Ser i årsrapporten at de sier de fortsatt er i utviklingsfasen. Det står også at ebitda er forventet positivt innen 1-2 år. Blir en vurderingssak. Lån kan være bra viss det trimmer ned utviklingstiden, og de kan vise til kontrakter som øker aksjekursen. Men viss de tar opp lån uten å komme med nyheter, så er det kanskje billigere og mer forsvarlig å gjennomføre en emisjon. Selskapet er uansett undervurdert, og verdiene kan bli svært store. Personlig syntes jeg prosjektene med skattefunn virket veldig lovene. Spent på om det siste prosjektet er ferdig innen 2024.
Ser de jobber på i Stack x me. Flinke til å være synlige i media, denne gangen med investerings råd i dine penger.
Jeg undre mig lidt over at der skal gå 1-2 år for positiv ebitda? Det har været udtalt flere gange at man nu var lige ved at være positiv. Skal man nu ud i et nyt opkøb der ikke selv tjener penge og først skal integreres for at kunne hive nogen synergier ud…
Det er nok videreutviklingen som koster. Samtidig har Leif Arnold vært tydelig på at salg av nåværende produkter og kortsiktig cashflow, er en prioritet. De er nok forsiktig med å love svarte tall siden det er usikkerhet rundt de mindre kontraktene og deres vekst. Håper de kan vise til en stor kontrakt snart, kanskje en større bank (?). Hadde også vært fint å fått bekreftet at det tar 4 uker å gå live. En nærliggende trigger for kursen kan muligens være når Norsenet kontrakten går live.
Håber større kontrakter er nærtliggende ellers fortsætter denne glidebane. Der er vel en god ven/større aktør der skal på banen før avl bliver en realitet. Norse skulle gå live i Q1 ifølge børsmeldingen. Krydser ihvertfald fingre for der snart sker noget, tabet på dette papir er ved at være hæftigt.
Nowo, ny Hudl kunde som har sneket seg inn
Hvorfor bliver det ikke børs meldt?
Godt spørsmål, uvisst av hvilken årsak.
Først tenkte jeg at kontraktsverdien var såpass liten at de derfor ikke gjorde det, men tror ikke det er årsaken.
Denne kunden har potensial dersom de utvider med eksempelvis aksjehandel på sikt.
Må skyldes andre forhold
det er nok lenge siden de begynte å bruke huddlestock.
tror dette er bare for å vise til suksesshistorie som de kan vise til potensielle nye kunder.
Lite volum foreløpig, men helt klart litt tendenser siste dagene og det skulle bare mangle.
Dette kommer til å gå veien, det er jeg overbevist om.
Enig der.
Tenker vi nå ser tegn på at kursen begynner å snu. Virker i alle fall som det store presset nedover har gitt seg.
- Mai
"Bäste aktieägare i Bricknode Holding AB (“BNH”), mer än ett år har nu gått sedan affären med Huddlestock avslutades där Huddlestock förvärvade Bricknodes samtliga operativa tillgångar. Mycket arbete har bedrivits inom både Bricknode och Huddlestock under denna tid för att kombinera tillgångarna i båda företagsgrupperna.
Allt är nu förberett för att starta processen där du kommer att erbjudas att byta dina aktier i BNH till aktier i Huddlestock Fintech AS."
Da blir det flere aksjer, og mer salgspress, eller?
Om jeg husker riktig er vel konverteringskursen Brick-》Hudl satt på et vesentlig høyere nivå enn aksjekursen nå. Om avtalen opprettholdes?
Brick har solgt aksjer i Hudl for å kvitte seg med lån på 18-19 mSEK og det har jo ikke virket positivt på kursen.
Ser Skahjem fortsatt figurerer på organisasjonskartet. Han har vel beholdt lønna så selskapet har nå to CEO-lønninger å betale?
Edit: bladde gjennom postene her fra mars-juni 2023. Mye luftige lovnader fra selskapet. Har det blitt noe av dette? Litt å svare for på kommende Q. Men der blir vel raskt fokuset på neste kapitalinnhenting, og nye lovnader…
Ser det skrives at nå er det skikkelig momentum i aksjen igjen osv, særlig på Facebook. Faktum er at den er akkurat like svak, det er bare små blaff opp for så å rykke tilbake til 0.80. At Skajem fortsatt er i selskapet er en stor vits. Så nå har de to som jobber med IR i dette bittelille selskapet? Skajem har jo snakket opp selskapet, fremtid, avtaler og så har det bare vært luft, han burde vært helt ute. Til alt overmål er rollen hans IR og Business Dev?
Det er snart ikke noe igjen av kursen her og det er med god grunn. De går jo snart tomme for penger og avtalene kommer ikke
Hvem er de to som er ansatt som IR i selskapet?
Og når det gjelder Skajem så vet vi vel ikke her hva som er den 100% sikre årsaken til at han ble byttet ut.
Han fikk til mye utvikling med selskapet, men etterhvert som det vokste ble nok oppgaven for stor for han, tipper vel han ikke klarte å henge på og følge opp som han skulle.
Det betyr ikke at han ikke har kvaliteter som selskapet kan dra nytte av gjennom IR funksjonen og Skajem blir vel 62 år gammel neste år, kanskje en ressurs tross alt å ha innen selskapet den korte tiden han kan ha igjen av sin yrkesaktive karriere.
Nå sitter jeg som eier av FB gruppen og det med at det er momentum i aksjen har vel ingen skrevet, det undertegnede med andre har pekt på er at salgspresset uten tvil har avtatt og at aksjen virker potent.
Nå er Myrlid mest sannsynlig også ute av aksjen etter at han har solgt seg ned i en hel rekke papirer etter Ultimo smellen.
At du mener kursen er riktig idag må du vel mene, jeg mener selvsagt at den overhodet ikke reflekterer teknologien og produktene som selskapet besitter, ei heller kompetansen samt den sterke konsulentvirksomheten med tilhørende kompetanse og kontrakter/mandater.
Dersom kapitainnsprøyting er påkrevd vil dette bli gjort.
Jeg er også sikker på som jeg har beskrevet i fb gruppen at q1 vil vise at selskapet er på en betydelig bedre vei mot lønnsom drift enn hva q4 viste, som var direkte svakt.
At q4 var direkte svakt skyldes i all hovedsak at opex var ekstrem høy ift foregående kvartaler.
Dette igjen skyldes ny CEO og CFO som selvsagt har ryddet i skapet for å gi seg selv en best mulig start nå i q1, mener jeg.
Det må vises i q1, men dersom man kutter 4-6 mill i “other opex”(da lander den på 9-11 mill, i q4 på i overkant av 15 mill) samt at inntektene har fortsatt å øke gjennom q1 med 2-4 mill så så vil man fort se at dette nærmer seg noe.
Flere av eksisterende kunder som Garantum, Tind med flere kan ha gitt Huddlestock høyere inntekter gjennom q1.
Konsulentvirksomheten leverte rekordtall i q4, det kvartalet der mister man cirka 10 dager av inntektene mot slutten av året grunnet jul/nyttår, så i q1 kan det potensielt komme et nytt rekordresultat fra den divisjonen.
Ikke undervurder avtalen med Nowo heller, dette selskapet har etterhvert skaffet seg fryktelig mange brukere som opplagt bidrar til økte inntekter for Huddlestock.
Veldig lett å rulle ned når kursen har tapt seg over 80% siste årene, men min mening er at den definitivt ikke reflekterer i nærheten av verdiene i selskapet og jeg er overbevist om at det vil bli synliggjort de neste månedene.
Nye CEOen har gått langt i å si at tidligere CEO snakket om/opp ting uten nok substans, det er noe av det Leif Arnold endrer på og det er bra. Verste man gjør innen salg er å snakke om ting som aldri blir noe av.
Så feil, Inger Sofie, er sjef for investortjenester og ikke investor relations.
Helt opplagt og det er jeg 100% enig i og har selv pekt på et dusin ganger, det er det værste man kan gjøre og det har vært svært ødeleggende for tillitten i markedet. Og det vil ta noe tid å bygge dette opp igjen, men jeg mener og tror åpenbart at Leif A. er mannen som kan gjenskape tillitten.
Glemte å skrive i innlegget over at man skal heller ikke undervurdere det at selskapet de siste månedene har redusert arbeidsstyrken fra rundt 90 til 65 medarbeidere, dette skyldes nok at man gjennom oppkjøpene har skaffet seg flere personer i “dobbeltstillinger” i tillegg til at f5it gjengen er ute.
Leif A er svært opptatt av struktur og jeg er temmelig sikker på at han gjennom de 3-4 måneder har sittet i stolen har gjennomført kostnadsprogrammet man skulle oppnå gjennom synergieffekter fra oppkjøpene.
Blir spennende å se framover.
Jeg nekter hvertfall å tro at selskapet er så dårlig stilt og svakt som kursutviklingen tilsier.
Veldig mye av den svake utviklingen i tillegg til Skajem sine lovnader som aldri ble etterlevd, skyldes at Berker kom i personlig likvide utfordringer, ble tvangssolgt av 2,5 mill aksjer samt måtte selge resterende 5 mill i markedet. Så kom Myrlid sine utfordringer med nye 4-5 mill aksjer ut i markedet, i tillegg til de massive aksjesalgene fra Nordnet Bank(Bricknode eierne som måtte innfri lån) på mangfoldige millioner aksjer.
Alle disse massive salgene har torpedert denne lite likvide aksjen og har medført at vi stanger hodet i veggen under kronen, helt jævlig, men typisk nok.
Vi er snart ute av tunnellen.
På hjemmesiden står det at de er 85+ ansatte