Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Forsto det som om de ikke var helt klare i Tyskland. Han nevner bla at de mangler tysk BankId, og det høres ut som om det er mer. De sier også at noe av grunnen til emisjonen er at de trenger pengene for å speede opp utvikling rundt disse manglene… (Jeg vil si at dette er en form for drift også da).

Bra at de har recurring income som har en såpass stor andel. Det som er avgjørende over tid er vedlikeholdskostnadene opp imot recurring inntekter. Tror ikke marginene blir veldig mye større over tid da de er konkurranseutsatt.

Strategien er relativt grei og fornuftig; dvs å få synergier i utviklingen ved å levere samme produkt til mange kunder; det bør fungere men er avhengig av hvor mye konkurranse som finnes.

3 Likes

Har kun lest presentasjonen. Må si det er skuffende at de ikke klarer å levere iht lovnader, hverken på EBIT eller onboarding. Hasteemisjon var vel da nødvendig for å finansiere drift (inkl oppskalering) inn i 2024. Spørsmålet er om de hentet for lite penger og det kommer en runde til, for eks. i Q2/Q3-24? 50 % av balansen er goodwill, trolig fra for dyre oppkjøp og/eller feilkjøp, siden de allerede nå må ta større nedskrivinger.

Jeg er enig med deg i en sak, onbordinger har de definitivt ikke levert på ihht det de har kommunisert og det er kritikkverdig uten tvil.
Rapporten for q3 visste de som har fulgt med en stund at totalt sett ville være svakere enn q2, det er kommunisert fra selskapet flere ganger gjennom året både ved q2 men også gjennom artikler, inntektsbortfall fra konsulentvirksomheten i q3 er kommunisert ut.

Jeg tror fortsatt ikke dette var noen hasteemisjon, derimot en godt planlagt en. Selskapet selv ordnet alt med emisjonen med bistand fra advokatfirmaet Besche og man anslår kostnadene totalt til NOK 100k. Hadde dem brukt et horehus ville det dreid seg om millionbeløp. Man må kunne konkludere at her gjør man det som man kan for å holde kostnadene nede.
Jeg er ganske overbevist om at de neste ukene vil gi oss et bedre svar på emisjonens bakgrunn i tillegg til de årsaker oppgitt.
Sjelden har nemlig Huddlestock hatt såpass mye kapital under “cash” som ved utgangen av q2 i tillegg til egne aksjer.
Når det gjelder avskrivinger framkommer det tydelig under sliden på pdf’en samt live presentasjonene deres hva årsaken til dette var og kun en mindre del gjelder F5it.
Man kan lett trekke forhastede konklusjoner ved ikke å kjenne et selskaps historikk over tid.

Ellers er det fint å se at Myrlid har troen på Huddlestock fortsatt og tegnet seg for ytterligere 1,5 mill aksjer. Saa Invest tok også enda 1 million aksjer i emisjonen og er nå oppe i 11 mill aksjer i selskapet.
Ellers spennende med Klaus Zwisler som tok 1 mill aksjer, han er dansk.

@Dovregubben

1 Like

Completion of divestment of Huddlestock Solutions AS.

Fin presentasjon, men litt slitsom musikk :sweat_smile: Fint å se at de har blitt mye bedre på SoMe.

Ny video -Hudl

Hehe, ja musikken var jævlig :joy: :joy:

Analyst har kommentert Q3. Lagt ut 24/11. Følg lenken og gå til «Analytikerkommentar».

2 Likes

Interessant svar fra Willebrand. Han sier at de bare vil signere klienter, som kan gå live direkte. Regner med at det betyr lite tilpasning. Han sier også de vil ha et OpenAI/ChatGPT lignende øyeblikk. Store ord,en det betyr at han er veldig positiv.

Jeg ser at en privatperson har lastet 800k aksjer de siste dagene. Han har tidligere hatt mange aksjer før nyttår i fjor. Dette kan bety at noen vil kjøre aksjen mot jul (?)….eventuelt at han har trua.

Han har trua :joy:
Tipper han har lastet mer etter gårsdagens liste.

Hehe……trua langsiktig eller bare til neste pump :sweat_smile:

Ift det vet jeg ikke, men trua på at han vil få godt betalt for aksjene ved neste korsvei som kan være 2 uker, 1 mnd eller 2.
Veldig positivt at noen større laster og absorberer bort disse aksjene som dumpes nå, tipper flere av de som har plaget oss lenge nå snarlig er tomme

2 Likes

Ny video lagt ut med forklaring av nye features. Det mest interessante er å se kompleksiteten på systemet, men også at UI ser oversiktlig ut. Mye snakk om maskinlæring/AI, så det blir spennende å se hvordan dette blir implememtert.

2 Likes

Kapitalforhøyelsen skulle vært registrert rundt 1/12, men har enda ikke blitt meldt. Har du hørt når aksjene kan handles @Rodjer?

Så du kommenterte på videoen til Stefan. Ikke mye å hente i spekulasjon på svaret :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg så kommentaren ja :grinning:

Jeg vet ikke når aksjene er klar, men tenker det kan ikke være langt unna.
Samtidig mistenker jeg på bakgrunn av noen kommentarer i fb gruppen samt betydelig dumping hele forrige uke som forenlig med en idiot på listene at en spesiell aktør ikke har overholdt sine betalingsforpliktelser innenfor tiden, og derav forsinkelse.

Tenkte litt det samme. Ser en har tegnet seg, men samtidig dumper. Kjedelig hvis det er grunnen. Pengene fra emisjonen ser uansett ut til å være tilgjengelig for Hudl etter innbetaling, så det blir bare en utsettelse for dere andre som tegnet.

Om de tanker vi har medfører riktighet burde styret utelatt vedkommende.
Men, bare min mening

1 Like

Det hadde vel gått greit for vedkommende om noen kjøpte aksjer…

Lenge siden jeg har sagt det nå så da går jeg for at det snart kommer en nyhet igjen, skal Fuchsgruber ha sine ord i behold bør det komme noe innen en uke.

Forøvrig Analyst Group ute med oppdatert analyse og kursmål.

3 Likes

most imminent/most soon :sweat_smile: eller neste uke som @Rodjer sier