Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

De fleste må ha det inn med teskje og se at kursen er doblet før man innser det :grin:

Har du ein teskje til meg… :stuck_out_tongue: Eg har ikkje satt meg inn i caset… så tar gjerne ei teskje :slight_smile: om du har :smiley:

Da er du unnskyldt siden du ikke har satt deg inn i caset enda :grin:

Sender du no linker til kor eg kan sette meg kjapt inn i det :)) Evt på melding… same same.

Kom inn i fb gruppen min så finner du det meste av hva du trenger, dersom det ikke er aktuelt gir du meg beskjed med pm.’

(4) Huddlestock Fintech Investors | Facebook

1 Like

Psst, kanskje noen har lyst til å skrive en guide om selskapet så vi kan enklere dele ut teskjeer? :slight_smile:

3 Likes

Huddlestock – Hvorfor investere i selskapet

Det er sikkert mange av dere som har hørt om selskapet Huddlestock, men det er antagelig få som vet hva selskapet egentlig driver med. Jeg har skrevet en liten artikkel som forteller litt om selskapet og hva potensialet er i selskapet.

Huddlestock er et programmerings selskap som lager programmer for aksjehandel, kapitalforvaltning samt formuesforvaltning. Selskapet har utviklet en unik skybasert programvare og teknologi. Det betyr at man kan investere i finansverden med noen få tastetrykk. Selskapet har også inne en søknad om konsesjon for å bli investeringsbank i Tyskland. Huddlestock Systems GmbH har siden 2012 hatt en lisens for investeringer, porteføljeforvaltning, og handel med verdipapirinstrumenter fra BaFIN men med rett til operasjoner i store deler av Europa. Denne lisensen har komplettert Huddlestock’s teknologi og lar dem levere tjenester på hele verditjenesten frem til kontohold, som blir forvaltet av eksterne parter.

Huddlestock har dermed vært avhengige av tredjepartsbanker for å håndtere kontohold. Ved å integrere kontohold med utvidet konsesjon i produktspekteret vil selskapet kunne øke marginene sine betydelig, samt ha tilgang til å kunne onboarde flere og større kunder på en enklere og mer effektiv måte. I dag finnes det kun tre til fire Fintech-banker som har kontohold lisens i EU, og som tilbyr dette i form av B2B tjenester, så ved å utvide konsesjonen vil Huddlestock komme i en unik posisjon som gjør dem i stand til å øke selskapets marginer betydelig samt øke takten på onboarding av nye kunder.

Disse bankene har lite eller ingen teknologi som kan sammenlignes med løsningene til Huddlestock. Derfor har selskapet, etter en grundig strategisk vurdering, bestemt seg for å oppgradere sin eksisterende lisens i Tyskland, til en investeringsbanklisens. Dette betyr at Huddlestock vil kunne bevege seg innenfor banksegmentet og posisjonere seg som et ledende B2B Fintech-selskap på kontinentet.

Konsesjonen vil medføre at de får lisens i hele Europa for å kjøpe/selge aksjer og finansielle løsninger. Tenk deg at du har en app på mobilen din og du kan kjøpe og selge aksjer gjennom den. Du trenger ikke logge inn på nettsider eller bli sendt videre. Alt blir gjort på ett sted og du trenger ikke gå gjennom flere forskjellig meglerhus. Høres det for godt ut til å være sant?. Huddlestock har allerede løsningen og teknologien for det.

Huddelstock har idag følgende produkter og underselskaper:

Produkt 1: Apex -en software som gir unike løsninger for banker gjennom digitaliserte prosesser for trading og formuesforvaltning.

Produkt 2 : Bedrock -en software som er skapt for tradere og for de som handler aksjer. Den har også en unik app som medfører at du har flere tusen aksjer tilgjengelig bare et tastetrykk unna.

Underselskap Visigon - Konsulentselskap som besitter unik kompetanse i finansverden

Vi skal snakke om disse 2 produkter samt underselskapet Visigon.

Produkt 1 : Apex

Produktet Apex er en teknolgi innenfor Wealth tech. Mange av dere er sikkert ikke klar over hva Wealth tech er. La oss forklare det enkelt . Wealth tech kan defineres enkelt som formuesforvaltningsteknologi. Denne teknologien bruker dagens avanserte teknologi som AI, Big data samt Sass til å hente ut data og skape et digitalt økosystem.

Huddlestock sitt Produkt Apex gir all informasjon kapitalforvaltere trenger i ett system, slik at de kan ta raske og enkle beslutninger. Det er en løsning som blir solgt til banker og finansinstitusjoner, og som igjen gir verdi videre til deres kunder.

Løsningen medfører at alt blir digitalt og på samme sted for depotbanker, kapitalforvaltere og sluttbrukere. Det en depotbank gjør, er å sikre investeringen samt gjøre kjøp og salg av eiendeler på vegne av investorer.

Når alt er digitalt og på samme plattform, er det enkelt å holde oversikt, og man slipper å ha mange eiendeler spredt rundt. Alt kan være i en og samme unike plattform, nemlig Huddlestock’s produkt Apex.

