Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Får inderlig håpe de signerer med AVL. Problemet med LOI er at den først fyker opp for så å komme ned igjen der den var. Men forventningene ligger der fortsatt så det blir sell off fra et allerede bunnskrapt nivå så det holder hvis det av en eller annen grunn ikke blir endelig avtale.

Jepp, LOI er selvsagt ikke synonymt med endelig avtale, men sjansen for endelig avtale er betydelig tilstede.
Så kan man sikkert alltid diskutere dersom en endelig avtale kommer eksempelvis innen 3-5 uker etter at LOIEN ble meldt om man bare skulle avventet inntil endelig avtale.
Med bakgrunn i det som Fuchsgruber uttalte på q3 tenker jeg det var bra at noe fra Tyskland kom nå om så bare en LOI.
Dersom man skulle ventet på noe som helst fra Tyskland fra q3 til cirka medio/slutten av februar ville ikke sett bra ut.
Ja, håper inderlig på endelig signert avtale med AVL

Huddlestock er jo nå kjent for å ha dårlig gjennomføringskraft etter alle disse avtalene og LOI som er signert siden de kom på børs i 2020 til nå. Vet noen om denne AVL-avtalen er AVL-avtalen som egentlig skulle opp og stå i 2021?

Leif Arnold Thomas is appointed as the new CEO

2 Likes

Financial calendar 2024

Financial calendar

Finansiell kalender

Vil tro at Stack er live før kurset, så kan ikke være så lenge til. Januar ryker, men det var vel ikke overraskende.

1 Like

Leste i en artikkel at appen skulle lanseres februar/mars. Venter i spenning.

Her var utdraget: I månedsskiftet februar-mars venter lansering av en oppgradert app der det også blir mulig å handle aksjer i tillegg til fond, og selskapet er fullt opptatt av å teste ut at all funksjonalitet er på stell.

3 Likes

De skal vel også have en endelig aftale på plads med stack? Lige nu er der kun underskrivet en LOI ligesom med Avl.

Til de som ikke er medlemmer i fb gruppen og som eventuelt måtte ha interesse av det, et mini intervju med ny CEO Leif A. Thomas:

Kan du fortelle litt kort om deg selv og din bakgrunn slik at vi kan bli litt bedre kjent med deg?

Svar:

Jeg er 51 år, vokst opp i Oslo, er gift og har 3 barn. Utdannelsesmessig er jeg siviløkonom fra NHH. Jeg har stort sett hele karrieren min jobbet innenfor finans/verdipapir/teknologi- området. Min erfaring er fra leverandørsiden, og da særlig mot kunder og marked. Etter 15 på Oslo Børs og VPS, fikk jeg i 2017 ansvar for etableringen av Centevo som på den tiden var et 100% VPS-eid selskap. Centevo har som forretningsmodell å utvikle og levere teknologiløsninger til nordiske fonds- og kapitalforvaltere, samt distributører av fond. Viktig del av Centevo-reisen var å ekspandere virksomheten ut av Norge. Drøyt 4 år etter etableringen av Centevo, ledet jeg oppstartsselskapet Dtech fra 2022 og frem til mars 2023, da selskapet ble solgt til Huddlestock. Fra og med 1. februar er jeg fortsatt i Huddlestock, men da altså i en ny rolle. Jeg gleder meg!

Huddlestock satser mer i utlandet enn i moderlandet, hvilken erfaring og gjennomføringsevne ift. internasjonalisering i et selskap med høye vekstambisjoner mener du at du besitter for å løfte Hudl til å bli en enhjørning?

Svar:

Huddlestock satser både i moderlandet og i utlandet. Grunnen til at en større del av omsetning og ansatte i dag er utenfor Norge, er rett og slett en følgekonsekvens av oppkjøpene vi har gjort de siste årene. Teknologi og kompetanse vi har fått inn i Huddlestock gjennom disse oppkjøpene har hele tiden vært begrunnet med at vi på den måten raskere får tilgang attraktive produkter og tjenester for alle markedene jobber i, også Norge. Når det gjelder internasjonalisering og vekst, så er det ikke bare jeg som leder som er nøkkelen. Jeg har flere års erfaring med å vokse ut av Norge (med særlig vekt på Norden), men for meg er det enda viktigere å vite at jeg har meget dyktig team rundt meg. Til sammen er jeg sikker på at vi har erfaringen og gjennomføringsevnen som trengs for å lykkes.

Huddlestock har utviklet en Trader plattform og besitter en meget potent og solid produkt portefølje idag. Hvilken retning vil du prioritere framover, vil det fortsatt være Tyskland som er det foretrukne markedet for Huddlestock og hvilke andre konkrete geografiske områder tenker du blir deres største satsningsområder?

Svar:

Det er korrekt at Huddlestock i dag har en unik palett av attraktive produkter og tjenester i sin portefølje. Etter mange oppkjøp over kort tid mener jeg det nå er viktig å sikre et tydeligere fokus. Det være seg fokus på de lønnsomme produktene, fokus på kundesegmentene vi har størst mulighet for å lykkes, og fokus på å sikre at organisasjonen arbeider så effektivt og «smart» som mulig. Når det gjelder markedene vi skal satse i, så er utgangspunktet vårt de markedene vi allerede er i. Når det er sagt, så må vi alltid vurdere nøye hvilken strategi som er mest hensiktsmessig mot de ulike markedene, slik at vi oppnår målet om lønnsomhet, men også vekst, så raskt som mulig.

