Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Veldig glad for CEO skiftet, det måtte til nå for å endre retningen.

Og jeg er spent på hvem:

“Identify long term financing partners to support strategy, incl pot. nonorganic growth”

Mulig Leif A er noe mer konservativ og litt grå/kjedelig enn sin forgjenger men jeg er sikker på at han vil levere på det han sier.

Jo, og takk for påminnelsen :slight_smile: Mye likt, men også mye som trolig ikke så lett kan sammenlignes. Noe jeg tror man undervurderer med Hudl er hvor vanskelig det har blitt å få premium pris fordi det er såkalt “Fintech”. De få nøkkeltallene de trekker frem i PM er helt latterlig, mens de virkelige viktige tallene må vi til til appendix for å finne. Og det er jo fullstendig tillitskrise om de må hente mer fra aksjonærene nå i Q1/Q2-24. Vi får satse på at halmstrået “identify long term financing partner” er noe i, og det kan kanskje bli bra for selskapet, men blir det bra for aksjonærene - eller blir det Xbrane med 50*utvanning?

2 Likes

Long term financing partner er viktig og noe de sikkert allerede jobber med siden de understreker dette i rapporten?

Liker også disse punktene:
• Customer deliveries- and focus to be higher prioritized
• Increase internal efficiency and enhance structure

I mitt hode er det viktigste nå fremover - FOKUS på de viktige tingene. Jeg mener Trader 2.0 live i Norge/Stack og Tyskland/AVL (avtale og live 2024) er det som må til for å snu skuta rent markedsmessig. og gi positive bidrag til recurring revenue.

1 Like

Link til presentasjonen dersom noen trenger:

https://teams.microsoft.com/v2/?meetingjoin=true#/l/meetup-join/19:meeting_MjFlNWVkZmYtMGI0Ny00ZGM4LWExODgtN2MxMDY4Y2FhMzFm@thread.v2/0?context={"Tid"%3A"c1a5a59d-592c-49a2-ada8-beedc552d1f5"%2C"Oid"%3A"df038bb9-1ab5-4c9d-9661-32a71b82ac25"}&anon=true&deeplinkId=4e1adbf1-1569-44c8-a1a2-7e420d209ab8

1 Like

2 Likes

“Other operating expenses” - er det primært one time kostnader tilkoblet til oppkjøpene?
Q3 = 3,2mil - Q4 = 15 mil

Leif Arnold kommer inn på det under Q&A i den engelske presentasjonen, spol frem til 31 minutter. Går ikke så mye inn i detaljene, men det er en opprydning i “garderoben” etter han overtok.

1 Like

Han snakker kun om write down i Q&A i den Engelske presentasjon. Er nysgerrig på de 15 millioner under “other operating expenses” i Q4 - hvis dette primært er tilkoblet til oppkjøb kan Q1 2024 godt tyde på sorte tal? :crossed_fingers:t4:

Ja hørte han sa write down, men så sa han kundefordringer også. Nedskrivning kommer vel etter EBITDA og den var vel ikke på 18 millioner? 15 millioner i Q4 + 3 millioner i Q3 på other expenses blir 18 som er tallet de snakker om. Men dette er synsing fra meg.

1 Like

All sympati med de som er investert her, og det hadde vært fint om de lykkes. Men hvem legger ut analyser av egen bedrift på linkedin? De som trenger å kjøre en emisjon? Eneste poeng må jo være å booste kursen og det har kun verdi under emisjoner.

Opplys meg gjerne om noen kommer på andre grunner til å legge dette ut…

Ser ikke helt sammenheng med emisjon fordi om man deler rapporten som man betaler for.
Vil anta det er endel av strategien til ny ledelse å dele det som deles kan.
Men, ikke vet jeg.
Antar de er tilfreds med veksten som omtales.
Rapporten fra Analyst booster ikke akkurat kursen, like lite som Norne gjorde det😄

Enig. Blir vel det samme som at tech selskaper deler gartner og forrester rapporter

Det er vanlig å dele konkrete hendelser; kontrakter, ferdigstillelser, ansettelser, happenings. Har ikke sett noen legge ut 3.parts analyser før, synes det derfor er litt suspekt. Det blir heller ikke objektivt, hadde analysen vært dårlig i deres øyne hadde de ikke delt.

Nå får man håpe selgerne er ferdige slik at den snur oppover igjen.

Ja, jeg vet ikke, er ikke bereist nok på LinkedIn til å ha noen bastant formening om det.
Viktig å være på vakt, noe vil nok skje ifbm finansiering framover, satser på at de får inn kun en stor aktør om de trenger å gjøre noe.

Jeg forholder meg til at Huddlestock er verdsatt nå til under 10% av Upvest.
De som har peiling mener at Huddlestock ligger foran Upvest teknologi og produktmessig, mens Upvest ligger et par hestehoder foran hva kunder angår.
Så får vi se etterhvert hvor høyt Huddlestock skal, eller hvor mye Upvest skal ned(de er ikke børsnotert så det får vi først svaret på ved deres neste emisjon)

Tipper vi snart får svar på denne siden den stod i q4 rapporten:

“Identify long term financing partners to support strategy, incl pot. nonorganic growth”

Så kan man bare krysse fingrene for at det er en solid greie som ligger i den setningen.

Og sympati for de av oss med aksjer i Huddlestock skal ingen ha, valgene tar man sel og uten realisering er ikke slutt resultatet enda kjent.
Om 24 mnd kan denne aksjen stå i 10 kroner for alt vi vet

1 Like

Ganske uforpliktende den der. Får meg til å tenke på en viss politimester:

«Herr politimester», ropte han. «Dette går ikke lenger»
«Nei, det gjør det ikke», sa Bastian. «Hva er det forresten som ikke går lenger?»
«Jeg har blitt ranet. Noe må gjøres»
«Det må det», sa Bastian. «Jeg skriver det opp i boken min med en gang»

Vi får se

2 Likes