Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ift det du spurte om hva jeg tenker framover så kan jeg legge til at med 2-3 større kunder ala AVL på plass tror jeg selskapet blir kjøpt opp, muligens i 2025.

1 Like

Det er nok ikke utenkelig at flere av fondstilbyderne, som Huddlestock allerede betjener, melder seg på aksjeløsningen når den kommer. Ser forøvrig at kraftfinans nylig nådde 4 milliarder i forvaltningskapital etter x antall år. Huddlestock hadde vel 33 prosent vekst på 6 mnd (?), og 5+ milliardær.

2 Likes

Hva var betingelsene rundt det konvertible lånet? Var det 15 mnok?
Vil det konvertible lånet bli konvertert ved forfall på avtalt dato? Sånne lån blir ofte konvertert på gunstigst tidspunkt for lånegivere eller ifbm. refinansiering

Kjenner du til detaljene her @CanonBoy , må innrømme jeg ikke gjør.

Tenker det var en ganske standard avtale uten at jeg er noen ekspert.
Konvertibelt lån: 12,5 mill
Løpetid: 18mnd
Rente 10% p.a. , som beregnes og legges til hovedstol i slutten av hver måned.
Referanseverdi: 1 NOK
Konvertering til aksjer etter 18 mnd blir justert dersom aksjens pålydende verdi blir endret i løpet av perioden (splitt, spleis, fondsemisjon, nedsettelse av aksjekapitalen, fisjon, fusjon etc).
Konvertering skjer til 1 NOK pr. aksje eller siste 5 dagers VWAP dersom kursen er under referanseverdien/1 NOK.

Kjenner ikke til regler dersom konvertering blir gjort før 18mnd, men aksjeloven og Norsk rett gjelder for denne avtalen.

Meste står her: NewsWeb
Se vedlegg: 2024 05 28 HFT Borsmelding Convertible FINAL.pdf

Synes 10% er helt greit for å låne ut litt kapital frem til Trader begynner å genererer mer recurring revenue.

3 Likes

Jeg tror det vi venter på nu er tilpasningen af produktet bliver færdig til det norske og tyske marked.

Her mener jeg Aktiehandel løsningen / den komplette løsning. Derfor er vi inde i stille periode med kun mindre fonds aftaler, hvor man kan implementere produktet hurtigt og effektivt, da denne del er klar.

Dette basere jeg på udtalelser fra virksomheden over længere tid og prioriteringen af opdateringer på program siden som virksomheden ligger ud.

Huddlestock har i længere periode talt om mange kunder i pipelinen. Ting tager tid, derfor kan det samtidig være at mange kunder sidder og venter til løsningen er helt færdig og komplet. Som Skajem udtalte på et tidspunkt “efterspørgslen er større end vi kan levere”. Dette kan løsne, når vi ser det komplette produkt færdigt og klar til at gå live.

Samtidig nægter jeg at tro på at de større kunder skriver under på endelig aftale før de ser proof of work, samt bevis for et positivt cashflow - bla. Avl.

Derfor tror jeg her der er meget godt der ligger i “venteposition” og det er nu alt det sjove begynder at ske.

Bliver ihvertfald spændene og følge med fremover.

Dette er mine subjektive holdninger og man må gøre sine egne.

4 Likes

I stacks Facebook story bliver der endnu engang bekræftet at der snart kommer aktie handel i appen.
Vi venter spændt:

1 Like

Nå ser det ordentlig ille ut her

Bare å puste med magen, utnytte slike muligheter dersom man har mulighet.
Er veldig trygg på at AVL kommer og da endrer dette bildet seg.

3 Likes

Huddlestock signs Consulting agreement with new Danish customer

7 Likes

Invitation to second quarter and first half 2024 presentation and Q&A

Jeg ser det linkes til Stack skal rulles ut. Hva er inntektspotensialet der?
Eneste interessante for meg virker endelig kontrakt med Avl. Jeg skal ikke investere i Hudl før den er signert, eller før det er gjennomført refinansiering med ny emisjon eller der lånet er konvertert.
Tror dere selskapet slipper emisjon hvis Avl signeres?

