For en vandrende katastrofe dette papiret er. En dårligere investering skal man lete lenge etter. Bare hype, luftsuppe og venteboller
Litt rar nyhet som markedet bryr seg null og niks om ?
Hva var rart med denne pressemeldingen da?
Og lenge siden det ble omsatt 1,1 mill aksjer i Hudl til kl 1330.
At noen fortsatt vil selge må man bare akseptere
Det er ikke noe verdi, umulig å se hvor mye ekstra inntekter dette gir sammenlignet med det vi visste før nyheten kom
Poenget er vel uansett mer å synliggjøre at det er økende vekst
Var nok et ønske om å ha noe å melde. Markedet venter på meldinger om kontrakter. Kursen er som den er fordi det ikke skjer noe skikkelig på nyhetsfronten
Njord største selger for 2. dag på rad, får ikke håpe dei skal ut med mye…
Foregikk nok avtalte handler idag på .74 ish
Er det vekst i inntjening for Huddlestock, eller vekst i transaksjoner som ikke forplanter seg økonomisk inn i Huddlestock? (Wild guess er at det er vekst på løpende inntekter som representerer X prosent av inntjeningen forutsatt at antall transaksjoner/volum er proposjonal med forvaltningskapitalen noe som kan være feil.)
Man skulle tro at økt volum hos Hudl sine kunder også gir økning i Hudl sine inntekter.
Har sendt inn spørsmål om dette til selskapet via Investorweb så får vi se om det besvares og med hva eventuelt.
Det øker nok inntektene, men ikke 30%
Bare noen tanker en torsdags ettermiddag. Vi fikk en fin liten, men positiv melding fra selskapet på tirsdag og selv om man ikke kan vite hva denne 33% stigningen i forvaltningskapital direkte betyr for Huddlestock i merinntekter er det ganske opplagt at det er endel av inntektsgrunnlaget for selskapet.
Fra meldingen går det ganske tydelig fram at dette gir inntekter hvertfall:
“Safekeeping Assets under Administration represent one of three recurring revenue drivers in the
company’s Investment-as-a-Service (IaaS) offering, in addition to licenses and
transaction fees.”
I tillegg går dette vel så mye på at kunder har tillitt og troverdighet til Huddlestock tenker jeg, at dette har såpass bra stigning bør vi ta som et meget godt tegn.
At markedet idag priser selskapet til drøyt 130 mill virker på meg helt meningsløst, man har en konsulentvirksomhet som nå bidrar med betydelige inntekter og som isolert sett leverer positiv bunnlinje, store investeringer over lang tid i teknologi, høyt kompetente it medarbeidere, Investment as a service tjenester som stadig viser økning.
Selskapet har også nå over 20 mill på bok, kan ikke huske at det har vært tilfelle noensinne tidligere, hvertfall mens jeg har vært aksjonær.
Vi får se, jeg tror dette definitivt går veien når tillitten blir “rebuilt”
Kursen holdes nå i fast ballegrep rundt 0,73-0,75, på bakgrunn av de seneste listene kan man se at Njord har begynt å lette seg. De kom inn i Huddlestock da selskapet kjøpte opp Tracs, de fikk inn 2 representanter i styret som følge av de var største eier. Disse to har nå gått ut, jeg vil tro at det Huddlestock driver med ikke er det som Glastad familien isolert sett har mest interesse av og jeg vet ikke hvor mye de skal selge, men personlig tipper jeg at de vil redusere sin beholdning noe for ikke å være største aksjonær i selskapet lenger.
Jeg vil bestemt tro at dersom de hadde som mål å selge seg helt ut, hvertfall nå ville de fått til et blokksalg. Jeg tipper de stopper salgene rett over eller rett under 5% eierandel.
Vel, noe fakta og mye synsing, ønsker dere en flott dag videre!
Får håpe det ikke dukker opp en melding om at dealen med AVL ikke blir noe av. Hvor lenge kan en sånn intensjonsavtale ligge i lufta ? en eller annen plattform fra noen skal de vel ha, AVL, er det noe compelling event ?
Kan være flere årsaker til at de reduserer
Tind discovery fund er nesten 30 prosent opp i år. Her kan de som er interessert følge med på den månedlige utviklingen: