Oppdatering fra Analyst Group i etterkant av kapital innhentingen og merker meg spesielt siste delen:
"Moreover, the Analyst Group considers the warrants to be attractively priced (strike price of NOK 1.80), increasing the likelihood of being in the money within 12 months, given Huddlestock’s high activity and position with clear value drivers for the future, potentially leading to a significantly higher stock price."
Les hele deres vurdering her:
https://analystgroup.se/kommentarer/comment-on-huddlestocks-private-placing/
Og ikke bare undertegnede som syntes at rabatten tross alt var innenfor;
“achieving higher gross proceeds than initially announced and at a relatively low discount,”
Rar timing?
Ikke sikker hva du konkret tenker på her, men de skriver i forbindelse med emisjonen:
“Settlement
The date for settlement of the Private Placement is expected to be on or about 1 December 2023 (the “Settlement Date”), subject to, among other things, any shortening or extensions of the Application Period, the actual date of the EGM, handling time for registration of the share capital increase relating to the Private Placement in the NRBE and fulfilment of the Conditions.”
Slik jeg forstår det må de gjennomføre EGM/EGF for å godkjenne kapitalinnhentingen før emisjonen kan fullføres.
Tror du forstår det helt riktig.
Lørdag og har lyst å komme med noen betraktninger i lys av siste ukenes utvikling i Huddlestock.
Bare så det ikke skal være noen tvil, jeg misliker sterkt dagens kurs og seneste kursutvikling, likeledes likte jeg ikke at det ble satt en emi på ATL. Det er dog en kjennsgjerning at enkelte aksjonærer de siste ukene har spadd ut aksjer i stort monn og således ikke gjort det noe enklere.
Selskapet kunne sett i etterkant avventet til de fikk meldt større nyheter og “blåst” opp kursen, på den annen side er det ikke sikkert de hadde noe liggende “klart”. Et annet moment er at i kjølvannet av det som har foregått i Argeo siste tiden kan det være greit å spille med åpne kort. Differansen mellom 1,20 og ekksempelvis 1,60 ish forsvinner som dugg for solen når selskapet melder en eller flere større kontrakter.
Ift emisjonen ønsker jeg å trekke fram følgende:
-
At selskapet henter inn NOK 17,5 mill over en helg i dagens marked til en rabatt på under 20% synes jeg er mer enn tilfredsstillende.
-
Selskapet har etter mine begrep gjennomført en aksjonærvennlig kapital innhenting i den forstand at såvidt jeg har observert har de som har ønsket fått muligheten for å tegne seg.
-
Det er videre positivt at CEO og Styreleder tegner seg for tilsammen NOK 500k. Det viser at de som sitter “tettest på” har tro på det de driver med.
-
Selskapet har gjennomført denne emisjonen ved egen hjelp bistått av advokater og estimert kostnad for dette er NOK 100k. Jeg kjenner ikke svaret, men er ganske trygg på at hadde man brukt et tradisjonelt meglerhus her ville kostnadene fort beløpt seg til millionklassen om ikke flere millioner.
Utover dette har jeg lyst å gi kreditt til selskapet for at de nå har medarbeidere som er ekstremt hyppig på sosiale medium samt informativ info de kommer med.
Både på X og Linkedin torpederes det med innlegg etter innlegg. Undertegnede har over lang tid jobbet mot at selskapet skal bli mer synlig og det synes jeg jaggu de har tatt tak i og nå leverer på.
I tillegg har de gitt seg til kjenne på Investorweb, en tjeneste som skal gi nærhet mellom selskap og aksjonærer og eller potensielle aksjonærer. Tjenesten Investorweb leverer i tillegg flere tillegstjenester som kan være til hjelp for den enkelte.
Så er det slik at vi ikke kan leve av at selskapet fungerer på sosiale medium, vi trenger et selskap med solide resultater, stor inngang av nye kunder samt høyere kurs.
Men, det er nå engang slik uansett at dette med informasjon er uhyre viktig og det er en fryd å se at dette nå virkelig har tatt fasong og er på plass.
Det med nye kunder tror jeg vil komme som følge av at selskapet har hentet inn en solid mengde kapital.