For noen uker siden meldte selskapet om en samarbeidsavtale med AVL(LOI). Mange sitter følgelig å venter på at denne materialiserer seg i en endelig avtale. I meldingen stod det at man kan forvente endelig avtale innen relativt kort tid, gjøres det framgang her og planen følges slik at man kan forvente endelig avtale innen rimelig tid?

Svar:

For de som har fulgt Huddlestock over noe tid, er det ikke tvil om at det å komme i gang i Tyskland har vært en seig prosess. Mye seigere enn vi hadde forestilt oss på forhånd. Det at vi fikk signert en LOI med AVL var definitivt en milepæl for oss, men vi er ikke i mål før en endelig avtale er på plass. Det blir ikke riktig av meg å love noe tidsperspektiv.

Konsulentvirksomheten blir det snakket egentlig lite om, men den har uten tvil vært selskapets bærebjelke fram til nå og vil være det noen kvartal til. Hvordan vurderer du utsiktene der, er man fullbooket framover fortsatt og vinner man stadig nye mindre kontrakter/mandat?

Svar:

Konsulentvirksomheten Visigon er en underkommunisert del av Huddlestock og som jeg ønsker å fokusere mer på fremover. Visigon har både potensiale som en viktig del av teknologivirksomheten til Huddlestock i forbindelse med implementering av våre produkter, men også som en mer «stand-alone» virksomhet med utgangspunkt i deres meget ettertraktede spisskompetanse og tilstedeværelse over mange år i særlig Sverige og Danmark.

Til slutt, etter din vurdering, hva gjør Huddlestock til den foretrukne partner?

Svar:

Huddlestock har i mange år ligget langt fremme i å forstå hvordan fremtidens markedsbehov skal transformeres til teknologiske løsninger som må utvikles i dag. Jeg tenker særlig på Investment-as-a-Service som konsept. Her ligger Huddlestock etter min mening langt fremme. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er et bra utgangspunkt for å være en foretrukken partner hvis man kombinerer dette med leveranseevne.

5 Likes

Under krona til uka er vel temmelig sikkert. Med mindre det kommer noe håndfast på nyhetsfronten

De må få opp tempoet av to grunner

1. Hver gang det kommer gode nyheter fyker aksjen opp et stykke, som om det tilføres luft i en luftmadrass (inflation). Deretter siger lufta sakte ut av kursen (deflation). Med den frekvensen de oppdaterer med gode nyheter nå går lufta raskere ut enn den kommer inn. Dette vil være et problem dersom de på et tidspunkt ønsker å kjøre en emisjon, da de må kollapse kursen for å få penger ut.
  2. Dersom de skal gå med overskudd før kassa er tom og emisjonsmuligheten er brukt opp, må de også få opp tempo slik at det kommer mer penger inn enn de forbruker.

For meg fremstår hele greia som et ran
Selger alt og prøver å ta igjen en del av tapet i andre ting

Ikke et ran, men det kan være de har litt urealistisk foretningsplan. Selv om tanken er god må de levere på realitetene som kanskje er mer kostbart enn de hadde tenkt.

Jeg lurer litt på hva som skjer med kundene dersom de går konkurs. Mulig de kan presse kundene litt mer enn de tror.

«Ran» er et definisjonsspørsmål og ofte et utrykk for dyp frustrasjon. Dette er et enormt tapssluk for aksjonærene og selskapet hsr kommunisert på et helt ekstremt kritikkverdig nivå

Det er helt på det rene at selskapet må levere flere inntektskilder i form av nye kontrakter samt at konsulentvirksomhetens aktiviteter og mandat må opprettholdes og eller styrkes ytterligere.
Recurring revenue økte med 620% de 9 første månedene i 2023 sammenlignet med 2022(fra ca 5 til 30 mill)
Det er også udiskutabelt at selskapet ved forhenværende CEO har kommunisert luftigere enn hva man har levert, særskilt ift nye kontrakter.
Idag er det den nye CEO sin andre arbeidsdag, jeg har store forhåpninger til at Leif Arnold er mer resolutt og lander avtaler fortløpende uten å “overdrive” i sine uttalelser.
Å snakke om mulig konkurs fram i tid synes jeg blir en merkelig greie å gjøre, for de som har fulgt selskapet over tid vet man at selskapet aldri tidligere de seneste 3 år har hatt så mye likvide midler som de har idag og med forhåpentligvis AVL inntekter i stort monn fra H2 inneværende år ser jeg ikke at selskapet skal slite nevneverdig med finansene.
Dette forutsatt at inntektsstrømmen fra Visigon delen samt andre eksisterende kunder fortsetter å øke.
Man kan heller ikke utelukke at det finnes interessenter der ute som er villig å ta større jafs i selskapet på dagens pris.

1 Like

De går jo kunkurs til slutt hvis de ikke klarer å tjene nok penger. Eller så tar noen over alle aksjene uten at aksjonærene får noe særlig tilbake:

Skjønner at det ikke er poplulært å snakke om, men jeg er heller ikke ute etter å vinne noen popularitetskonkurranse.

Det er helt riktig.
Men, nå har man brukt enorme summer på teknologiutvikling og oppkjøp(mye kostnader forbundet med dette i tillegg til rene oppkjøp), teknologiutviklingen er i grove trekk gjort unna(hvertfall de ekstremt krevende) og nå skal det bygges inntekter.

Men, uten merinntekter vil selvsagt noe drastisk måtte skje på et tidspunkt, men det er hvertfall ikke nå

De har vel veldig mange mennesker på lønningslisten? Bare det koster jo masse penger