Kapitalforvaltning er et enormt stort marked. I følge en forskningsrapport « Kapitalforvaltning i Norge en ny vekstnæring ? skrevet av Marius Nordkvelde, Anton Diachenko, Robert Alexandru og Torger Reve, er Europa det nest største marked i hele verden.

Det er et enormt stort marked og Huddlestock sitt produkt Apex vil digitalisere hele forvaltningen . Tenk dere hvor store muligheter produktet Apex har i denne sektoren. Robot Trading/forvaltning.

Gjennom APEX, vil kapitalforvalteren kunne digitalisere alle prosesser slik at de kan konsentrere seg om de 2 punktene som er viktigst for dem:

  • Skape best mulig avkastning til kundene sine
  • Og skaffe seg flere kunder gjennom gode resultater.

Produkt 2: Bedrock

Bedrock er en programvare som medfører at man kan integrere en handelsplatform på hvilken som helst nettside. Da får man tilgang til over 30 000 aksjer som man kan trade. Hvilken som helst bank, finanserinsinstitusjon eller investor kan kjøpe løsningen Bedrock fra Huddlestock.

Den kan også integrere app løsningen til Huddlestock og gi kunder en hel plattform for kjøp og salg av aksjer. Det er en ganske unik løsning som enkelt kan legges inn i eksisterende sider.

Tenk deg for eksempel at du leser finansavisen og kan kjøpe og selge aksjer gjennom nett avisen. Det er fullt mulig med Huddelstock sin løsning.

Det som er unikt fremover er når Huddlestock får lisens som investerings- bank. Da trenger ikke finansavisen å ha lisensen . Huddlestock kan bruke sin lisens samt gi løsning for eksempel til finansavisen og de kan bare ha det på sin avisplattform.

Tenk hvor mye man kan tjene på å ha løsningen på forskjellig sider og få inntekter som kurtasje. Her kan alle parter tjene enorme summer. I dag er det lite konkurranse i markedet og kun et fåtall selger disse tjenester til sluttbrukere. Du har sikkert vært ergerlig mange ganger for å ha betalt høy kurtasje. Bedrock løsningen tar kun et fast lavt beløp per transaksjon uansett beløp på ordren! På grunn av konkurranse elementer kan vi ikke si mer før den løsningen rulles ut nær framtid. Men, en ting er sikkert, dagens handel løsning som brukes melker kundene for enorme kurtasjer. De vil få utfordringer og kan ikke konkurrere med Huddlestock sin løsning. De kan eller vil ikke det pr. idag. Da vil deres kurtasje inntekter rase ned og aksje kursen til disse selskapene kollapse. Mange tilsvarende løsninger som Huddlestock har er allerede kommet langt i USA. Det er mange store selskaper som er i samme sektor som vil inn i Europa framover. Derfor vil Huddlestock få fotfeste før alle de selskapene. Eller, er ferd med å få fotfeste i form av samarbeid med store banker og finans institusjoner i Europa. Det vil si at Huddlestock vil bli en hott oppkjøps kandidat i nær framtid.

Selskapet Visigon

Selskapet Huddlestock har en rød tråd gjennom alt de gjør. Begge Produktene er koblet sammen og man trengte et konsulentselskap i verdensklasse som kan oppdatere programmene. Valget falt på selskapet Visigon. Selskapet ble kjøpt i 2021 for 56 millioner kr. Det ble betalt i form av 60 prosent kontanter og 40 prosent aksjer i Huddlestock for 6 kr pr aksje. Oppkjøpet medfører at selskapet får omsetning på flere millioner kr mens de jobber med å lande avtaler for sine produkter. Visigon har 30 dyktige konsulenter som jobber med forskjellige kunder innenfor finansverden. Kjøpet alene styrker økonomien og selskapet Huddlestock enormt. Bare Visigon satsningen alene, vil gi Huddlestock bidrag til en god del omsetting og millioner i overskudd framover.

Denne artikkelen er for folk som er nysgjerrige på Huddelstock og vil vite på et enkelt og lettfattelig språk hva selskapet driver med. Vi håper du nå har fått et innblikk i hva selskapet driver med, og vi vil fremover legge ut en del artikler med mer informasjon rundt selskapet.

7 Likes

Hvis noen vil lage en guide etter den malen jeg har satt opp (si fra til meg så får du tilgang), kan jeg sende ut guiden om Huddlestock til alle Insidere på forumet :slight_smile:

1 Like

Huddlestock, en GameChanger?

Dagens melding om at en ikke navngitt aktør i Norden nå vil ta i bruk Huddlestock sin Bedrock løsing og igangsette aksjehandel er jaggu som musikk i mine ører.

Aktøren er omtalt som en «News-site» aktør. Siden jeg ikke kjenner så mange av disse i resten av Norden er det hvertfall lett for undertegnede å tenke på en del av de norske mulige kandidatene, alt fra Hegnar, E24, InvestorNytt, Tekinvestor, Xtrainvestor og til andre som kanskje ser på slike muligheter.