Etter mine bedømmelser trengte ikke selskapet kapital for å overleve, de hadde drøyt 10 mill på bok ved q2 slutt og de har 3 mill egne aksjer de kunne solgt om det var nødvendig.
Da er det betimelig heller å tenke at kapitalen nå måtte hentes fordi det eksempelvis kan være kunder som stiller krav til at Huddlestock har en trygg finansiell posisjon. Dette i tillegg til kapital innhenting ved oppkjøp er noe selskapet tidligere har kommunisert ut som muligheter.
Oppkjøp utelukker jeg i og med innhentet beløp er såvidt lite.
For spesielt større kunder er det essensielt når de signerer avtaler at selskapet de signerer med kan levere tjenestene de kjøper. De trenger forutsigbarhet, et Huddlestock tomt for kapital midt i onbording/integrasjon av en større kunde ville vært katastrofe for begge parter.
Jeg har veldig tro på at selskapet fortsatt beveger seg i riktig retning, emisjons spøkelset er uansett borte med dette og jeg føler meg trygg på at inntektene på et tidspunkt i 2024 vil overgå kostnadene.
Ønsker dere en riktig god helg!
Flott oppsumering og gode refleksjoner Rodjer.
Emi, som selskapet selv sier, går til økt kapasitet i GE/Norden for å håndtere nye kunder, ikke for å dekke underskudd, og det er viktig!!!
TTT og det har vi opplevd flere ganger tidligere.
Tenker det nå «snart” kommer melding på en større aktør (min subjektive forståelse) ut fra størrelsen på Emi.
Hudl trenger, ut fra egne uttalelser, ikke å kjøre Emi for å dekke drift. Skal være Ebitda positiv fra q4.
Tenker at det kommer en eller flere større aktører nå snart som krever økonomisk sikkerhet i bunn for avtalen før de signerer.
Stack og Norse har signert. Neste kunde blir nok betydelig større. Mitt tips
Så ut som det bare var noen tusen til salgs på 1.30 før neste var 1.50
Men det lå masse skjult og nå lemper selgerne ut på 1.20 tallet
Synes ordrebildet ser fryktelig ut atm…
Blir vel fort en emi på 50 øringen eller lavere her slik de holder på.
Recurring revenues first nine months 2023 was MNOK 29,2 against MNOK 4,7 in
first nine months 2022, a YoY growth of 620%.
Recurring revenues øker godt, det er bra!
Livsfarlig aksje dette. Salg på 1 kr synes i ordrebildet nå
Alternativt kan man se muligheter for å plukke der om den får en dipp
Kommer an på synet man har på dette her. Hvis man frykter mer nedgang fremover pga emisjoner osv så er det ikke godt å vite hva som er lurt
Enig i det.
Det er en risiko man må ta basert på sitt utgangspunkt.
Tror det er lurt å få med seg presentasjonen (norsk og engelsk) i dag. Det kan fort være utslagsgivende på hvilke side en lander (kjøps eller salgs mulighet). Hvordan de kommuniserer / uttaler seg. Kan fort være noe på gang som ikke er 100% klart enda og ikke kan offentliggjøres. Eller motsatt.
Er nok endel salg nå forbundet med emigutter(mindre sådan) som henter ut kapital til de nye aksjene.
Lite aktuelt for dem å selge under 1,20 vil jeg tro såfremt de da ikke er tvunget for å betale for seg
Så gjennom presentasjonen og det virker til at de har rimelig god kontroll. Raketten i Tyskland er klar til launch, så venter vel bare på klarvær.
De gjentar at det kommer nyheter de kommende ukene/månedene, så vi setter oss på ventebenken igjen. Positiv EBIT i løpet av q4 så ut til å være glemt, så da sier vi 2024.
De kommenterte ikke hva de mente med økt kapitalbehov ved utvidelse av lisensene, men vi får håpe at det vil komme med kunder.
Igjen er jeg litt overrasket over at alt ikke er klart til å gå live med alt i Tyskland. Enten så kommuniserer de ikke helt klart eller så kommer det stadig noen nye krav derfra.
Hegnar, E24 og DerInvestor blir nevnt, så mulig at en er på vei nå i Q1 og at de 2 andre er i samtaler.
Mye positivt, men de må levere nå.