en del mindre + nye, så man fikk inn 41 mill, innenfor godkjent intervall på 40-60 mill, med kurs 38,68 NOK, en god del under forrige emisjon på 96,40 NOK.
Og tilsvarende MCAP på 115 millNOK.

I mitt hode er verdi-økningen minst samme som i Ultimovacs, fordi MCAP er peanøtter.

Så når du sier @Fornybar at MCAP på Hubro Therapeutics har mangedoblet seg er jeg enig, spesielt når man tar høyde for «kursutviklingen» fra 96,40 til 38,68.

Bør være tilbake til 96,40/hundrings/ Camilla Collett nå.

5 Likes

Men når vil vanlig dødlige få anledning til å kjøpe aksjer i Hubro - på OTC f eks?

“Vanlige dødelige” vil nok få anledning til å bli med på neste emisjon, men jeg håper at Hubro holder seg unna markedsplasser for kortsiktige tradere så lenge som mulig all den tid de trenger massevis av finansiering framover. Det er bare å melde interesse til Hubro (https://www.hubrotherapeutics.com/) for å være med på neste finansieringsrunde.

Forhåpentligvis vil Ultimovacs-suksess ikke bare være en POC for Hubro, men også en gyllen mulighet for nybakte Ultionærer å vise verden at Ultionærer ikke er som andre -ærer. Vi pløyer 1/10 av gevinsten tilbake til forskningen i Hubro ved neste emisjon, og sikrer Hubrofinansiering til godt uti fase-3-løpet som kommer om en god stund. På den måten holder vi Hubro unna Oslo Olje- og Fiskehandel, Pump-and-Dump-nisser og shortepakk.

Fase-2 har med FMPV-1/GM-CSF (Hubro-vaksinen) i msi-CRC (Microsatellite Instability in Colorectal Cancer)
har nå fått godkjenning av MHRA (UK), så om ikke lenge settes den i gang.

7 Likes