Usikker på hva folk flest mener, men jeg tror de fleste er enige i at dagens opplegg med svindyr kurtasje og plattformer som ofte ikke er gode lett kan byttes ut til fordel for noe som er billigere, mer brukervennlig og som har samme oppetid.

I tillegg tenker jeg at det å kunne få nærmest alt samlet på en plattform vil være gull verdt for den enkelte bruker.

En plattform som kanskje inneholder et forum, kanskje daglig oppdaterte aksjonærlister, aksjehandel som er langt billigere vil definitivt være å foretrekke framfor å bruke 3-4 innlogginger for å komme seg inn på alt.

Min klare og definitive oppfattelse er at dette markedet er potensielt ekstremt stort i Norden og Europa og med Huddlestock sine løsninger er dette nå i ferd med å bli en realitet.

Nå kjenner ikke jeg til kost/inntektsfordeling i slikt, men vil jo anta at det ikke skal all verden til før Huddlestock vil kunne dra ut til dels store inntekter fra slike avtaler forutsatt at aktørene klarer å få hanket inn mange brukere.

Og brukere tror jeg det vil komme lassevis av forutsatt at deres totalprodukt er bra og som det ikke er grunn til å betvile ref. selskapets kunder i Tyskland spesielt.

Dagens melding tror jeg bestemt var et vendepunkt og jeg tror vi vil se at det popper opp flere lignende avtaler framover.

Kursen har falt fra cirka 6 kroner for 6-8mnd til i dag cirka 3,50. Hovedårsaken til dette fallet slik jeg ser det er utsettelser av noen prosjekt i 2021 grunnet Covid som nå er godt i gang, de fleste av dem. En Ceo i Tyskland som ikke på noen måter leverte ihht plan og derav måtte han levere tilbake drøyt 10 mill aksjer til selskapet da han forlot selskapet.

I tillegg har hvertfall en større aksjonær solgt seg ned kraftig og er snart ute av selskapet.

Huddlestock har vel en cashbeholdning på ca. 30 mill samt de drøyt 10 mill aksjene. I tillegg økte selskapet sine inntekter fra q3 til q4 med over 100% og reduserte underskuddet betydelig, jeg forventer positiv bunnlinje i 2022 og kanskje allerede i H1.

Lykke til!

Dagens avtale:

https://newsweb.oslobors.no/message/554407

2 Likes

Kjedelig at nyhet som vi har ventet på blir kvelt av politisk uro, som trolig hadde gitt kursen ett spark bak etter noen dager. Sparket er vel kun utsatt:)

Ja vi er vel mange som fikk spørreundersøkelse på mail med spørsmål om hvor mye vi hadde investert og om vi var interessert i aksjehandelsplatform via TekInvestor nettopp…

Du fikk mail om det?

Har ikke signert noen avtale med Huddlestock, så ingen får for høye forhåpninger her :smiley:

1 Like

Men du benekter ikke at du har snakket med de…? @pdx ? :smiley:

Jeg utforsker alle muligheter for å gi bedre tjenester til medlemmene våre, og Huddlestock er en av disse, men har ikke signert noen avtale.

2 Likes

Meldingen fra Huddlestock igår gikk på at de har signert med en nordisk ikke navngitt aktør.
Det kan være snakk om flere dusin av potensielle aktører som svarer til beskrivelsen “news-site”.

Samtidig er det slik at det er egentlig litt rart at ikke flere større slike aktører har tatt inn aksjehandel tidligere.
Tilbudet vi får hos de tradisjonelle er bloodsucking og jeg kjenner personlig av flere investorer som årlig ligger i intervallet 500k- 1000k bare i kurtasje.
Så at det her er et ekstremt marked med store muligheter for de som ønsker hersker det liten tvil om.
Gleder meg virkelig til disse “nye” aktørene begynner å stjele brukere fra de store tradisjonelle, blir litt som Nas mot røkla i sin tid, forbrukerne tjener definitivt mest på et bredere og mer allsidig tilbud.

1 Like

Når du ser hva meglerhus betaler til børsen skjønner du fort at løsningen ikke ligger i flere aktører som skal melke den samme potten. Heldigvis vil det være vanskelig å selge orderflow i Norge, dermed får man ikke megler hus som har største inntekten sin fra å sørge for at andre frontrunner deg.

Trading koster penger, men har du volum så finnes det også ganske mange gode dealer å få der ute. Og da snakker vi ikke hundretusenvis av kurtasje i året type volum men langt lavere.

Litt usikker på hva du her mener, påstår du at kurtasjen vi betaler pr handel går uavkortet som avgift til Oslo Børs?

Nei den går i stor grad til å dekke kostnaden meglerhuset har med oslo børs samt fortjeneste.

Poenget er at fortjenesten er mye lavere enn det mange ser ut til å tro.

Dvs at mange tror at om det bare kommer en ny aktør så blir prisene superlave.