Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Fra LOI i Januar:

Co-CEO of AVL, Simon Lange, says: “As one of the most progressive and successful providers of investment services in Germany, we are very keen to expand our offering and reach new target groups. We want to achieve this together with Huddlestock, which has proven itself to be a modern and customer-oriented technology and service provider in recent years.”

The signed LOI with AVL is of strategic importance for Huddlestock as it confirms the interest of the German market in Huddlestock´s Investment-as-a-Service offering, especially since this is outside the Nordic region. Huddlestock has been present in the German market since 2019, including deliveries to among others, Solaris Bank. The expected revenue for Huddlestock consists of a combination of retail fees and trading commissions.

3 Likes

Noen som klarer å finne ut hvor mange ansatte AVL har og hvor stor årlig omsetning?

Har søkt litt og dette er det nærmeste jeg kommer å finne info om AVL på det nivået du etterspør, men her trengs tilgang/cash for å få ut mer info.

Det er jo meget merkelig at det skal være så vanskelig. Kan umulig være en stor aktør da?

I Huddlestock målestokk er det en meget stor potensiell kunde med 25-40 milliarder i forvaltningskapital.
Så er jo mye av poenget som de selv skriver at implementering av aksjehandel vil kunne bidra til å øke dette betydelig med eksisterende men ikke minst nye kunder.

Huddlestock har til sammenligning 5-6 mrd under forvaltning pr idag.

Mulig, finner det særdeles merkelig at det skal være så vanskelig å finne facts om selskapet

Nå har ikke jeg fokusert på annet enn AVL, men skulle ikke forundre om det er like lukket rundt de fleste likesinnede selskaper, må huske at det er Tyskland :upside_down_face:

Jeg er nok heller ikke verdens beste til å grave så kanskje andre finner mer.

Ingen dårlig aktør hvertfall. Så jeg tror ikke man skal mistro hva denne kunden kan bidra til for Huddlestock.
Da tror jeg man er på viddene.
Så er det nok også et moment at siden selskapet ikke er børsnotert kan man enklere holde endel info mer borte fra offentligheten kanskje i den forstand at man må betale for å få ut info, akkurat som her på bjerget.

“Zuletzt wurde das Unternehmen mit dem BankingCheck LangZeitTest Siegel als Bester Vermittler im Fondsbereich (1. Platz) ausgezeichnet, in dem die Performance der vergangenen drei Jahre betrachtet und eine konstant hohe Kundenzufriedenheit aufgewiesen wurde.”

Her kan man også få informasjon, men alt koster penger.

https://firmeneintrag.creditreform.de/71384/7331308285/AVL_FINANZVERMITTLUNG_GMBH

1 Like

Omsetning og antall ansatte er såpass basic info at det kan man i nesten alle tilfeller finne ganske greit normalt.
Kjedelig å se at gårsdagen nok bare var et blaff. Nå er vi tilbake på 0,60 tallet her…

Man måtte forvente et bratt fall igjen idag, gårsdagens topper kom på svært lavt volum.
Det positive er at kjøperne nå har strukket seg noe lengre opp enn de siste ukene og det har de kviet seg fordi Njord har leflet ut et stort lass av aksjer på 0,6-0,62.
Mye tyder på at de har stoppet sine salg og at det nå er mindre aksjonærer som selger med 10% fortjeneste.
Hvertfall det jeg tror.
Selv med 12% ned i dag hittil er aksjen opp 21,5% fra forrige mandag.
Dette eksploderer den dagen de eventuelt melder avl, så har man kapital ledig burde man vurdere sterkt å ta litt.
Gårsdagen viser hvor potent aksjen er uten meldinger.

2 Likes

Ja fascinerende hvor mange aksjer man får for pengene nå.
200.000 aksjer er verdt ca 135.000 NOK her
Blir det fart på sakene og vi skal over tidligere kurser kan jo dette bli hyggelig
Hva annet enn AVL venter du inn @Rodjer ? Og når ?

1 Like

Ja, godt spørsmål du.
AVL er egentlig det eneste i tankene for min del pt. Jeg mener den kunden der vil være så utrolig viktig for Huddlestock både mtp selskapets inntekter, men også det at det vil gi et signal om at en større tysk kunde velger å gå for Hudl sine komplette løsninger.

Så har man Stack som i mine øyne er en mini mini kunde, men kan bli en viktig signalkunde her i Norge og Norden som bevis på at aksjehandelplattformen er tatt i bruk er i Norden for retails.
Plattformen virker og brukes av svenske Nowo, men ikke av retails.