Stack tror jeg bare blir Peanuts.
Nei, hvis den kommer tar det nok lang tid før inntektene kommer der også.

Mye fokus på lille Stack men ikke minst AVL.

AVL er jeg komfortabel med at signeres og kommer. Når den eventuelt meldes og når den da igangsettes er vanskelig å vite. Men, man må anta at siden det er en kunde av et relativt stort format så må man nok kunne anta at som i Stack tas den i etappevis, først fondshandel etc og aksjehandel til slutt.

Men, man har lett for i denne ørekenvandringen å glemme at pipeline er kommunisert som sterk og selskapet har nå hatt mange måneder å jobbe med diverse leads så man skal ikke utelukke at det kan og bør komme andre kunder også.

Når det gjelder Stack så er dette en, hvertfall foreløpig så snever og liten kunde at Hudl nok fint kunne klart seg uten, på den annen side tenker hvertfall jeg at det blir greit å få dem opp på aksjehandel slik at vi alle som ønsker selv kan få testet ut plattformen, layout, brukervennlighet og funksjoner.

Vi får se, håper dagens melding var starten på en rekke slik at vi får oss en fin høst.

Så blir det lett mye negativitet med slik kurs vi har, forståelig nok, samtidig prøver hvertfall jeg å ha fokus på “framover” har selv fått lastet opp og utvidet med 70% nye og langt billigere Hudl aksjer siste 30-40 dager og fått snittet ned kraftig.

Huddlestock med en mcap på 100 mill med omsetning på 100mill+. Så kan man sjekke litt til et lass av andre selskap på OB, mange av dem med 0 i inntekter og 3-10 ganger høyere mcap.
Så vil noen argumentere med at flere av de andre gjerne biotek selskap har så mye større muligheter og derav priset deretter på forventninger, mulighetene er ikke mindre for Huddlestock om de signerer med avl og flere kunder av samme størrelse.
Men, teknologi og fintech funker enn så lenge dårlig på børs her på bjerget. Kanskje det endrer seg snart.

Men er vel nesten nødt til å bli en emi
Store inntekter kommer ikke tidsnok

Gjør det noe om det kommer en liten rettet emi etterhvert da inntil de blir cash positive om de signerer avl eller annen lignende stor kunde?

Jeg ser ikke helt problemet.

Nå skal det sies at inkludert det konvertible lånet og kassabeholdning pr 31.3 så hadde de drøyt 22 mill tilgjengelig kapital så får vi se neste torsdag hvor mye av det som er vekk

Kommer an på hvor lavt de må sette den
Man kan jo i og for seg bare blåse i alt hva som skjer med kursen bare man føler seg sikker på at vi ser 10 kr om et par år :sunglasses:
Men at alt er blodrødt og samtid veldig uvisst er jo ikke noe moro

Aldri morro når man opplever slik nedtur som i denne aksjen, men det skyldes i all hovedsak to forhold slik jeg ser det at vi har havnet her hvor vi er idag.
Den forrige CEO var for høytflyvende og unøyaktig med sin kommunikasjon og leverte ikke i nærheten av hva han forespeilet.
Så har man hatt innslag av noen særdeles skjøre aksjonærer som Berker Group(tvangssolgt med 7 mill aksjer), Myrlid med et hav av millioner aksjer, Colibri, Nordnet Bank(tidligere Bricknode eier som måtte betale et utestående lån) med 8-10 mill aksjer, Njord med 12.5 mill aksjer, samt 4-8 stk som har solgt over 1 mill aksjer, så det er ikke så rart at vi er hvor vi er.

Men, ny CEO har jeg særdeles tro på og jeg er veldig trygg på at det vil vise seg og at han vil levere varene.

Så får vi se :grinning:

3 Likes

Huddlestock signs LOI with Tradevest for cooperation in Germany

5 Likes

Herlig melding på en ellers grå fredags morgen her på vestlandet.
For de som har tvilt på at det jobbes aktivt med AVL kan kanskje nå begynne å tro igjen :grinning:

6 Likes