Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Helt klart er det mange på lønningslisten.
Og flere kommer det til å bli, men det er nå engang slik at mannskap trengs

Håper det går bra med Huddlestock, men de fleste i bransjen tror de fleste fintech myggene går på trynet og at de store vinner her også(bankene osv)

Ingen vet hvem som blir de overlevende i noen bransje.
Fordelen er at Huddlestock ihvertfall har betydelige inntekter, så får vi håpe at kostnadssynergiene ved oppkjøpte selskaper nå slår inn for fullt fra q1 og q2 som guidet.

Så er det uansett et tankekors hvertfall for min del at Upvest som er et selskap de kan sammenligne seg relativt direkte mot(Upvest noe høyere inntekter estimert for 2023 enn Huddlestock), ble verdsatt til USD 210 mill da de hentet 300 mill i høst.
Den kapitalen trengte de for å komme dit Hudl er med sine plattformer idag.
Hudl prises idag til 1/10 av Upvest.

Så skal det legges til at de har et par større kunder enn Huddlestock, men noe jevner seg ut om AVL signeres.

Selvsagt et komplekst og sammensatt bilde av hvorfor Hudl aksjen befinner seg hvor den er nå, men noe av følgende og ikke begrenset til:

• Selskapet har kommunisert for optimistisk mtk på tidslinjer mht nye kundeavtaler og dette har de gjort helt siden starten på 2022.
  • Det har over tid medført slitasje blant flere aksjonærer, forståelig nok.
  • Dette har også til tross for økte inntekter ført til at inntektene har vært lavere enn man forventet følgelig også resultatene.
  • Oppkjøpene er gjort ved å trykke opp nye aksjer, idag får vi svi for det da Nordnet Bank(tidligere Bricknode trykker ut ekstreme mengder til nær sagt uansett pris)
  • Før oppkjøpene var aksjonærbasen allerede skjør, det ser man spesielt godt på Berker som har trykket ut 5-6 mill aksjer herav også mest sannsynlig et tvangssalg på hele 2,5 mill aksjer for et stykke tid siden.
  • Mange av disse punktene har gjort at man har havnet i en meget nedagående spiral og svak trend.
  • Markedet har heller ikke vært på Huddlestock sin side i store deler av perioden, ettervirkninger etter covid etc. innenfor tech/finans.

I det hele utrolig mye som har gått feil mht kursutvikling. Det finnes dog en sak som kan fikse mye av dette og det er at selskapet snart begynner å melde nye kundeavtaler med substans ala AVL, jeg mener den kunden kan gi Hudl ca 40 mill i årlige inntekter fra dag 1 og så vil det øke på.

Nå mener jeg det trengtes en ny kost i Huddlestock og jeg har store forventninger til at vi vil se en ny og bedre utvikling innenfor kommersialiseringen av produktporteføljen.

Da var vi på 1 kr da folkens
9500 aksjer ned til 0,90

slik er det når selskapet legger ut gammle børsmeldinger, AVL meldingen ble første gang børsmeldt 20 mai 2021 og dette er jo noe som dei fleste har fått med seg og ble vel diskutert her på tråden også ?
Selskapet har 0 troverdighet i markedet og har mye og bevise… potensialet er stort så jeg blir sittende…
https://newsweb.oslobors.no/message/533672

Ja hva var egentlig nytt i siste melding ? Begge var intensjonsavtaler

Den seneste melding er vel på hele “pakken” - investment as a service. Den første var kun bedrock

2 Likes

Spørsmålet nå er om noen tar sjansen på å satse på Huddlestock når alt kommer til alt
Selskapet fremstår fragilt og det er jo nesten ikke noe market cap igjen

Da nærmer det seg at løsningen er klar for Norge? Andre forbedringer var også for innlogging med BankID, så regner med at vi snart kan forvente noe rundt norske kunder.

4 Likes

4 Likes

Nå sier siste melding følgende: “This letter of intent is expected to lead to a contractual cooperation agreement between the parties within a short period of time.”. Nå har det gått nesten en måned siden meldingen.

Mange er nok enig at det har gått treigt og hvem vet hvilke utfordringer som dukket opp på veien. Klarer de å signere denne avtalen så vil det markere selskapets største milepæle samt snu trenden. Sier ikke at det vil skje, men de har ikke vært nærmere enn hva de er nå. Jeg finner det vanskelig å tro at når de opprettet samarbeidet og datter selskapet i 2021 og nå melder om at det skal signeres kontrakt om en kort stund, at de er veldig nære. I tillegg er det rimelig å tro at det er gjort betydelig arbeid for AVL og HUDL siden 2021 som ville vært meget bortkastet om dette samarbeidet ikke medfører en signert kontrakt, “om kort tid”.

3 Likes

Q4-23 om 2 ukers tid.
Av det mest spennende denne gangen er vel å se hva som som vil ramle ut av skapet når ny CEO har sjansen å gi seg selv bedre rammebetingelser for å lykkes, og hvordan de vil pakke det inn i resirkulering av gamle nyheter og annet fløff. Det jeg vil se etter er hvor stort blir tapet på driften i Q4, og hva blir de nye forklaringene om forsinkelser og annet som ikke går deres vei? Betaler de fortsatt CEO-lønn til han som nå er rådgiver? Hvor mye av emi-epngene har de nå brukt opp, og vil det vise seg at de hentet for lite og må ut i en ny runde i 2024? Vil de også ta en kraftig nedskriving av goodwill (som skyldes for dyre oppkjøp og feilkjøp) som nå gir en oppblåst balanse. Hva vil revisor si om goodwill og balansen 31.12.2023.

For ordens skyld - jeg er aksjonær. Ja, jeg kan selge, men satser på det er noen større i****** som lokkes til denne og at den får et nytt run i løpet av våren. Jeg tror dessverre dette caset er stein dødt, se rundt hva som skjer av bank/forvaltningsinnovasjoner og aldri hører vi om Hudl fra andre enn selskapets egne oppblåste egoer på LinkedIn. Vet at jeg nå går hardt ut, og håper også at jeg må spise i meg disse ordene.

Er helt på linje med deg😬

Rart at have aktier i et case, hvor man tenker at caset er stein dødt. Ville give dig ret i, at det har taget alt for lang tid og der er blevet hauset for meget fra Skajem, dog tror jeg vi er tæt på en forløsning.

Med hensyn til AVL, er jeg overbevist om at denne aftale kommer i hus, ud fra udtalelserne og Huddlestocks nuværende position. Den første LOI med AVL var kun på bedrock, hvilket ikke var konkurrencedygtigt nok, da man skulle ud i byen og hente de andre services, dette ville gøre løsningen for dyr og kompleks. Huddlestock kan i dag levere en samlet pakke - Investment as a service, hvilket gør dem mere konkurrencedygtige. Huddlestock står dermed i dag i en helt anden position end i 2021.

Derudover skal man huske på at de stadig arbejder med at få Iaas løsningen 100% færdig, hvilket også gør at nye kunder er tilbageholdende med at skrive under - hvem vil skrive under på et produkt som ikke er færdigt? Ydermere kræver Tyskland tungere dokumentation.

Krydser fingre for at proppen bliver løsnet snart. Som jeg siger til konen “Midt i vanskelighed ligger mulighed”- Albert Einstein

Jeg ejer selv en del aktier i Huddlestock og dette er mine subjektive holdninger. Undskyld mit dansk/norske. God helg

8 Likes

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL): Invitation to Huddlestock’s Q4 2023 presentation on 22 February 2024

Begynner å nærme seg noe nå. Release dato er 21.02. Spørs om alt er klart til onsdag men fint med oppdateringen. Teksten er fra i dag.

“We are busy behind the scenes, fine-tuning our system to cater specifically to the needs of the Norwegian market and introducing support for Aksjesparekonto. The add-on will soon be in our Marketplace! Stay tuned for more updates”

https://bricknode.atlassian.net/wiki/spaces/KB/pages/3098083410/What+s+new+in+Bricknode

4 Likes

Der blev den hakket af :+1:t2:

2 Likes

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) - Huddlestock Fintech AS Q4 2023 Financial Report

Ja, ja. Får håpe nye CEO har fått rydda godt ut nå da. Men er ikke sikker. Fortsatt er nesten hele balansen goodwill, aktivert fou og luft. Og nesten tomt for cash igjen. Vi får håpe de sparer inn den ene CEO-lønnen fra 1. februar