Utover dette kan man jo tro og håpe på at dersom Skajem snakket litt sant i sin tid så kan det ligge an til at flere kunder knytter seg til Huddlestock denne høsten.

Så synes jo jeg at konsulentvirksomheten kan være spennende, men her er det kun menneskelige ressurser med kompetanse så den aktiviteten håper jeg de utvikler videre på en eller annen måte, da den er risk business selv om den leverer bra dette året.

Høres litt skummelt ut. Alt står egentlig og faller på at de skriver endelig kontrakt med AVL

Hva er skummelt?
Aksjer er risiko, det som gjør det så spennende, kan være svære inntektsbringende eller tapsprosjekt.

Hehe, selvsagt gjør det ikke det, men det er mine personlige tanker.
Jeg sitter hverken i ledelsen eller i styret og vet ikke hva konkret de jobber med.
Men, for meg vil AVL være veldig viktig!

Jeg øker forsiktig nesten daglig, jeg har ikke verdens tykkeste lommebok dessverre, men har nå økt med 50% på kurser under 0,62 og føler meg veldig komfortabel selv om det er en stor minus som må dekkes opp fortsatt.
Men, du har vært lenge nok i bransjen og vet hvor fort det kan gå begge veier hva kurs angår, bunnen er nådd i huddlestock og da kjenner man statistisk retningen dersom de riktige meldinger kommer.

Hvilke forventninger har du framover @Bingo123 ?

1 Like

Man skal ha enormt med flaks da for å treffe med enkeltaksjer som dette. De aller fleste taper penger på gambling. Bare noen ytterst få treffer. Når man er investert(og forelsket) er det UMULIG å se caset utenfra. Nettopp derfor ender stort sett bets som dette i tårer dessverre…

Jo, men de valgene tar man selvstendig, frykter man risiko og er livredd for å tape noe så skal man holde seg borte fra enkeltaksjer.
Treffer man så er det lykke.

Jeg har truffet på mange aksjer, spesielt de jeg har frontet i offentligheten, mitt problem er at høydeskrekken har tatt meg på oppgangsbølgene, hadde den ikke gjort det hadde jeg vært søkkrik idag, er ikke i nærheten av rik engang.
Så min erfaring er ikke å finn enkeltaksjer som har potensiale, men mer å stå løpet ut.
Har nære venner som har ervervet seg tykke lommebøker på flere av nedenstående aksjer fordi de holdt ut.

Nel fra 1,67 til 35
Pho fra 29,70 til 150
Sioff fra 2,50 til 35
Soff fra 4 til 50
Sbx fra 3,50 til 5(ikke solgt)
Hudl fra 3,50 til 0,6(kjøper mer da den ikke er ferdig)

Det jeg har tapt mest på er trading av enkeltaksjer

Du har truffet bra mange ganger, helt klart
Synes Huddlestock virker mer binært nå enn de andre du nevner der noengang har vært
Men såpass spennende at jeg også kliner til:)

1 Like

Det må sies at jeg tapte fryktelig mye i pcib og Bergenbio i min målestokk, i de to aksjene kastet jeg meg på i eufori skapt her på tekinvestor, men jeg klarte å komme meg ut noenlunde med skinnet i behold, men de to der svidde godt.

Jeg mener at kun et bet på AVL er grunn nok til å ta et lodd i huddlestock, jeg tror vi er nær et svar(har argumentert om hvorfor i fb gruppen) og som sagt, kommer den nå snart så vil den kunne gi en betydelig gevinst på kapitalen herfra.
Men, det er selvsagt alltid en risiko for at den ikke kommer, men det vil være et såpass nederlag for Huddlestock at jeg nekter å tro på det.
Men, samtidig er jeg sikker på at 98% ikke tror den kommer og det kan jeg like fordi det da vil kunne gi enorme utslag dersom den plutselig kommer :grinning:

Men, innrømmer glatt med fasit i hånd at jeg undervurderte hvor lang tid det gjenstod i Hudl før de ville få sitt gjennombrudd da jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet.
Så skal det sies at selv om ting har tatt tid så har ikke selskapet levert ekstremt dårlig, men vi har også vært utsatt for en skjør aksjonærbase på fallende kurser som har medført flere tvangssalg i tillegg til en tidligere CEO som dessverre ikke leverte det han kommuniserte.

Vi får ta frem tyskkunnskapene, ringe til AVL og spørre om hvor det blir av mulighetene for å handle enkeltaksjer der😀