Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ja og annual

At year end, Huddlestock had 64 employees at the end of 2023, comprising of 46 men and 18 women.

Q1 bliver spændene. Noget lavere opex og personel cost, samt lidt højere omsætning og vi er hurtigt tæt på en positiv ebitda.

2 Likes

Huddlestock Fintech is contemplating a private placement of convertible debt

2 Likes

Glimrende, emisjon kom ikke :grinning:

1 Like

Pent
12 mill allerede garantert. Spent på enedelig beløp, men nå kan de fokusere mer på business og veien videre.

Tenker flere kan melde seg på ensom de ønsker. Er vel bare å sende Mail til IR?

2 Likes

Dette var svært bra nyheter!

3 Likes

Jepp, ser ut som de stenger boka kl 08 imorgen tidlig, så bare å kaste seg på. :joy:

1 Like

1 kr aksjen ?

The Convertibles will be structured as convertible loans with an interest rate of 10% p.a. The conversion of the Convertibles will be effected on or about the date falling 18 months from the date of settlement of the Private Placement, at a conversion rate of NOK 1 per share in the Company. If the volume-weighted average price per share over the last five days prior to the conversion date (the “VWAP Price”) is lower than NOK 1, then the conversion price per share shall be set to a price per share equivalent to the VWAP Price
and the Company may alternatively choose to settle the Convertibles in cash.

Tror dette, gitt situasjonen for selskapet, var den beste løsningen man kunne håpe på. Bare det er nok tilførte likvider til å bringe skuta over i positiv cash flow…

Willebrand/Untiegroup har tegnet for 800k mens Skajem har tegnet 142k
ikke det største beløpet på Skajem, men tenker det er et godt signal og at de har troen.

5 Likes

Huddlestock Fintech announces successful private placement of convertible debt

Huddlestock Fintech AS: Ex subsequent offering of convertible debt today

Notification of transactions by primary insiders and their close associates

Huddlestock Fintech AS - Key Information relating to potential repair offering of convertible debt

Da har selskapet sikret seg finansiering eller en kassakreditt om man vil kalle det for det.

Kapitalen trengs selvsagt ikke nyttes fullt ut om man ikke har behov, men dette gir selskapet og aksjonærene forutsigbarhet i tiden framover.

At selskapet “kun” hentet inn 12 mill. gjennom forhåndsaksepter forteller meg at mine tidligere antydninger og anslag om at selskapet nå nærmer seg profitabel drift med stormskritt kan medføre riktighet.

Signaler om dette medfører riktighet eller ei, altså fasit, trenger vi ikke vente lenge på, allerede i morgen presenteres q1 rapporten.

Selv er jeg utrolig spent på den, til det kjedsommelige nevner jeg igjen at jeg tror den vil vise nedgang på noen millioner under posten “other opex”, nedgang eller stabiliserte personalkostnader samt en økning i inntektene, alt sammenlignet med foregående kvartal, q4 2023.

Blir det slik så vil man være nær positiv Ebitda og bunnlinjen skal også da vise en tydelig forbedring.

Nå blir dette synsing fra min side og på mange måter fingern litt i været, men jeg tror nå vi ser effekten av at det ble foretatt opprydding fra ny ledelse på q4 rapporten for å gi seg selv en best mulig start. Slik jeg kjenner Leif A er han ekstremt strukturert og målbevisst, jeg antar han har gjort hva han kan for å oppnå kostnads besparelser, det har han også bekreftet gjennom media at han vil bestrebe.

Etter hvert nå skal selskapet også ha oppnådd full synergi effekt fra oppkjøpene og således håper og tror jeg at vi får slike bekreftelser i morgen.

Husk å sende mail til IR i dag om man ønsker å delta på en eller begge av morgendagens presentasjoner.

At det er noe salg og litt nedgang så langt idag skyldes nok som alltid noen nervøse som ikke tør sitte på sine aksjer over natten før en kvartals presentasjon, kursen burde selvsagt steget idag på bakgrunn av at finansieringen er i orden, men kanskje vi får et løft utover ettermiddagen. Ikke undervurder og glem at de aktørene som har lånt penger til selskapet har tro på selskapet også flere fra selskapet!

Uansett, lykke til i morgen og hva enn du bestemmer deg for å gjøre.

8 Likes

Huddlestock - Q1 2024: Preparing for profitable growth in existing markets

Nå ser jeg fram til presentasjonen kl 10 for å bli mer opplyst.

Men, jeg må si det er positivt at selskapet nå har fått kontroll på kostandene , nå må kostnadskontroll opprettholdes samtidig som inntektene øker framover så er vi i pluss i q3.

Mine estimater i forkant traff nesten på other opex og personalkostnader, selskapet levert bedre enn mine stimater.

Inntektene bommet jeg ganske mye på og de kom inn lavere enn jeg forventet selv om de økte fra q1 2023 så var de i overkant lave ift q4 23.

Samtidig kan man ikke bruke kun et kvartal , man må se flere i sammenheng framover.

Derfor blir q2 viktig i så måte, fortsatt kontroll på kostnader samt at inntektene igjen stiger mer.

Hadde inntektene vær der jeg trodde vill selskapet levert positiv ebitda med flere mill nå og en bunnlinje på kun minus 5 mill, de er nær noe nå.

Jeg vil anta at Leif A som nå har fått kontroll på utgiftene har som neste primær oppgave å jobbe aktivt for å øke inntektene , virker å være en fornuftig tilnærming.

Dette er etter mine begrep - Daniel Risberg - Appointed CCO with focus on the Nordics - Robert Fuchsgruber - Country manager Germany, with focus on the German and central European market, tydelig salgs grep.

Lykke til videre med dagen!

4 Likes

Dagens presentasjoner på norsk og engelsk er nå ute.

Ikke til forkleinelse for noen, men en slik selvsagt og enkel sak som å få publisert kvartalspresentasjonene kunne ta fra dager til en uke og to med det tidligere regimet, nå tok det 2 timer etter endt presentasjon.
Leif A er opptatt av struktur og man begynner å se det nå etterhvert.

3 Likes

Må se dem senere. Nogen nyheter?

Analyst Group ute med betraktninger om q1.

In conclusion, Huddlestock has reported a solid quarter, showing YoY growth primarily explained by acquisition activity, while also driven by new customers and extended mandates. However, revenues decreased by 9% QoQ, primarily explained by the divestment of Huddlestock Solutions. At the same time, we see that Huddlestock has executed on the implemented cost plan, thereby reducing the cost base by NOK 6M QoQ, which also contributes to a reduced EBITDA loss QoQ. After the quarter, Huddlestock secured necessary capital primarily in the short-term perspective, but also in the mid-term perspective, enabling Huddlestock to execute on the company’s well-established position and to drive growth. In addition, the interim report demonstrates the good profitability in consultancy services, which we view positively, while Huddlestock possesses strong growth potential in IaaS. We emphasize the importance of Huddlestock continuing to execute on the implemented cost plan and the roadmap towards EBITDA positive to ensure a sustainable gowth path while seizing opportunities going forward, particularly within the IaaS offering.

3 Likes