Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Og som Rodjer skriver over «international investors»

Blir bra om vi får litt nytt på aksjonærlistene med litt lengre tidsperspektiv

De har meldt at de trenger penger på kort/mellomlang sikt. Det har levert på det nå, så det er positivt. Hadde ikke F5 salget kommet, så kunne de sikkert satt den noe høyere.

Nå har de ro til å fortsette fokus på salg og kanskje ansette 1-2 flere i Tyskland. Klarer de å levere positiv kontantstrøm i Q4/Q1, så begynner det å bli greit.

Jeg regner med at Q3 blir en del dårligere enn antatt. Hvis Q3 hadde vært bra, så hadde de satt emisjonen i etterkant.

1 Like

Når som helst, så lenge de ikke sitter på innside?

Tja. De sitter vel alltid på informasjon. Her deltar de lojalt med et mindre beløpt i en i en liten emisjon. ØH og JS har betydelig større aksjeposter fra tidligere, således er dette kun småpenger. Ser ikke problemet.
Er heller et lite signal til markedet om at de har troen.

Du kan jo selv tegne frem til mandag, om jeg leser riktig. Så fremt du har troen😜

1 Like

Hvor kan man tegne seg for aksjer? Kan noen sende lenke ?

Sjekk Facebook gruppen, der ligger det mailadresse til selskapet. Send mail og be om å få tegne så får du skjemaet tilbake. Fyll ut og send inn senest søndag kveld.

De sier at styret kan velge å kjøre en emisjon mot eksisterende aksjonærer også - Subsequent Offering.

I tillegg til aksjene får deltagerne i emisjonen en warrant på 0,5 aksje pr «offer share» med strike pris på 1,80,- gyldig de neste 12 mnd. Det kan bli en bra emisjon for de som deltar, hvis de tegner noen gode avtaler.

Jeg har skrevet og delt noen refleksjoner og tanker på fb gruppen i kjølvannet av gårsdagens melding for de som måtte ha interesse av det og som ikke sitter i den gruppen.
Jeg er ikke den med dypest lommer, men har tegnet meg for det jeg er komfrotabel med og har mulighet for, alle mine venner som er topp 50 har tegnet seg.

Ny dag nye muligheter med familie og venner fordi børsen har stengt idag😂

Men, sikkert mange som sitter og tenker over meldingen fra Huddlestock igår og hva det vil bety.

Har selv gjort meg noen refleksjoner. Det er nå cirka et år siden selskapet for første gang sa at emisjon som følge av å dekke inn til ordinær drift ikke ville være nødvendig, de hadde god visibilitet og kontroll på kostnadene, det har de etterlevd.

De sa den gangen at ved behov for påfyll ville de kunne selge egne aksjer samt øke sin kredittfasilitet hos banken. Vi vet at de har solgt endel egne aksjer og vi vet likeledes at cash balansen økte betydelig fra q1 til q2 av forskjellige årsaker knyttet blant annet til oppkjøp de har gjort.

Det jeg også merket meg den gangen var at de sa at man kunne ikke utelukke kapitalinnhenting ifbm om det dukket opp et interessant oppkjøps objekt eller at en større kunde kunne kreve at Huddlestock hadde likviditet av en viss størrelse.

Oppkjøp anser jeg som utelukket, jeg ser kapital innhenting som utelukket for ordinær drift også da selskapet fortsatt har 3 mill egne aksjer de kunne solgt om de trengte penger her og nå, så da ser jeg utelukkende denne innhentingen som noe positivt.

Etter en ørkenvandring der større kunder har vært fraværende kan man nå håpe at selskapet står ovenfor et gjennombrudd på flere fronter og må styrke seg likviditetsmessig for å “catche” kunder.

Det eneste besynderlige med denne kapital innhentingen slik jeg ser det er at man må gjøre det på så lav kurs, samtidig finnes det nok av selskap som stygt blåser opp kursen i forkant av en emisjon og derav settes det en rabatt som er fra 30-80%.

En eneste aksje i fredagens handel på 1,48 gjorde at rabatten ble 19 og ikke 16%. Rabatt under 20% i dagens vanskelige marked er i seg selv tilfredsstillende.

Jeg kjenner ikke til hva framtiden vil bringe, men uansett så har cash balansen til Huddlestock over 2 år nå vært gjenstand for å fremme emi spøkelset for enkelte, den ballen kan nå legges komplett død.

Man bør huske på hva som har krevd såvidt høye kostnader i regnskapene det siste året, det er full gass på teknologiutvikling, det er økte kostnader knyttet til å samkjøre flere selskap til ett, samt engangskostnader knyttet til flere oppkjøp.

Store deler av kostnadene knyttet til teknologiutviklingen har vært for å ferdigstille Trader 2,0. Den er nå ferdig, ergo vil kostnadene på teknologisiden framover begynne å kunne tas noe ned.

Trader 2,0 er igang fra q1, antageligvis testes den ut nå gjennom DNB systemet som tidligere kommunisert, den er skalert opp på en måte slik at det finnes knapt begrensninger hvor mye den kan bære.

Selve kapital innhentingen virker også på meg som den er gjort aksjonærvennlig, det kan se ut til at man har gått ut bredt og siden boken ikke er lukket er det mulig for oss “vanlige” også å tegne seg og avtalen sier at man mottar en 0,5 tegningsrett/warrant til strike price NOK 1,80 for hver aksje man kjøper til 1,20.

Jeg har selv benyttet anledningen og tegnet meg igår for litt aksjer, det får være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre. Emisjonen er liten og lite utvannende og med tanke på at kapitalen skal nyttes til å styrke selskapets ekspansjonsplaner vurderer jeg det som svært positivt.

Ja, det kan godt hende at aksjekursen faller noe mer på mandag og ned mot emikurs, i såfall tror jeg det kun vil være midlertidig, det skal svært lite til av nyheter framover nå spesielt om de er bekreftende ift kapital innhentingen for å gi oss et pent dytt oppover igjen.

Men, husk de nye aksjene kommer ikke på konto før om noen uker og jeg tipper at de fleste at de som har tegnet seg er større aktører som ikke har behov for å selge de kommende dagene for å finansiere de nye aksjene så aksjen trenger ikke falle veldig mye heller.

Derfor det er så spennende på børs, man vet aldri sikkert hvordan det ene eller andre vil slå ut.

Mange får mareritt og blir nærmest nevrotiske når man tar emisjon i sin munn, ja noen av dem er grisete og mange gjennomfører grisete emisjoner kun for å betale ut neste lønn. Huddlestock gjør en kapital innsprøyting utelukkende etter mine bedømmelser for å styrke sine team for selge mer og å onborde flere og større kunder. Altså, dette bør sees på som mer en innvannende- enn utvannende emisjon.

Det som jeg skriver her er mine subjektive tanker, det skal ikke være gjenstand for om du skal kjøpe eller selge, ei heller om du skal delta i kapital innhentingen. Aksjer er forbundet med risiko, Huddlestock intet unntak og du må gjøre dine egne valg.

Jeg har stått i Hudl i 2 år nå, jeg har frontet aksjen, jeg løper ikke fra så lenge jeg selv fortsatt har troen og mer tro enn noengang. Skulle man først av økonomiske hensyn ha gjort noe så burde man gjort de på kurser mellom 2-4 kroner, man gjør det ikke idag på slik kurs når framtiden ser lysere ut enn noensinne og kapital er på plass som sikrer selskapet å gjøre sine ønskede framstøt kommersielt.

Jeg tenker at Huddlestock nå trenger 2 saker på plass så er de den ideelle oppkjøpskandidat; at Trader 2,0 går live(q1) og at selskapet signerer en stor kunde.

Lykke til!

7 Likes

Denne emisjonen er ikke vedens undergang. det er ±7% vekst i antall aksjer; og det er det som er avgjørende over lengre tid. Dvs at gevinsten ved et evt gjennombrudd blir ca 7% mindre. På kort sikt derimot vil det nok trekke kursen ned mot emisjonskursen.

Men de må levere, og de må prøve å ikke vokse raskere enn de har kapital til slik at de ikke trenger flere emisjoner. Det kan også hende de må gjøre om litt på modellen dersom de nå trenger å investere store summer hver gang de har et salg som tilbakebetales sakte igjennom transaksjoner. Hvis dette er modellen, gjør det at de ikke kan ta inn flere enn et mindre antall nye kunder av gangen før kassa er støvsugd.

Jeg har sett litt på historikken, og det ser ikke ut som de har hatt så mange emisjoner før det siste året…

3 Likes

De kjørte en rettet emisjon på 2,60 for litt under 2år siden samt en emi på 6 kroner ish sommeren 21 da de kjøpte Visigon.
utover det har de trykket opp nye aksjer ifbm de seneste oppkjøpene.
Så vi er nå ved et punkt der jeg tenker vi ikke trenger flere nye aksjer i omløp, greit å holde seg greit under 200 mill.

Det tekniske rundt Trader plattformen håper jeg noen andre, eksempelvis @CanonBoy kan svare på.
Jeg er ikke så stødig på det tekniske der, men det jeg vet er at plattformen nå er ferdig utviklet for Norden, Norge og Tyskland og kan tas i bruk.
Ved nye kunder skal man ikke trenge gjøre annet enn eventuelt tilpasninger som den enkelte kunde skulle måtte ha, men håper andre kan redegjøre bedre for dette, ikke mitt felt.

4 Likes

Jeg regner med at de hentet kapital, da de ser behovet for å øke salgsinnsatsen og sikre at de har nok til drift det neste året. Litt overrasket at de sier det også er for onboarding, da dette muligens betyr at det ikke er så mye plug’n-play som de håper. Mulig at klientene presser på for skreddersøm?

