Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Dersom man ser forbi alle som er blendet av begeistring.

CEO og styreleder har nå vist at det de sier må man ikke legge mye vekt på. Paret har gjentatte ganger det siste året, i calls og i direkte dialog, bedyret at emisjoner for å sikre driften er unødvendig. Emisjoner for nye oppkjøp kan bli aktuelt. Her er det det første som er den reelle begrunnelsen, de trenger mer penger for å drifte butikken og å komme ut av startgropa i markedet. Noe som tydeligvis tar lengre tid enn de har villet kommunisere. Å sette denne nå, akkurat når en stor eier er lei og lemper ut og selger kursen ned, er dårlig håndverk. Når vi kommer Q3 den 23.11 får vi sikkert svaret på hvorfor dette var nødvendig nå.

Er aksjonær i selskapet, og jeg dropper å kjøper mer nå eller i rep. emisjon. Tillitten til CEO og styreleder er svekket. Og når de først satte en emisjon med høy rabatt, hvorfor ikke ta i litt, og gjerne kjøre den fortrinnsrettet til alle aksjonærer ? Q3 og Q4 får vise om de er over kneika. Viser det seg at de blør i drifta inn i 2024 så blir det vel ny emisjonsforventning før vi kommer til Q2-24., og så er vi igang igjen og neste må settes på 0,60.

2 Likes

Hvis man har bestemt seg for å tro på caset uansett så er det bare en melding om konkurs som blir sett på som negativ. Alt annet, emisjon på ultralave kurser inkludert, blir tolket positivt. Sannheten er egentlig at man sitter i gjørma med enorme papirtap og det hadde vært helt unødvendig å bruke tid og penger på dette selskapet når man nå sitter med fasiten i hånd. De er livsfarlige disse euronext selskapene som lover gull og grønne skoger, mens i virkeligheten så krakker de en etter en.

1 Like

Ingen som er begeistret over emisjonen som sådan tipper jeg, heller ikke jeg.

Selskapet har kommunisert for første gang for ca 1 år siden at “de har god visibilitet og økonomisk kontroll og oversikt de neste 12 måneder og har ikke bevoh for å gjøre en kapitalinnhenting, med mindre det dukker opp noe av interesse hvor oppkjøp kan bli aktuelt”
Senere har de gjentatt det samme men lagt inn en tilleggsopplysning at det kan ikke utelukkes ifbm større kunder som krever en sterkere likviditet som sikrer selskapet finansielt og forutsigbarhet.

De har penger på bok, de har 3 mill egne aksjer som de lett kunne solgt til Saa Invest, hva sitter man da igjen med av alternativer?

Rabatten i emisjonen er helelr ikke høy i dagens marked, den endte på 19%, men 1 aksje i fredagens handel gjorde at den endte på 19 og ikke 16%.
Jeg synes personlig det er rimelig godt gjort å hente 17,5 mill i dagens marked i dette segmentet ved å henvende seg til noen av de større aksjonærene i selskapet.

Og hvorfor skulle de ta i og hente 30-50 mill dersom det er slik at de ser at inntektene vil overgå kostnadene eksempelvis fra q2 elelr q3 2024? Tull i mine øyne.
Det sier vel heller mer at kapitalbehovet ikke var stort og det er betryggende.

Skjønner at denne dritten indirekte er myntet på undertegnede.

Jeg må få lov å tro på hva selskap jeg vil, jeg vil anta at du/dere mente det samme på Soff tråden også mot slutten av 2020 når det ikke skjedde noe som gav kursen et hopp.
I tilfelle, dere tok feil!

Dere mente kanskje det samme om Nel også på 1,67 eller Photocure på 29 kroner.
De gikk hhv til 35 og 150.
Jeg er vant til å stå i stormen med selskap jeg fronter, forskjellen med meg kontra mange andre er at jeg løper ikke fra.

Jeg står på mitt så får vi se hvem som vinner til slutt.

1 Like

En sprø fyr som heter Roger har fått svar :blush:

1 Like

Så flott, både at de svarer og at det generer inntekter fra kunden.

Takk!

Jeg hadde forventet emisjon og er i utgangspunktet fornøyd med at den ble gjennomført raskt. Til daglig drift er den nok ikke nødvendig, men for å være aktuell for større kunder har de sikkert sett nødvendigheten av å satse mer.
De hadde også en veldig ambisiøs innsparingsplan, så vi får nok høre mer om den i Q3. Jeg vil anta at de når mange av målene, men har måttet øke innsatsen på salgsorganisasjonen og ferdigstilling. Jeg håper ikke de skal bruke pengene på oppkjøp, da det er på tide å vise at de kan generere inntekter.

Det er på linje med det de meldte i Q2. Se på utklipp 2 og vurder om de kan klare dette uten å øke utgiftene. Jeg er enig i at de ikke har levert på større kunder, så dette må John svare for.

Glemte å skrive det over, det punktet er jeg også selvsagt helt enig i og har kommentert det flere ganger.
Får vi satse på at de nå er i stand til å ordne dette innen rimelig tid så vil det gjøre opp for ganske mye ift forsinkelsene.

Tro på caset har jeg fortsatt, men venter i spenning på del to av denne emisjonen. Dvs årsaken til denne utover det som stod i meldingen.

Emisjon for å skaffe driftskapital er jeg IKKE positiv til.
Emisjon for å skaffe kapital til nytt oppkjøp er jeg IKKE positiv til.
Emisjon for å knytte til seg større kunder er jeg positiv til

Vi fikk lovnader om at det ikke skulle være mer emisjon grunnet drift, oppkjøp har vi hatt nok av og nå er det på tide å begynne å levere resultater. Jeg har tiltro til ledelsen, frem til 23 november 2023. Så får vi ta det derfra når jeg har fasiten i hånd.

2 Likes

Lurer på hva han mener at Hudl er mer verdt nå :blush:

Forstår ikke det argumentet hans. Aksjekursen er ned og det blir flere aksjer. Som aksjonær i dag er selskapet mindre verdt.

Nei, vanskelig å forstå, men man kan satse på at hans ord er av det dype slaget, han vet antageligvis mer enn oss.

1 Like

Nå et emisjonen unnagjort og de kan se fremover og fokusere på vekst i Tyskland, var kanskje det han mente

Eller at pengene de fikk inn er mer verdt enn selskaper var :cold_face::joy:

Invitation to Huddlestock’s Q3 2023 presentation on 23 November 2023

Cancellation of Subsequent Offering

3 Likes

Den kanselleringen kom jaggu kjapt, kan ikke huske å ha sett lignende noen gang tidligere.
Så kan man spekulere i hvorfor.

Ja hva kan grunnen være? Positivt de ikke haf behov for penger men kan jo være privatplasseringen ga nok

Umulig å si, men er enig, kapital har de hentet nok av da hvertfall og det er meget betryggende.
Andre selskap som annonserer rep emi lar den gjerne henge i ukesvis i håp om at kursen stiger og aksjonærer ser det hensiktsmessig derav å tegne før de eventuelt beslutter å avlyse.
Kan de ha mottatt signaler fra kunder siste par døgn som nærmer seg å ville signere?

Jeg vet ikke, spesielt hvertfall

1 Like

https://x.com/Steverino541/status/1724708159837675538?s=20