Kunder som er interessert vil selvfølgelig se på kapital. Huddlestock leverer selve inntektsgrunnlaget til klientene og de vil nok ikke gå for en løsning med et firma som lever på minimum. Det vil koste dem mye penger om Huddl forsvinner. Nå kan de unngå dette temaet i møte med potensielle klienter.

Jeg tror ikke at det vil gjøre at klienter signerer, men at det er et rødt flagg hvis de har usikker finansiering.

Så jeg tror dette er en god emisjon. Stenges i løpet av helgen og usikkerheten fjernet før børsen åpner. Hvor mye vi skal ned avhenger av de som vil ut.

2 Likes

Er ingen teknisk ekspert på dette området.

Trader 2.0 eller kanskje bare bare Trader fremover?
Tenker begrepene 1.0, 2.0 og fremover 2.5 er mer interne begreper i Hudl basert på den tekniske utviklingen.

Teker likt med @Rodjer her, at Trader nå sannsynligvis er ferdig utviklet for å kunne driftsettes i Norge, Norden og Tyskland. I Norge var det noen tekniske krav som måtte på plass som skatterapportering, noe vps greier og hvitvasking. I Tyskland gikk det mer på selve dokumentasjonen av selve systemet overfor myndigheter. Om jeg husker rett.

Slik jeg ser det er Trader en del av den større plattformen Investment-as-a-Service til Huddlestock. Trader kan således tilby handel med diverse verdipapirer: Aksjer, Fond/ETF, kanskje crypto etter hvert.

IaaS/Trader er en whitelabel løsning (API basert) som er enkel å sette opp for nye kunder (litt plugg and play), mens det som tar tid er evt. tilpasninger i kundens egne løsninger og deres front end mot markedet. Dette kan ta lite tid eller mye avhengig av hva den enkelte ønsker å legge på toppen av løsningen Hudl tilbyr.
Slik jeg forstår det er Trader veldig fleksibel ved at Hudl/kunden sammen definerer hva løsningene skal tilby av handel.
De kan feks. legge opp handel for kun norske aksjer. De kan utvide til handel fra andre deler av verden (Tyskland, USA etc).
De kan tilby handel kun med fond, eller aksjer, enkeltaksjer gruppe aksjer eller alle aksjer for en gitt børs. Altså er systemet veldig fleksibelt ut fra hva den enkelte kunde ønsker å tilby til sine kunder.

Emisjon vil alltid kunne være en vanskelig sak for aksjonærer i og med at det trykkes flere aksjer og det gis noe rabatt i forhold til aksjekursen. Dritt den kom akkurat nå siden kursen har blitt trykket stadig lengre nedover de siste månedene. Men ut fra hva selskapet sa på siste presentasjon, så er en eventuell emisjon basert på at selskapet ser muligheter for å gjøre noe aktivt i markedet eller at nye muligheter har oppstått.
At de henter penger nå, styrking av org i Tyskland samt Norge/Norden sier meg at noe er på gang. Hva og når vet jeg ikke, men håper på en snarlig avklaring. Tror vi får noen spennende måneder fremover nå. Jeg har i alle fall personlig troen på caset fremover.

Dette er mine subjektive betraktninger og må ikke oppfattes som noe annet.

3 Likes

Det kan man ikke utelukke og bør være forberedt på.
Samtidig skal man huske på at mange aktører har vært i inside posisjon over et stykke tid, jeg vil anta mange av disse er aktører som ellers plukker jevnt og trutt med aksjer, de er tilbake på mandag og således kan det være at eventuelle selgere møter større motvekt enn de siste par ukene.

Blir spennende å se.
Utover det er det snarerer regelen enn unntaket at kurs responderer mot emikurs i etterkant av en emisjon, så får vi se hvordan Hudl reagerer.
Et annet moment er nok at de fleste av de som har tegnet seg i emisjonen er større langsiktige aksjonærer, mindre trolig at de må selge aksjer den nærmeste tiden for å frigjøre kapital for å finansiere 1,20 aksjene.

1 Like

Nå nærmer det seg at boken lukkes.
Antar det enda kan tegnes.
Om man har tro på selskapet de neste 12mnd kan det bli en lønnsom tegning isolert sett med 0,5 tr på kjøpet til strike price 1,80.

Vi får se, spent på hvor mye de har fått inn og hvordan de neste dagene og ukene vil arte seg.

Huddlestock Fintech announces successful private placement

Huddlestock Fintech AS: Ex subsequent offering today

The following persons discharging managerial responsibilities and close
associates have been allocated Offer Shares in the Private Placement:

• John Skajem, CEO, 200,000 Offer Shares
  • Vision Invest Stavanger AS, company closely related to Chairman of the Board
    Øyvind Hovland, 200,000 Offer Shares
  • Zolo Konsult AS, a company closely related to CFO Anders Peinert, 50,000
    Offer Shares

In addition Robert Fuchsgruber, not being a primary insider but being a key
member of the German Huddlestock Team, has subscribed for 133,076 shares.

Huddlestock Fintech AS - Key Information relating to potential repair offering

Notification of transactions by primary insiders and their close associates

1 Like